|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | 
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  30 december 2015, 21:04 | #1 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 23 mei 2007 
					Berichten: 35.689
				 |  Hoe werkt gewichtsmeting vrachtwagen op weg Vraagje voor dit slim MessagePad Hoe werkt die meting in het wegdek ? Welke nauwkeurigheid heeft dat ? Welke afwijkingen heeft dat systeem bvb door regen VfB natte lading of door metaal ? | 
|   |   | 
|  30 december 2015, 21:09 | #2 | 
| Banneling Geregistreerd: 11 januari 2004 
					Berichten: 66.569
				 |   Een load cell.  Deformatie wordt omgezet in een verschil in electrische weerstand and voila, mits correcte calibratie, heb je een kracht (en dus een gewicht). | 
|   |   | 
|  30 december 2015, 21:09 | #3 | 
| Banneling Geregistreerd: 11 januari 2004 
					Berichten: 66.569
				 |   Zulke systemen kunnen vrij nauwkeurig zijn, maar ik ken er eentje die 5 kg nauwkeurig is.  Regen heeft geen invloed. | 
|   |   | 
|  31 december 2015, 13:05 | #4 | |
| Secretaris-Generaal VN |   Citaat: 
 Ik werk heel dikwijls met cellen van 0.01 gram resolutie en 3000 gram max belasting. Weegtijd, 0.12 seconden. Maar ja, zo'n brug van wheatstone is zo'n pareltje nietwaar. 
				__________________ De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 31 december 2015 om 13:06. | |
|   |   | 
|  31 december 2015, 17:03 | #5 | |
| Banneling Geregistreerd: 11 januari 2004 
					Berichten: 66.569
				 |   Citaat: 
  | |
|   |   | 
|  31 december 2015, 17:09 | #6 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  3 december 2008 
					Berichten: 21.895
				 |   Als ik mij niet vergis meten ze het gewicht per as van een vrachtwagen. | 
|   |   | 
|  31 december 2015, 17:10 | #7 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  5 augustus 2012 
					Berichten: 78.949
				 |   Citaat: 
 Als je betrapt wordt met overgewicht, neem dan maar van mij aan dat je ferm over het max. laadvermogen zit. Daarbij er zijn op verschillende plaatsen geijkte weegschalen geplaatst. Ik weet er in Genk zo ééntje staan. Bij twijfel begeleiden onze blauwe vrienden je tot daar. | |
|   |   | 
|  31 december 2015, 17:17 | #8 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  3 december 2008 
					Berichten: 21.895
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  31 december 2015, 17:25 | #9 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  5 augustus 2012 
					Berichten: 78.949
				 |   | 
|   |   | 
|  31 december 2015, 23:53 | #10 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 23 mei 2007 
					Berichten: 35.689
				 |   Minuutje De ene kamion mag 10 ton laden de andere 1 ton Het gaat blijkbaar over gewicht op de as en specifiek gewicht druk op wegdek in functie van camion type en dus de druk van het wiel op het wegdek Wat als je bredere banden legt ? Of Assen bijmonteert... Verandert die druk.. Je meet dat dus aan 100km per uur... 
