Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Pils is pils (https://forum.politics.be/showthread.php?t=223280)

Nr.10 16 september 2015 21:40

Pils is pils

We gaan niet moeilijk doen. Pils is pils.

Het volk heeft dorst en heeft niet de middelen om de dikke wedde van de snelle jongens en meisjes uit de reclamewereld te betalen.

Het volk wil bier van goede kwaliteit

Altijd beschikbaar voor een zacht prijsje.

Pils.

zonbron 16 september 2015 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 7824631)
We gaan niet moeilijk doen. Pils is pils.

Het volk heeft dorst en heeft niet de middelen om de dikke wedde van de snelle jongens en meisjes uit de reclamewereld te betalen.

Het volk wil bier van goede kwaliteit

Altijd beschikbaar voor een zacht prijsje.

Pils.

Homebrew van hoge gisting is beter.

Pandareus 16 september 2015 22:36

ik denk dat je zat bent nu, je zit eerst te reageren op een bericht van 2011 over pils in een ander draadje en nu zit je voort te zeveren over pils in een nieuwe draad.

BigF 17 september 2015 06:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7824635)

Tis erg tegenwoordig. Ge kunt niet eens meer een beetje vriendenkring hebben of er zit er eentje tussen die zelf bier aan't brouwen is.
Mij niet gelaten.
Maar dan moet ik proeven.
Mij wel gelaten.

De beleefdheid eist dan dat je instemmend knikt en het minstens "best een goei bierke" vindt, terwijl je het eigenlijk liever rechtstreeks in de gootsteen zou kappen. Nog nooit proefde ik een echt lekker homebrew-bier.

Brouw wat je wil, maak jezelf wijs wat je wil, maar ik wil uw huisvlijt niet proeven.

Even goei vrienden.

Peche 17 september 2015 06:09

Dat zal dan alleen voor drankskes tellen zekers? :p HA!

Hypochonder 17 september 2015 06:15

Als je zeer veel drinkt tot je moet kotsen ziet die pils er eender uit.

zonbron 17 september 2015 06:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 7824848)
Tis erg tegenwoordig. Ge kunt niet eens meer een beetje vriendenkring hebben of er zit er eentje tussen die zelf bier aan't brouwen is.
Mij niet gelaten.
Mij wel gelaten.

De beleefdheid eist dan dat je instemmend knikt en het minstens "best een goei bierke" vindt, terwijl je het eigenlijk liever rechtstreeks in de gootsteen zou kappen. Nog nooit proefde ik een echt lekker homebrew-bier.

Brouw wat je wil, maak jezelf wijs wat je wil, maar ik wil uw huisvlijt niet proeven.

Even goei vrienden.

Tegenwoordig? Waarschijnlijk bestaat Uw vriendenkring uit jongeren. Ik brouw reeds langer dan 3 decennia met veel plezier en mijn producties zijn exclusief voor eigen consumptie. Geen nood aan keuring deze zijde. Even goei vrienden.

Edit: nu moet ik wel vertellen dat ook ik wel heel wat slechte zelfbrouw gedronken heb, barslecht. In feite vermijd ik dat ook. Voor mij is dit een prive aangelegenheid, noem het traditie, familie..

reservespeler 17 september 2015 07:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7824635)

Voor mij niet.
Geef mij maar een Cristalleke.

reservespeler 17 september 2015 07:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7824712)
ik denk dat je zat bent nu, je zit eerst te reageren op een bericht van 2011 over pils in een ander draadje en nu zit je voort te zeveren over pils in een nieuwe draad.

Mag dat dan niet?
Moet je daarvoor zat zijn?
Leg uit?

reservespeler 17 september 2015 07:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 7824848)
Mij niet gelaten.
Mij wel gelaten.

Even goei vrienden.

Zo denk ik er ook over.

reservespeler 17 september 2015 07:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7824852)
Als je zeer veel drinkt tot je moet kotsen ziet die pils er eender uit.

Wie is tegenwoordig nog zo dom?

reservespeler 17 september 2015 07:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7824871)
Tegenwoordig? Waarschijnlijk bestaat Uw vriendenkring uit jongeren. Ik brouw reeds langer dan 3 decennia met veel plezier en mijn producties zijn exclusief voor eigen consumptie. Geen nood aan keuring deze zijde. Even goei vrienden.

Edit: nu moet ik wel vertellen dat ook ik wel heel wat slechte zelfbrouw gedronken heb, barslecht. In feite vermijd ik dat ook. Voor mij is dit een prive aangelegenheid, noem het traditie, familie..

Geen probleem mee als het voor u zelf is.

Hypochonder 17 september 2015 07:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7824883)

Nr.10 blijkbaar.

IJsboer 17 september 2015 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7824883)

In dezer tijd nog aan comazuipen doen is toch wel zeer achterhaald. Jonge mensen zitten tegenwoordig aan de straffere middelen en generen zich er ook niet voor.

Touch me Baby 17 september 2015 14:08

Er zijn hier al interessantere discussies over bier gevoerd.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=185948

Of moet ik zeggen monologen ? :mrgreen:

.

Rahowa 17 september 2015 19:19

Doe mij maar een stella,maar zeker geen paardezeik zoals Jupiler.

Nr.10 17 september 2015 22:00

Pils in grote volumes vind je aan volkse prijzen best bij distributiemerken.

Aldi:
  • Pils in een blikje van 50 CL kost 0,49 euro ==> 0,98 euro per liter [= vier pinten van 25 CL]
  • Pils in een blikje "Buval" van 33 CL koop je bij Aldi aan 0,32 euro ==> 0,96 euro per liter
Colruyt:
  • Cara pils in een blikje van 50 CL koop je aan 0,45 euro ==> 0,90 euro per liter
  • Cara pils in een blikje van 33 CL koop je aan 0,31 euro ==> 0,93 euro per liter
De meerprijs voor Jupiler
laat je vrijwillig uit je zakken slaan,
zonder dat daar iets tegenover staat.
Jupiler bij Colruyt:
  • Jupiler in een blikje van 50 CL koop je aan 0,95 euro ==> 1,90 euro per liter
  • Jupiler in een blikje van 33 CL koop je aan 0,73 euro ==> 2,20 euro per liter
Voor een zelfde pils betaal je bij Aldi en Colruyt minder dan de helft.
Niet laten liggen, mensen.

Nr.10 18 september 2015 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7825770)
Doe mij maar een stella,maar zeker geen paardezeik zoals Jupiler.

Is er verschil? En zo ja, welk is het verschil? Pils is namelijk pils.

IJsboer 18 september 2015 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 7826698)
Is er verschil? En zo ja, welk is het verschil? Pils is namelijk pils.

Heineken is geen bier. Het is het niet waardig om bier te noemen. Zo wordt het trouwens gemaakt:

Eduard Khil 18 september 2015 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7824871)

ik brouw ook zelf. Ook al missers gehad, maar ik ben niet te trots om het zelf weg te kappen alvorens anderen te laten drinken.

Als je frigo gevuld is met een mix van commercieel bier en eigenbrouw en ze kiezen vrijelijk voor uw eigen brouw, dan weet je dat het goed zit.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be