Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 januari 2016, 16:15   #1
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 18.171
Standaard Die Descheemaeker is toch "ne speciale"

N.a.v. de uitspraken van Bart De Wever over de spoorlijnen, licht Descheemaeker toe:

Citaat:
De langste treintrajecten in ons land zijn de verbindingen Oostende-Brussel-Luik en Antwerpen-Brussel-Charleroi. (...)
De oplossing ziet de N-VA-voorzitter in een zogenoemde ontdubbeling van de lijnen. Zo'n ontdubbeling is perfect haalbaar, meent voormalig NMBS-topman Marc Descheemaecker, die vandaag namens de N-VA de Raad van Bestuur van De Lijn voorzit. Daarvoor is slechts een kleine aanpassing van het transportplan nodig. "Dan kan je treinen de trajecten Oostende-Brussel-Hasselt en Charleroi-Brussel-Luik laten rijden. De steden worden op dezelfde manier aangedaan, en ook het basispubliek wordt bediend."
een belangrijke reden hiervoor vindt hij stiptheid:

Citaat:
Er is een verband tussen de stiptheid en de afstand die een trein moet afleggen.
Welnu, laten we eens overlopen hoe lang de trajecten zijn:

Citaat:
Huidige lijnen:

Oostende-Brussel-Luik 220 km.
Antwerpen-Brussel-Charleroi 110 km.

Totaal: 330 km.

Voorgestelde lijnen:

Oostende-Brussel-Hasselt 200 km.
Charleroi-Luik-Brussel 160 km.

Totaal: 360 kms.
Descheemaeker pleit dus voor treinen die minder stipt zijn ?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 16:25   #2
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.857
Standaard

En wie van Hasselt naar Luik wil reizen moet over Brussel. Die kan dan beter de fiets pakken.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 16:30   #3
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

De persoon van Descheemaeker is een pure klucht. De man had de slechtste stiptheidscijfers in de geschiedenis van de NMBS en werd daarna doodleuk bij De Lijn gedropt.




Stiptheid? Doe dan vooral het omgekeerde van wat Markske zegt
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 5 januari 2016 om 16:32.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 16:34   #4
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 18.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
De persoon van Descheemaeker is een pure klucht. De man had de slechtste stiptheidscijfers in de geschiedenis van de NMBS en werd daarna doodleuk bij De Lijn gedropt.




Stiptheid? Doe dan vooral het omgekeerde van wat Markske zegt
Staat dat grafiekje op de site van de N-VA? Ze werken daar graag met grafische vormgeving...
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 16:48   #5
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Huidige lijnen = 330km, voorgesteld lijnen = 360 km.
En dan moeten de mensen maar overstappen, gevolg is langer trajecten en langere rittijd.
En iedereen is vergeten dat deze heer bij zijn ontslag 800.000€ afscheidspremie heeft gekregen en nu bij de NVA zit.
Een andere voormalige spoorbaas is nu baas bij de lotto, toch duidelijk een geval van ons kent ons.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 16:55   #6
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 18.171
Standaard

Hij is er wel in geslaagd meerderheid en oppositie te verenigen. Tegen zijn voorstel...
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 17:15   #7
Stormram
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 september 2013
Locatie: 卐 Walhalla 卐
Berichten: 1.798
Standaard

Wat heeft de N-VA al anders gedaan dan snoeihard tegen de wind in pissen?

Hoe moet je die irritante zeikers hun strategie/visie/beleid (? ? ?) ... nu eigenlijk nog gaan omschrijven? HERP-DERP-POCUS-PATS!
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 17:40   #8
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
N.a.v. de uitspraken van Bart De Wever over de spoorlijnen, licht Descheemaeker toe:



een belangrijke reden hiervoor vindt hij stiptheid:



Welnu, laten we eens overlopen hoe lang de trajecten zijn:



Descheemaeker pleit dus voor treinen die minder stipt zijn ?

U verwart een lijn Charleroi-Luik-Brussel ,
die er niet zal komen

met twee kortere geplande lijnen;
Charleroi-Brussel
Luik-Brussel

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 5 januari 2016 om 17:40.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 17:59   #9
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
U verwart een lijn Charleroi-Luik-Brussel ,
die er niet zal komen

met twee kortere geplande lijnen;
Charleroi-Brussel
Luik-Brussel

Via Hasselt?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 18:16   #10
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 18.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
U verwart een lijn Charleroi-Luik-Brussel ,
die er niet zal komen

met twee kortere geplande lijnen;
Charleroi-Brussel
Luik-Brussel
Ik citeer ook maar Descheemaeker he.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 18:29   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

De Scheer was een vld-er, maar werd helemaal niet gesteund door zijn partij, die dan in de meerderheid zat, om de boel op te kuisen.

Hij is dan over gestapt naar de nva, nadat hij de zaken eens goed overwogen had. De b. situatie eens deftig geanalyseerd ...

Ge moogt veel van hem zeggen, maar niet dat hij een uil is. Zeker niet.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 18:31   #12
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 18.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Scheer was een vld-er, maar werd helemaal niet gesteund door zijn partij, die dan in de meerderheid zat, om de boel op te kuisen.

Hij is dan over gestapt naar de nva, nadat hij de zaken eens goed overwogen had. De b. situatie eens deftig geanalyseerd ...

Ge moogt veel van hem zeggen, maar niet dat hij een uil is. Zeker niet.

.
Hij zal dan aan de drugs of drank zitten. Dat heeft al veel levens kapot gemaakt. Ge ziet toch dat er iets scheelt met die mens.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 18:40   #13
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Scheer was een vld-er, maar werd helemaal niet gesteund door zijn partij, die dan in de meerderheid zat, om de boel op te kuisen.

