Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   België telt ruim 7.000 miljonairs meer dan in 2013 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=219954)

Universalia 17 juni 2015 14:51

België telt ruim 7.000 miljonairs meer dan in 2013

Bron

Detail tekst:

Citaat:

Ons land telde vorig jaar 102.100 miljonairs. Dat zijn er 7.600, of 8,1 procent, meer dan het jaar voordien. Dat blijkt uit het negentiende World Wealth Report van Capgemini en RBC Wealth Management. België kende in 2014 bovendien een groter aantal nieuwe miljonairs dan buurlanden zoals Duitsland en Frankrijk.
Tussen de krokodillentranen door las ik het artikel.

U denkt waarom weende je?

Wel, ik ben daar niet bij, bij die 7000 miljonairs.

Heb ik mij ergens vergist in mijn leven, denk ik dan?

En dan kan je gelijk overschakelen naar een ander artikel zijnde:

Immosite zegt hoe rijk en gekleurd je buren zijn

Detail tekst:

Citaat:

Zijn uw toekomstige buren bemiddeld? Zijn ze oud of jong? Zijn ze van allochtone afkomst? Op een nieuwe immosite, Realo, wordt al die informatie getoond. Dat kan niet, vindt het Centrum voor Gelijke Kansen: "Dit zet aan tot discriminatie."
Ik ben van origine van het Kiel uw weet wel dat leuke Kiel van vroeger nog met een leuke Abdijstraat.

Nu hoef ik daar echt geen Immo site voor te raadplegen om te weten hoe het er daar op huidig aan toegaat op dat Kiel. :roll:

Ach, ik ween rustig verder en jammerklacht ten hemel ...

tandem 17 juni 2015 15:14

Citaat:

De miljonairs in Noord-Amerika zijn op dit moment het meest vermogend met een gezamenlijk vermogen van 16,2 biljoen dollar. Azië volgt met 15,8 biljoen dollar en Europa met 13 biljoen dollar. Naar verwachting zullen de Noord-Amerikanen in 2015 echter voorbijgestreefd worden door de miljonairs uit Azië Pacific met een voorspelde vermogensgroei van 11 procent. De verwachte groei in Noord-Amerika (+9 procent) en Europa (+4,6 procent) is bescheidener.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150617_01735498
Het zal weer wat geven als binnenkort iedereen die 'voorwaardelijke lotto' ontvangt, al die moeite voor niets om dat hoogste getal op je rekening te krijgen. Gelukkig leven we in een democratie waar de meerderheid altijd het laatste woord heeft, vroeg of laat. Het moest maar zo eenvoudig niet zijn, alles wordt transparant bijgehouden in de boekhouding, geen angst. :-):-)

fabianen 17 juni 2015 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tandem (Bericht 7702858)
Gelukkig leven we in een democratie waar de meerderheid altijd het laatste woord heeft, vroeg of laat. Het moest maar zo eenvoudig niet zijn, alles wordt transparant bijgehouden in de boekhouding, geen angst. :-):-)

Jij kent Bart De Wever nog niet zeker?Het Opperhoofd van Belgie!Zijn woord zijn wet.Precies IS hier!

tandem 17 juni 2015 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabianen (Bericht 7702931)
Jij kent Bart De Wever nog niet zeker?Het Opperhoofd van Belgie!Zijn woord zijn wet.Precies IS hier!

Misschien kan hij er wat mee, wordt stilaan tijd gezien de situatie.

Scherven A. Mok 17 juni 2015 16:43

Blijkbaar heeft zich NVA minister Theo Francken zich een beetje misrekent :
“Wie drie generaties goed heeft gewerkt, geen zotte dingen heeft gedaan, en hier of daar een erfenis kreeg, komt snel aan een miljoen.” “Meer dan de helft van de inwoners heeft zo’n bedrag [1 miljoen euro] staan. En dat is alleen nog maar Lubbeek.”
Volgens het artikel zijn er maar een goede 100.000 miljonairs. Volgens Theo Francken is de gemiddelde Vlaming, de middenklasse, miljonair.
Als u zich dus afvraagt hoe het toch komt dat deze regering u als hard werkende Vlaming (onrechtstreeks en/of later) zo hard belast dan kent u nu het antwoord. U bent helemaal de hardwerkende Vlaming niet. Er zijn maar een 100.000tal hard werkende Vlamingen.

Nietzsche 17 juni 2015 16:51

Verkapte "ik ben zielig, want geen miljonair" topic.........

Henri1 17 juni 2015 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7702835)
Bron

Detail tekst:

Detail tekst:

Ik ben van origine van het Kiel uw weet wel dat leuke Kiel van vroeger nog met een leuke Abdijstraat.

Nu hoef ik daar echt geen Immo site voor te raadplegen om te weten hoe het er daar op huidig aan toegaat op dat Kiel. :roll:

Wellicht allemaal "zaakvoerders" die zich goed gemaakt hebben aan het N-VA beleid ten koste van de werkman.

Scherven A. Mok 17 juni 2015 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7702966)
Wellicht allemaal "zaakvoerders" die zich goed gemaakt hebben aan het N-VA beleid ten koste van de werkman.

Dat beleid komt meer nog dan van de nva van de liberalen waar niets meer liberaal aan is. Die zijn nog meer ancient regime dan de nva.

