![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De bekende assisenvoorzitster Karin Gérard krijgt bescherming sinds ze dinsdagavond in elkaar geslagen werd vlakbij het justitiepaleis op het Brusselse Poelaertplein. Dat heeft het kabinet van minister van Justitie Koen Geens (CD&V) laten weten.
"Het Crisiscentrum heeft besloten beschermingsmaatregelen voor haar te treffen", aldus een woordvoerster van de minister. "Het ministerie van Justitie neemt de veiligheid van magistraten zeer ernstig." Gérard liep bij het incident serieuze verwondingen op in het aangezicht. Donderdag zat ze alweer een assisenproces voor. Volgens de woordvoerster van minister Geens is er voorlopig geen formele link tussen het incident en het assisenproces dat ze voorzit. Karin Gerard maakte naam als voorzitster van tientallen assisenprocessen in Brussel. De rechter werd bij het grote publiek bekend door het assisenproces tegen de moordenaars van politieagente Kitty Van Nieuwenhuyse. Met dank aan HLN. Er staat geschreven: Het ministerie van Justitie neemt de veiligheid van magistraten zeer ernstig. Er komt bij mij dadelijk het volgende in mijn hoofd: Justitie moet de bescherming van alle burgers in België zeer ernstig nemen maar van burgers word niks geschreven of gezegd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zij wel.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Best grappig, als iemand petsen heeft gekregen dan eerst gaan ze haar beschermen...
![]() De reden waarom ze petsen kreeg is evenwel niet duidelijk. Gewoonlijk is dat niet zomaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zou er zo graag op trappen. Met mijn boots.
Wat zou ik dat graag eens doen.
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Maar je doet het niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, ik doe het niet. Ik weet niet waar ze is.
Maar zou jij het doen als je wist waar ze was?
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Foei, mag niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hier maakt men zich vrolijk over een in elkaar geslagen vrouw...
Zo zie je maar wat hun ware niveau is. Laatst gewijzigd door kiko : 14 januari 2016 om 22:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als ze Jan met de pet in elkaar slaan dan hoor je niks maar nu is het kot precies te klein?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Horen zij nu ook geen bescherming te krijgen?
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...in-trein.dhtml Of zouden alle vrouwen nu geen bescherming moeten krijgen? Wacht, is dat niet de opdracht van de politie om onschuldige te beschermen? Hmm, zou er ergens iets verkeerd zitten in ons 3 machten systeem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ernstig blijven, ze had maar op armlengte van haar belagers moeten blijven.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als een rechter aangevallen wordt is het niet meer dan normaal dat die bescherming krijgt.
Rechters krijgen immers beroepsmatig met criminelen te maken en meestal niet in die zin dat ze er beste vriendjes mee worden maar wel dat ze ze straffen en/of opsluiten. Degene die dus stelde dat ze "niet zomaar wat petsen zal hebben gekregen" heeft gek genoeg gelijk maar waarschijnlijk niet in de zin dat hij bedoelde. Hoe idioot (of crimineel, dat kan ook) moet je zijn om in een rechtstaat tegen bescherming van rechters te zijn? En vanwaar komt dat calimero-complex van de vlamen tegenwoordig vandaan? "Zij mogen alles en wij mogen niks, boehoehoesniksniksnif..." Stelletje wereldvreemde bleiters.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat daar niemand eerder aan gedacht heeft... ![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor zo ver ik weet is het in elkaar slagen van Jan met de pet ook nog steeds verboden. Je wordt er zelfs nog voor gestraft geloof ik.
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() allé BigF, weet je dan niet dat de blanke bange man/vrouw helemaal hulpeloos alleen op de wereld staat? Door niemand beschermd, door iedereen belaagd, vooral door bruine, sterke moslims.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door bruine, sterke moslims + door onze vriend Gamla die ze met zijn boots nog wat trappen wil geven volgens eigen zeggen
|
![]() |
![]() |