Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   In elkaar geslagen rechter krijgt bescherming. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=227885)

Patrick M. 14 januari 2016 11:31

In elkaar geslagen rechter krijgt bescherming.

De bekende assisenvoorzitster Karin Gérard krijgt bescherming sinds ze dinsdagavond in elkaar geslagen werd vlakbij het justitiepaleis op het Brusselse Poelaertplein. Dat heeft het kabinet van minister van Justitie Koen Geens (CD&V) laten weten.

"Het Crisiscentrum heeft besloten beschermingsmaatregelen voor haar te treffen", aldus een woordvoerster van de minister. "Het ministerie van Justitie neemt de veiligheid van magistraten zeer ernstig."

Gérard liep bij het incident serieuze verwondingen op in het aangezicht. Donderdag zat ze alweer een assisenproces voor. Volgens de woordvoerster van minister Geens is er voorlopig geen formele link tussen het incident en het assisenproces dat ze voorzit.

Karin Gerard maakte naam als voorzitster van tientallen assisenprocessen in Brussel. De rechter werd bij het grote publiek bekend door het assisenproces tegen de moordenaars van politieagente Kitty Van Nieuwenhuyse.

Met dank aan HLN.

Er staat geschreven: Het ministerie van Justitie neemt de veiligheid van magistraten zeer ernstig.
Er komt bij mij dadelijk het volgende in mijn hoofd: Justitie moet de bescherming van alle burgers in België zeer ernstig nemen maar van burgers word niks geschreven of gezegd.

SDX 14 januari 2016 13:31

Zij wel.

Xenophon 14 januari 2016 13:41

Best grappig, als iemand petsen heeft gekregen dan eerst gaan ze haar beschermen... :lol:

De reden waarom ze petsen kreeg is evenwel niet duidelijk. Gewoonlijk is dat niet zomaar.

Gamla 14 januari 2016 20:22

Ik zou er zo graag op trappen. Met mijn boots.
Wat zou ik dat graag eens doen.

Another Jack 14 januari 2016 20:35

Maar je doet het niet.

Gamla 14 januari 2016 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7963529)
Maar je doet het niet.

Nee, ik doe het niet. Ik weet niet waar ze is.
Maar zou jij het doen als je wist waar ze was?

Patrick M. 14 januari 2016 22:12

Foei, mag niet.

kiko 14 januari 2016 22:47

Hier maakt men zich vrolijk over een in elkaar geslagen vrouw...

Zo zie je maar wat hun ware niveau is.

Another Jack 15 januari 2016 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 7963554)

Neen, vrouwen trappen met boots is mijn stijl niet.

Patrick M. 15 januari 2016 10:50

Als ze Jan met de pet in elkaar slaan dan hoor je niks maar nu is het kot precies te klein?

fallen_angel 15 januari 2016 11:54

Horen zij nu ook geen bescherming te krijgen?

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...in-trein.dhtml

Of zouden alle vrouwen nu geen bescherming moeten krijgen?

Wacht, is dat niet de opdracht van de politie om onschuldige te beschermen? Hmm, zou er ergens iets verkeerd zitten in ons 3 machten systeem?

quercus 15 januari 2016 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 7963554)

Hoezo Gamla? Ga je op het slachtoffer van bruut geweld nu nog trappen ook? Of begrijp ik u verkeerd?

kiko 15 januari 2016 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel (Bericht 7964186)

Wacht, is dat niet de opdracht van de politie om onschuldige te beschermen? Hmm, zou er ergens iets verkeerd zitten in ons 3 machten systeem?

Waarom zouden zij extra bescherming moeten krijgen ? Worden deze meisjes speciaal geviseerd door vluchtelingen ?

Xenophon 15 januari 2016 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 7963733)
Hier maakt men zich vrolijk over een in elkaar geslagen vrouw...

Zo zie je maar wat hun ware niveau is.

Ernstig blijven, ze had maar op armlengte van haar belagers moeten blijven.

Rudy 15 januari 2016 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7962756)
De bekende assisenvoorzitster Karin Gérard krijgt bescherming sinds ze dinsdagavond in elkaar geslagen werd vlakbij het justitiepaleis op het Brusselse Poelaertplein. Dat heeft het kabinet van minister van Justitie Koen Geens (CD&V) laten weten.

"Het Crisiscentrum heeft besloten beschermingsmaatregelen voor haar te treffen", aldus een woordvoerster van de minister. "Het ministerie van Justitie neemt de veiligheid van magistraten zeer ernstig."

Gérard liep bij het incident serieuze verwondingen op in het aangezicht. Donderdag zat ze alweer een assisenproces voor. Volgens de woordvoerster van minister Geens is er voorlopig geen formele link tussen het incident en het assisenproces dat ze voorzit.

Karin Gerard maakte naam als voorzitster van tientallen assisenprocessen in Brussel. De rechter werd bij het grote publiek bekend door het assisenproces tegen de moordenaars van politieagente Kitty Van Nieuwenhuyse.

Met dank aan HLN.

Er staat geschreven: Het ministerie van Justitie neemt de veiligheid van magistraten zeer ernstig.
Er komt bij mij dadelijk het volgende in mijn hoofd: Justitie moet de bescherming van alle burgers in België zeer ernstig nemen maar van burgers word niks geschreven of gezegd.

Justitie is een van de onderdelen van de kop van de maatschappij. Als je de kop afsnijdt is de maatschappij dood.

BigF 18 januari 2016 07:30

Als een rechter aangevallen wordt is het niet meer dan normaal dat die bescherming krijgt.

Rechters krijgen immers beroepsmatig met criminelen te maken en meestal niet in die zin dat ze er beste vriendjes mee worden maar wel dat ze ze straffen en/of opsluiten.

Degene die dus stelde dat ze "niet zomaar wat petsen zal hebben gekregen" heeft gek genoeg gelijk maar waarschijnlijk niet in de zin dat hij bedoelde.

Hoe idioot (of crimineel, dat kan ook) moet je zijn om in een rechtstaat tegen bescherming van rechters te zijn?

En vanwaar komt dat calimero-complex van de vlamen tegenwoordig vandaan? "Zij mogen alles en wij mogen niks, boehoehoesniksniksnif..."
Stelletje wereldvreemde bleiters.

BigF 18 januari 2016 07:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel (Bericht 7964186)

Goei plan, laten we elke vrouw 24/24 laten vergezellen van een politieagent.
Dat daar niemand eerder aan gedacht heeft...
:roll:

BigF 18 januari 2016 07:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7964127)
Als ze Jan met de pet in elkaar slaan dan hoor je niks maar nu is het kot precies te klein?

Voor zo ver ik weet is het in elkaar slagen van Jan met de pet ook nog steeds verboden. Je wordt er zelfs nog voor gestraft geloof ik.

vlijmscherp 18 januari 2016 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 7966782)
Voor zo ver ik weet is het in elkaar slagen van Jan met de pet ook nog steeds verboden. Je wordt er zelfs nog voor gestraft geloof ik.

allé BigF, weet je dan niet dat de blanke bange man/vrouw helemaal hulpeloos alleen op de wereld staat? Door niemand beschermd, door iedereen belaagd, vooral door bruine, sterke moslims.

Pandareus 18 januari 2016 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7966793)
allé BigF, weet je dan niet dat de blanke bange man/vrouw helemaal hulpeloos alleen op de wereld staat? Door niemand beschermd, door iedereen belaagd, vooral door bruine, sterke moslims.

Door bruine, sterke moslims + door onze vriend Gamla die ze met zijn boots nog wat trappen wil geven volgens eigen zeggen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be