|  | 
| 
 Hoe werkt gewichtsmeting vrachtwagen op weg Vraagje voor dit slim MessagePad Hoe werkt die meting in het wegdek ? Welke nauwkeurigheid heeft dat ? Welke afwijkingen heeft dat systeem bvb door regen VfB natte lading of door metaal ? | 
| 
 Een load cell.  Deformatie wordt omgezet in een verschil in electrische weerstand and voila, mits correcte calibratie, heb je een kracht (en dus een gewicht). | 
| 
 Zulke systemen kunnen vrij nauwkeurig zijn, maar ik ken er eentje die 5 kg nauwkeurig is.  Regen heeft geen invloed. | 
| 
 Citaat: 
 Ik werk heel dikwijls met cellen van 0.01 gram resolutie en 3000 gram max belasting. Weegtijd, 0.12 seconden. Maar ja, zo'n brug van wheatstone is zo'n pareltje nietwaar. | 
| 
 Citaat: 
 | 
| 
 Als ik mij niet vergis meten ze het gewicht per as van een vrachtwagen. | 
| 
 Citaat: 
 Als je betrapt wordt met overgewicht, neem dan maar van mij aan dat je ferm over het max. laadvermogen zit. Daarbij er zijn op verschillende plaatsen geijkte weegschalen geplaatst. Ik weet er in Genk zo ééntje staan. Bij twijfel begeleiden onze blauwe vrienden je tot daar. | 
| 
 Citaat: 
 | 
| 
 Citaat: 
 En als ze je betrappen met teveel gewicht kunnen ze nauwkeuriger meten. | 
| 
 Minuutje De ene kamion mag 10 ton laden de andere 1 ton Het gaat blijkbaar over gewicht op de as en specifiek gewicht druk op wegdek in functie van camion type en dus de druk van het wiel op het wegdek Wat als je bredere banden legt ? Of Assen bijmonteert... Verandert die druk.. Je meet dat dus aan 100km per uur... | 
| 
 Citaat: 
 WIM (Weigh-in-Motion) systemen kombineren lussen in het wegdek (die het meetgebied afbakenen) met druksensoren, en kunnen zo de lengte, de snelheid, het aantal assen ,de asdrukken en het totale gewicht berekenen. +/- 5% schijnt haalbaar te zijn. Verdachte voertuigen kunnen afgeleid worden naar vaste weegbruggen voor een nauwkeurigere meting. Voorbeeld: http://www.dot.ca.gov/hq/traffops/tr.../technical.htm | 
| 
 het is dus een aslastmeting... http://static.hig.nl/Media/Traffic/W...stmetingen.pdf dus bredere banden of meer assen heeft invloed op de meting... nu wat ik niet begrijp is hoe haal je nu voertuigen uit die zogenaamd overladen zijn als de ene vrachtwagen bvb 2 ton kan beladen zijn en een andere 3 ton Het gaat dus blijkbaar over de lading op de as... en de druk op de weg... Dus als er 4 wielen en 2 assen zijn, dan komt de ene camion over die sensor met 1.5ton en de andere met 1 ton belasting | 
| 
 Met 1 sensor kan elke as individueel gemeten worden; de som van alle assen geeft het totaalgewicht. Het aantal assen maakt dus niets uit. De bandbreedte of het aantal banden per as heeft geen invloed, men meet de totale kracht per as. | 
| 
 Met een bascule. | 
| 
 Citaat: 
 Dus het gewicht van de vrachtwagen wordt opgeteld per als, hij meet bvb 2 ton Maar hoe bepaalt hij dan of een camion overladen is versus een camionet of eentje met oplegger ? Er moet daar toch software zijn die de camion herkent in functie van zijn vorm ? E | 
| 
 Het is met load cells. In principe is 1 voldoende (per steunpunt), maar bij grote voorwerpen (zoals vrachtwagens) zijn meerdere steunpunten meestal gewenst en dan wordt het gewicht verdeeld over de diverse steunpunten (en bijhorende load cells). | 
| 
 Citaat: 
 En met ANPR cameras kan het volledige doopceel van de truck gelicht worden. (of dit ook op Europees niveau werkt is me niet bekend) | 
| 
 Citaat: 
 Het zal dus een optellen zijn van gewichten samen met lussen die de snelheid van het voertuig meten en een flitscamera die de nummerplaat registreert Het zou inderdaad bizar zijn dat ze al de Europese vrachtwagens in een database zitten hebben Het systeem moet om de zoveel tijd gekalibreerd worden... Goed voor een rits procedurefouten gelijk onze overheid chronisch essentiële dingen wegbezuinigt. Maar kom laten we veronderstellen dat ze dit doen.. | 
| 
 Ze meten dat niet op de baan volgens mij. | 
| 
 Citaat: 
 http://www.chauffeursforum.nl/index....nde-snelwegen/ | 
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02. | 
	Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
	
	Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be