Drukazz 17 juni 2015 18:04

Bs'd

Lubbeek = RIJKE STINKERDS

Rijk op de bankrekening, arm van geest. ;)

Nietzsche 17 juni 2015 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7703030)
Bs'd

Lubbeek = RIJKE STINKERDS

Rijk op de bankrekening, arm van geest. ;)

Kom jij uit Lubbeek? :-D

Drukazz 17 juni 2015 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7703034)
Kom jij uit Lubbeek? :-D

Bs'd

Gelukkig niet, PRAISE THE LORD!

Gipsy 17 juni 2015 19:47

Dat van Realo is overroepen. Ik klik mijn adres aan en krijg een Google foto te zien van mijn huis met een schatting. Niet wie de eigenaar is en hoe rijk hij is.

De schoofzak 17 juni 2015 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabianen (Bericht 7702931)

Oei, heeft hij zoveel invloed op ieder individueel parlementslid ?
Of enkel meer invloed dan communist Mertens en dat blaffend tweetalig kamerlid dat veel woorden braakt maar weinig zegt ?

.

De schoofzak 17 juni 2015 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 7702951)
Blijkbaar heeft zich NVA minister Theo Francken zich een beetje misrekent :
“Wie drie generaties goed heeft gewerkt, geen zotte dingen heeft gedaan, en hier of daar een erfenis kreeg, komt snel aan een miljoen.” “Meer dan de helft van de inwoners heeft zo’n bedrag [1 miljoen euro] staan. En dat is alleen nog maar Lubbeek.”
Volgens het artikel zijn er maar een goede 100.000 miljonairs. Volgens Theo Francken is de gemiddelde Vlaming, de middenklasse, miljonair.
Als u zich dus afvraagt hoe het toch komt dat deze regering u als hard werkende Vlaming (onrechtstreeks en/of later) zo hard belast dan kent u nu het antwoord. U bent helemaal de hardwerkende Vlaming niet. Er zijn maar een 100.000tal hard werkende Vlamingen.

Proficiat met je link, waar wij dit kunnen beoordelen op context en details.

.

Zeus 17 juni 2015 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7703291)
Proficiat met je link, waar wij dit kunnen beoordelen op context en details.

.

Stond in de VETO als ik mij niet vergis.

Edit: gevonden http://www.veto.be/jg40/veto4021/afl...geel-jong-n-va

De schoofzak 17 juni 2015 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7703320)
Stond in de VETO als ik mij niet vergis.

Edit: gevonden http://www.veto.be/jg40/veto4021/afl...geel-jong-n-va

Ik heb jou geen proficiat gewenst .... dus voor jou nu ook geen pluim.

Er staat daar niet veel uitgelegd wat Theo bedoelde: waarde van het huis inbegrepen, en vermogen per kop of per gezin .... ja ja, ambetant hé, context en details ....

.

Stormram 18 juni 2015 01:19

Theosofius Diaspora is van en voor de 0,009. Jean Diamanten Hesp en zijn Pretoriaanse garde ook. En als het echt warm wordt, hebben we het Lekkende Putteke nog bij la Défense.

Niet zot doen! Een erfenis hier en daar! 3 generaties hard gewerkt! Arbeit macht frei!

"Hard werken": monsterachtige bedragen vragen voor een brood, een potje méricain, een groot onderhoud voor uw kar of een nieuwe ruit.
"Hard werken": een paar duizend beleggers pluimen met de bank.
"Hard werken": bruine omslagen onder tafel schuiven en belastingen ontduiken.
"Hard werken": anderen aan het werk zetten, uitzuigen en intimideren en de winst in de eigen zak steken.
"Hard werken": Boer Jos, grootvader zaliger, heeft heel wat grond kunnen verkavelen met de hulp van plakpollekes bij ruimtelijke ordening.
"Hard werken": ik ben gemeenteraadslid, schepen, intercommunale cumultard, kabinetard, provinciale postjespakker, mandataris, bestuurslid, parlementslid ... witteboordencrimineel.

...

Wat hebben ze allemaal gemeen?

- gewetenloos
- egomaniak
- materialist tot in de kist
- geïnteresseerd in wat er op uw boterham ligt
- sociopathologisch ziek
...

In de VS woedt op dit moment een hevig debat. Professoren hebben immers aangetoond dat de trickle-down economie voor de 0.009% de maatschappij geenszins ten goede komt EN de economie ook niet.

Dag Theohelfiel. Doe de groeten aan Bourgondiër Bartholomeus Rex.

brother paul 18 juni 2015 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7702835)
Bron

Detail tekst:

Detail tekst:

ja de babyboomgeneratie boert goed, legt een stevig spaarpotje aan zodat de arme overheid hen niet moet ondersteunen.

Nogmaals, het is geen mirakel als je met 2 mensen werkt en spaart en elk 50.000euro verdient om zo in 40 jaar carriere 4miljoen euro te verdienen bruto en 1miljoen euro te sparen.

Het is evenmin een mirakel als je weet dat elk huis 200.000 euro en meer waard is, om te constateren bij een 'versmallende bevolkingspyramide' dat mensen meer en meer geld verzamelen en zo via erfenis van vermogen bij hun opgespaard vermogen van hun eigen huis van 300.000euro daar nog eens 200.000euro kunnen voegen...

TV-verslaafde 18 juni 2015 07:38

In arme landen betaal je smeergeld voor alles, hier in den Belziek is het een kwestie van wie je kent en niet van wat je kent.

brother paul 18 juni 2015 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 7703660)
In arme landen betaal je smeergeld voor alles, hier in den Belziek is het een kwestie van wie je kent en niet van wat je kent.

nog nooit die weg gebruikt echt waar

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be