![]() |
NMBS-baas wil duurdere abonnementen tijdens spitsuren.
Betalen we binnenkort meer voor een treinrit tijdens de spitsuren? Als het van NMBS-baas Jo Cornu afhangt wel. Dat meldt De Standaard.
Cornu wil treinabonnementen fors duurder maken voor wie tijdens de spitsuren reist. Een voorstel dat op kritiek stuit bij vakbonden en werkgevers, die stellen dat werknemers en bedrijven de dupe zijn, terwijl de files in ons land nu al steeds langer worden. Unizo-topman Karel Van Eetvelt spreekt van "een platte loonkostenverhoging". "Het gros van de treinabonnementen wordt immers door de werkgevers betaald", zegt hij aan De Standaard. Van Eetvelt betreurt dat het voorstel komt van een overheidsbedrijf dat gesubsidieerd wordt met belastinggeld van de actieve bevolking, en dus van de getroffen pendelaars. Minister van Mobiliteit Jacqueline Galant (MR) heeft nog niet op het voorstel gereageerd. Ik had er jullie voor gewaarschuwd in een ander topic maar jullie wilden mij niet geloven. AUB. |
Op zich is het niet onlogisch.
De NMBS moet rendabeler worden en één van de redenen dat ze niet rendabel is, is omwille van de overbelasting tijdens de spitsuren. Als dit een incentive kan zijn voor meer gespreide werktijden is het een goede zaak. |
Meer gespreide werktijden is alleen voor mensen die een job hebben van 09h00 tot 17h00.
Als ge in 3 ploegen werkt kunt ge geen gespreide werkuren hebben. |
Waddist, Patrick? Was deze:http://forum.politics.be/showthread.php?t=228105
..door JOU nog maar een week geleden gestarte draad over EXACT hetzelfde niet genoeg? |
De NMBS zou het wat sympathieker kunnen verkopen, door een goedkoper abonnement aan te bieden voor buiten de spitsuren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Reeds in april van vorig jaar heeft Cornu dat aangekondigd. Waar haalt u het dan vandaan dat u een of andere informatie hier op dit forum zou plaatsen dat wij niet zouden willen aannemen? |
Lap, vanaf 1 februari is het al zo.
Duurdere tickets. |
Citaat:
|
lapperdelap, de tickets moesten nog duurder worden.
Zo duur als in de ons omringende buurlanden want de regering vergelijkt toch graag alles met de buurlanden. Besparing op personen en financiële middelen bij de NMBS en toch een betere dienstverlening, dat gaat niet. Alles bij alles wordt het misschien toch nog heet na de maand februari. |
Mensen verdienen nu 40€ meer dan vorig jaar.
Dat heeft al vele diensten geïnspireerd om duurder te worden inmiddels. |
Citaat:
|
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Jvdb, dus de tickets kunnen een pak duurder worden.
Je geeft me dus gelijk. Wapper, wat is toch die vakboungd, met of zonder g? Zie je, geen u en geen g. |
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=M0gYXSfI_vQ |
Boterham voor de werkman...juist.
|
Als de NMBS niet mag moduleren of sturen op de prijzen dan rest haar,op den duur,enkele nog een andere keuze.
Om de verliezen te dempen kan ervoor gekozen worden om op de spitsuren MINDER treinen in te zetten......eigenlijk om tout-court minder treinen in te zetten. Want meer rijden lijkt alleen maar te betekenen;meer leegbloeden..... |
Citaat:
Vooreerst is er niets uitzonderlijk aan een tariefverhoging aan het begin van het jaar. Dat gebeurt bijna ieder jaar. Daarnaast is de trein bij ons goedkoop, zeker als je eens over de grens kijkt. Het lijkt me normaal een zekere balans te krijgen tussen inkomsten en uitgaven. Daartoe is het ook noodzakelijk de NMBS om te vormen naar een moderne onderneming. |
Om te vormen met duurdere tickets als gevolg.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be