Hij is dan over gestapt naar de nva, nadat hij de zaken eens goed overwogen had. De b. situatie eens deftig geanalyseerd ...

Ge moogt veel van hem zeggen, maar niet dat hij een uil is. Zeker niet.

.
Competent ook niet:

- laagste stiptheidscijfers
- laagste tevredenheidscijfers
- verdere schuldopbouw NMBS (nieuw management ontdekte na zijn vertrek nog een bijkomend gat van 225 miljoen)
- exponentiële schuldopbouw van 2 miljard bij NMBS-logistics, dat nota bene nog geld kreeg toegestopt dat bestemd was voor personenvervoer en waarvan Markske ook nog eens de verkoop aan Deutsche Bahn onderhandelde met als enige resultaat het voorstel dat de Belgische staat nog zou moeten hebben bijgelegd voor een overname door DB

De man is een grote grap
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 5 januari 2016 om 18:42.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 18:43   #14
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 18.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Competent ook niet:

- laagste stiptheidscijfers
- laagste tevredenheidscijfers
- verdere schuldopbouw NMBS (nieuw management ontdekte na zijn vertrek nog een bijkomend gat van 225 miljoen)
- exponentiële schuldopbouw van 2 miljard bij NMBS-logistics, dat nota bene nog geld kreeg toegestopt dat bestemd was voor personenvervoer en waarvan Markske ook nog eens de verkoop aan Deutsche Bahn onderhandelde met als enige resultaat het voorstel dat de Belgische staat nog zou moeten hebben bijgelegd voor een overname door DB

De man is een grote grap
Kan nadien nog bij de P.S. gaan. .........
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 18:54   #15
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 23.499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Competent ook niet:

- laagste stiptheidscijfers
- laagste tevredenheidscijfers
- verdere schuldopbouw NMBS (nieuw management ontdekte na zijn vertrek nog een bijkomend gat van 225 miljoen)
- exponentiële schuldopbouw van 2 miljard bij NMBS-logistics, dat nota bene nog geld kreeg toegestopt dat bestemd was voor personenvervoer en waarvan Markske ook nog eens de verkoop aan Deutsche Bahn onderhandelde met als enige resultaat het voorstel dat de Belgische staat nog zou moeten hebben bijgelegd voor een overname door DB

De man is een grote grap
Hoort tot het soort dat haarfijn uitlegt hoe het bedrijf waar hij weg is moet geleid worden. Toen hij er zat was hij minder concreet.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 19:31   #16
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Kan nadien nog bij de P.S. gaan. .........

Dat denk ik persoonlijk niet, want.....Marc Descheemaecker heeft zijn les van De Wever goed onthouden, want alles is de schuld van de socialisten.
Kijk en luister vooral vanaf 4'50" en vanaf 6'15" en let ook op de man in het publiek, die de leugens van Marc Descheemaecker visueel duidelijk maakt.


http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2522459

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 5 januari 2016 om 19:32.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 19:52   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 117.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
En wie van Hasselt naar Luik wil reizen moet over Brussel. Die kan dan beter de fiets pakken.
De Limburgers die Van Bree naar Maastricht willen met de trein moeten ook over Hasselt en Liege. Maar er is niet eens een treinstation in Bree. Zelfs niet in de omgeving.
Wie met de trein van Bree naar Maastricht wil moet eerst de Lijn nemen, vier keer overstappen, en is tien uur onderweg.

Citaat:
Van:
Station Bree Malta [De Lijn]
Naar:
SNCB Maastricht (nl)

20:40 Vertr
06:42 Aank

reistijd 10:02

Overstappen 4
http://www.belgianrail.be/jp/sncb-nm...19071&OK#focus

Met de wagen leg je de afstand van ongeveer 40km af in minder dan een uur.
Tevoet doe je 8 uur over die afstand.

Hoe zou het komen dat er geen verbinding is tussen Belgisch-en Nederlands Limburg?
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 19:53   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 117.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Hij zal dan aan de drugs of drank zitten. Dat heeft al veel levens kapot gemaakt. Ge ziet toch dat er iets scheelt met die mens.
Welke levens heeft die man al kapotgemaakt?
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 19:59   #19
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
En wie van Hasselt naar Luik wil reizen moet over Brussel. Die kan dan beter de fiets pakken.
Dikke 2. Wat een belachelijk idee.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 20:00   #20
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De Limburgers die Van Bree naar Maastricht willen met de trein moeten ook over Hasselt en Liege. Maar er is niet eens een treinstation in Bree. Zelfs niet in de omgeving.
Wie met de trein van Bree naar Maastricht wil moet eerst de Lijn nemen, vier keer overstappen, en is tien uur onderweg.



http://www.belgianrail.be/jp/sncb-nm...19071&OK#focus

Met de wagen leg je de afstand van ongeveer 40km af in minder dan een uur.
Tevoet doe je 8 uur over die afstand.

Hoe zou het komen dat er geen verbinding is tussen Belgisch-en Nederlands Limburg?
"Hoe zou het komen dat er geen verbinding is tussen Belgisch-en Nederlands Limburg?"

Dat is NA de Vlaamse onafhankelijkheid, als Limburg zich afscheurt van het dictaat van Antwerpen, en de beide Limburgen zich opnieuw herenigen
Vraag is of de Vlaamse grondwet die Limburgse hereniging zal toelaten, ook al is dat dan de wil van het Limburgse volk ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be