Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Die Descheemaeker is toch "ne speciale" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=227504)

BWarrior 5 januari 2016 16:15

Die Descheemaeker is toch "ne speciale"
 
N.a.v. de uitspraken van Bart De Wever over de spoorlijnen, licht Descheemaeker toe:

Citaat:

De langste treintrajecten in ons land zijn de verbindingen Oostende-Brussel-Luik en Antwerpen-Brussel-Charleroi. (...)
De oplossing ziet de N-VA-voorzitter in een zogenoemde ontdubbeling van de lijnen. Zo'n ontdubbeling is perfect haalbaar, meent voormalig NMBS-topman Marc Descheemaecker, die vandaag namens de N-VA de Raad van Bestuur van De Lijn voorzit. Daarvoor is slechts een kleine aanpassing van het transportplan nodig. "Dan kan je treinen de trajecten Oostende-Brussel-Hasselt en Charleroi-Brussel-Luik laten rijden. De steden worden op dezelfde manier aangedaan, en ook het basispubliek wordt bediend."
een belangrijke reden hiervoor vindt hij stiptheid:

Citaat:

Er is een verband tussen de stiptheid en de afstand die een trein moet afleggen.
Welnu, laten we eens overlopen hoe lang de trajecten zijn:

Citaat:

Huidige lijnen:

Oostende-Brussel-Luik 220 km.
Antwerpen-Brussel-Charleroi 110 km.

Totaal: 330 km.

Voorgestelde lijnen:

Oostende-Brussel-Hasselt 200 km.
Charleroi-Luik-Brussel 160 km.

Totaal: 360 kms.
Descheemaeker pleit dus voor treinen die minder stipt zijn ?

pajoske 5 januari 2016 16:25

En wie van Hasselt naar Luik wil reizen moet over Brussel. Die kan dan beter de fiets pakken.

Zeus 5 januari 2016 16:30

De persoon van Descheemaeker is een pure klucht. De man had de slechtste stiptheidscijfers in de geschiedenis van de NMBS en werd daarna doodleuk bij De Lijn gedropt.




Stiptheid? Doe dan vooral het omgekeerde van wat Markske zegt

BWarrior 5 januari 2016 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7950350)
De persoon van Descheemaeker is een pure klucht. De man had de slechtste stiptheidscijfers in de geschiedenis van de NMBS en werd daarna doodleuk bij De Lijn gedropt.




Stiptheid? Doe dan vooral het omgekeerde van wat Markske zegt

Staat dat grafiekje op de site van de N-VA? Ze werken daar graag met grafische vormgeving...

Patrick M. 5 januari 2016 16:48

Huidige lijnen = 330km, voorgesteld lijnen = 360 km.
En dan moeten de mensen maar overstappen, gevolg is langer trajecten en langere rittijd.
En iedereen is vergeten dat deze heer bij zijn ontslag 800.000€ afscheidspremie heeft gekregen en nu bij de NVA zit.
Een andere voormalige spoorbaas is nu baas bij de lotto, toch duidelijk een geval van ons kent ons.

BWarrior 5 januari 2016 16:55

Hij is er wel in geslaagd meerderheid en oppositie te verenigen. Tegen zijn voorstel...

Stormram 5 januari 2016 17:15

Wat heeft de N-VA al anders gedaan dan snoeihard tegen de wind in pissen?

Hoe moet je die irritante zeikers hun strategie/visie/beleid (? ? ?) ... nu eigenlijk nog gaan omschrijven? HERP-DERP-POCUS-PATS!

Witte Kaproen 5 januari 2016 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 7950338)
N.a.v. de uitspraken van Bart De Wever over de spoorlijnen, licht Descheemaeker toe:



een belangrijke reden hiervoor vindt hij stiptheid:



Welnu, laten we eens overlopen hoe lang de trajecten zijn:



Descheemaeker pleit dus voor treinen die minder stipt zijn ?


U verwart een lijn Charleroi-Luik-Brussel ,
die er niet zal komen

met twee kortere geplande lijnen;
Charleroi-Brussel
Luik-Brussel
:roll:

pajoske 5 januari 2016 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7950431)
U verwart een lijn Charleroi-Luik-Brussel ,
die er niet zal komen

met twee kortere geplande lijnen;
Charleroi-Brussel
Luik-Brussel

:roll:

Via Hasselt?

BWarrior 5 januari 2016 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7950431)
U verwart een lijn Charleroi-Luik-Brussel ,
die er niet zal komen

met twee kortere geplande lijnen;
Charleroi-Brussel
Luik-Brussel
:roll:

Ik citeer ook maar Descheemaeker he.

De schoofzak 5 januari 2016 18:29

De Scheer was een vld-er, maar werd helemaal niet gesteund door zijn partij, die dan in de meerderheid zat, om de boel op te kuisen.

Hij is dan over gestapt naar de nva, nadat hij de zaken eens goed overwogen had. De b. situatie eens deftig geanalyseerd ...

Ge moogt veel van hem zeggen, maar niet dat hij een uil is. Zeker niet.

.

BWarrior 5 januari 2016 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7950466)
De Scheer was een vld-er, maar werd helemaal niet gesteund door zijn partij, die dan in de meerderheid zat, om de boel op te kuisen.

Hij is dan over gestapt naar de nva, nadat hij de zaken eens goed overwogen had. De b. situatie eens deftig geanalyseerd ...

Ge moogt veel van hem zeggen, maar niet dat hij een uil is. Zeker niet.

.

Hij zal dan aan de drugs of drank zitten. Dat heeft al veel levens kapot gemaakt. Ge ziet toch dat er iets scheelt met die mens.