				__________________ whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/  https://twitter.com/ragnarbjartur https://ground.news/  https://antidisinfo.net/   https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 31 december 2015 om 23:54. | 
|   |   | 
|  1 januari 2016, 11:07 | #11 | |
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd:  7 juni 2014 Locatie: 't Steen 
					Berichten: 15.456
				 |   Citaat: 
 WIM (Weigh-in-Motion) systemen kombineren lussen in het wegdek (die het meetgebied afbakenen) met druksensoren, en kunnen zo de lengte, de snelheid, het aantal assen ,de asdrukken en het totale gewicht berekenen. +/- 5% schijnt haalbaar te zijn. Verdachte voertuigen kunnen afgeleid worden naar vaste weegbruggen voor een nauwkeurigere meting. Voorbeeld: http://www.dot.ca.gov/hq/traffops/tr.../technical.htm | |
|   |   | 
|  1 januari 2016, 12:25 | #12 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 23 mei 2007 
					Berichten: 35.689
				 |   het is dus een aslastmeting... http://static.hig.nl/Media/Traffic/W...stmetingen.pdf dus bredere banden of meer assen heeft invloed op de meting... nu wat ik niet begrijp is hoe haal je nu voertuigen uit die zogenaamd overladen zijn als de ene vrachtwagen bvb 2 ton kan beladen zijn en een andere 3 ton Het gaat dus blijkbaar over de lading op de as... en de druk op de weg... Dus als er 4 wielen en 2 assen zijn, dan komt de ene camion over die sensor met 1.5ton en de andere met 1 ton belasting | 
|   |   | 
|  1 januari 2016, 16:05 | #13 | 
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd:  7 juni 2014 Locatie: 't Steen 
					Berichten: 15.456
				 |   Met 1 sensor kan elke as individueel gemeten worden; de som van alle assen geeft het totaalgewicht. Het aantal assen maakt dus niets uit. De bandbreedte of het aantal banden per as heeft geen invloed, men meet de totale kracht per as. | 
|   |   | 
|  1 januari 2016, 18:45 | #14 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 15 juli 2008 Locatie: GROOT LUIK (Liège) 
					Berichten: 64.878
				 |   Met een bascule. | 
|   |   | 
|  2 januari 2016, 00:22 | #15 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 23 mei 2007 
					Berichten: 35.689
				 |   Citaat: 
 Dus het gewicht van de vrachtwagen wordt opgeteld per als, hij meet bvb 2 ton Maar hoe bepaalt hij dan of een camion overladen is versus een camionet of eentje met oplegger ? Er moet daar toch software zijn die de camion herkent in functie van zijn vorm ? E | |
|   |   | 
|  2 januari 2016, 09:57 | #16 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 13 mei 2015 Locatie: Vlaams-Brabant 
					Berichten: 77.410
				 |   Het is met load cells. In principe is 1 voldoende (per steunpunt), maar bij grote voorwerpen (zoals vrachtwagens) zijn meerdere steunpunten meestal gewenst en dan wordt het gewicht verdeeld over de diverse steunpunten (en bijhorende load cells). | 
|   |   | 
|  2 januari 2016, 11:54 | #17 | |
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd:  7 juni 2014 Locatie: 't Steen 
					Berichten: 15.456
				 |   Citaat: 
 En met ANPR cameras kan het volledige doopceel van de truck gelicht worden. (of dit ook op Europees niveau werkt is me niet bekend) | |
|   |   | 
|  2 januari 2016, 13:34 | #18 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 23 mei 2007 
					Berichten: 35.689
				 |   Citaat: 
 Het zal dus een optellen zijn van gewichten samen met lussen die de snelheid van het voertuig meten en een flitscamera die de nummerplaat registreert Het zou inderdaad bizar zijn dat ze al de Europese vrachtwagens in een database zitten hebben Het systeem moet om de zoveel tijd gekalibreerd worden... Goed voor een rits procedurefouten gelijk onze overheid chronisch essentiële dingen wegbezuinigt. Maar kom laten we veronderstellen dat ze dit doen.. 
				__________________ whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/  https://twitter.com/ragnarbjartur https://ground.news/  https://antidisinfo.net/   https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 2 januari 2016 om 13:36. | |
|   |   | 
|  3 januari 2016, 12:52 | #19 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 27 april 2004 
					Berichten: 43.539
				 |   Ze meten dat niet op de baan volgens mij. 
				__________________ Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? | 
|   |   | 
|  3 januari 2016, 13:59 | #20 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 18 mei 2005 Locatie: Limburg 
					Berichten: 53.002
				 |   
				__________________ De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 3 januari 2016 om 14:01. | 
|   |   |