Zeus 5 januari 2016 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7950466)
De Scheer was een vld-er, maar werd helemaal niet gesteund door zijn partij, die dan in de meerderheid zat, om de boel op te kuisen.

Hij is dan over gestapt naar de nva, nadat hij de zaken eens goed overwogen had. De b. situatie eens deftig geanalyseerd ...

Ge moogt veel van hem zeggen, maar niet dat hij een uil is. Zeker niet.

.

Competent ook niet:

- laagste stiptheidscijfers
- laagste tevredenheidscijfers
- verdere schuldopbouw NMBS (nieuw management ontdekte na zijn vertrek nog een bijkomend gat van 225 miljoen)
- exponentiële schuldopbouw van 2 miljard bij NMBS-logistics, dat nota bene nog geld kreeg toegestopt dat bestemd was voor personenvervoer en waarvan Markske ook nog eens de verkoop aan Deutsche Bahn onderhandelde met als enige resultaat het voorstel dat de Belgische staat nog zou moeten hebben bijgelegd voor een overname door DB :lol:

De man is een grote grap

BWarrior 5 januari 2016 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7950488)
Competent ook niet:

- laagste stiptheidscijfers
- laagste tevredenheidscijfers
- verdere schuldopbouw NMBS (nieuw management ontdekte na zijn vertrek nog een bijkomend gat van 225 miljoen)
- exponentiële schuldopbouw van 2 miljard bij NMBS-logistics, dat nota bene nog geld kreeg toegestopt dat bestemd was voor personenvervoer en waarvan Markske ook nog eens de verkoop aan Deutsche Bahn onderhandelde met als enige resultaat het voorstel dat de Belgische staat nog zou moeten hebben bijgelegd voor een overname door DB :lol:

De man is een grote grap

Kan nadien nog bij de P.S. gaan. .........

dalibor 5 januari 2016 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7950488)
Competent ook niet:

- laagste stiptheidscijfers
- laagste tevredenheidscijfers
- verdere schuldopbouw NMBS (nieuw management ontdekte na zijn vertrek nog een bijkomend gat van 225 miljoen)
- exponentiële schuldopbouw van 2 miljard bij NMBS-logistics, dat nota bene nog geld kreeg toegestopt dat bestemd was voor personenvervoer en waarvan Markske ook nog eens de verkoop aan Deutsche Bahn onderhandelde met als enige resultaat het voorstel dat de Belgische staat nog zou moeten hebben bijgelegd voor een overname door DB :lol:

De man is een grote grap

Hoort tot het soort dat haarfijn uitlegt hoe het bedrijf waar hij weg is moet geleid worden. Toen hij er zat was hij minder concreet.

vrijzinnige 5 januari 2016 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 7950493)
Kan nadien nog bij de P.S. gaan. .........


Dat denk ik persoonlijk niet, want.....Marc Descheemaecker heeft zijn les van De Wever goed onthouden, want alles is de schuld van de socialisten.
Kijk en luister vooral vanaf 4'50" en vanaf 6'15" en let ook op de man in het publiek, die de leugens van Marc Descheemaecker visueel duidelijk maakt.


http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2522459

Knuppel 5 januari 2016 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7950344)
En wie van Hasselt naar Luik wil reizen moet over Brussel. Die kan dan beter de fiets pakken.

De Limburgers die Van Bree naar Maastricht willen met de trein moeten ook over Hasselt en Liege. Maar er is niet eens een treinstation in Bree. Zelfs niet in de omgeving.
Wie met de trein van Bree naar Maastricht wil moet eerst de Lijn nemen, vier keer overstappen, en is tien uur onderweg.

Citaat:

Van:
Station Bree Malta [De Lijn]
Naar:
SNCB Maastricht (nl)

20:40 Vertr
06:42 Aank

reistijd 10:02

Overstappen 4
http://www.belgianrail.be/jp/sncb-nm...19071&OK#focus

Met de wagen leg je de afstand van ongeveer 40km af in minder dan een uur.
Tevoet doe je 8 uur over die afstand.

Hoe zou het komen dat er geen verbinding is tussen Belgisch-en Nederlands Limburg?

Knuppel 5 januari 2016 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 7950470)
Hij zal dan aan de drugs of drank zitten. Dat heeft al veel levens kapot gemaakt. Ge ziet toch dat er iets scheelt met die mens.

Welke levens heeft die man al kapotgemaakt?

AnarchoChristophe 5 januari 2016 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7950344)
En wie van Hasselt naar Luik wil reizen moet over Brussel. Die kan dan beter de fiets pakken.

Dikke 2. Wat een belachelijk idee.

vrijzinnige 5 januari 2016 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7950566)
De Limburgers die Van Bree naar Maastricht willen met de trein moeten ook over Hasselt en Liege. Maar er is niet eens een treinstation in Bree. Zelfs niet in de omgeving.
Wie met de trein van Bree naar Maastricht wil moet eerst de Lijn nemen, vier keer overstappen, en is tien uur onderweg.



http://www.belgianrail.be/jp/sncb-nm...19071&OK#focus

Met de wagen leg je de afstand van ongeveer 40km af in minder dan een uur.
Tevoet doe je 8 uur over die afstand.

Hoe zou het komen dat er geen verbinding is tussen Belgisch-en Nederlands Limburg?

"Hoe zou het komen dat er geen verbinding is tussen Belgisch-en Nederlands Limburg?"

Dat is NA de Vlaamse onafhankelijkheid, als Limburg zich afscheurt van het dictaat van Antwerpen, en de beide Limburgen zich opnieuw herenigen :-)
Vraag is of de Vlaamse grondwet die Limburgse hereniging zal toelaten, ook al is dat dan de wil van het Limburgse volk ?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be