![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
|
![]() Vakbonden en werkgeversorganisaties zijn tegen duurdere treinabonnementen in de spitsuren. Dat heeft de Centrale Raad voor het Bedrijfsleven (CRB) woensdag beklemtoond in de Kamercommissie Infrastructuur. Later deze maand volgt dezelfde boodschap in een formeel advies.
NMBS-topman Jo Cornu speelt al langer met het idee van uiteenlopende tarieven naargelang de piek- en daluren. Volgens de CRB - die spreekt in naam van werkgevers en vakbonden - zou dat echter duur, onrechtvaardig en praktisch moeilijk zijn, zeker voor de treinkaarten waar de werkgever in tussenkomt. Verschillende prijzen zouden volgens de raad niet leiden tot een betere spreiding van de reizigers doorheen de dag. Werknemers beschikken door hun uurroosters en hun privéactiviteiten immers slechts over een beperkte speling, verduidelijkte specialiste Michèle Pans. Niet categoriek tegen dynamisch tarievenbeleid Voor de werkgevers - vaak ook de overheid - dreigt het systeem bovendien duur uit te vallen. En het zorgt voor een ongelijke behandeling tussen werknemers uit verschillende sectoren, naargelang de activiteiten in die sector meer of minder vast hangen aan beperkingen op vlak van uurroosters. En hoe zouden vertragingen in rekening genomen worden? Toch is de CRB niet categoriek tegen een dynamisch tarievenbeleid. Maar dan niet als het gaat om de abonnementen. Ander essentieel punt voor de sociale partners is de voortzetting van de investeringen in het spoor, ondanks de lopende onderhandelingen binnen de NMBS, over een nieuwe beheersovereenkomst en het meerjarenplan op vlak van investeringen. Gebeurt dat niet, dan dreigt de kost van die ‘inactiviteit’ hoog op te lopen, vrezen ze. De vakbonden hebben mee daarvoor gezorgd. Ik ben nu eens benieuwd naar de reacties? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Ik ben pro marktconformiteit.
Maar hoe ze dat specifiek op de trein gaan moeten klaar spelen, dat weet ik niet. .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
|
![]() Maar 1 reactie?
Sorry, ik was vergeten dat de werktijd van 09h00 tot 17h00 voorbij is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Waar men mee zou kunnen beginnen is allerhande voordeelformules, zoals railpass en co, enkel nog maar tijdens de daluren te laten gelden.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
Ik ben niet zo thuis in al die voordeligere formules, maar vermoed toch dat elke formule een welbepaald doel heeft. Als je als nmbs jongeren aantrekt, dan heb je een kans meer dat die later ook nog eens een trein gaan nemen. Misschien specifieke formules doubleren en deze extra goedkoop maken tijdens de daluren. Vb: weekabonnement "alle uren" kost x euro; weekabonnement daluren kost 50 procent minder. Iets heel anders, wel off topic: ze kunnen ook vele zaken simpeler maken. Ik heb al eens (naar Oostende dan nog wel) getreind met een kaartje via internet, zonder papier gelinkt aan mijn identiteitskaart. Waarom niet een formule waarbij ik aan de nmbs te kennen geef dat ik een gans jaar zo wil reizen; voor ik ergens opstap steek ik mijn ik (of mijn kredietkaart ...) in een "toegangsbakje" en waar ik van de trein afstap opnieuw in een "uitgangbakje". Op het einde van het jaar krijg ik automatisch de voordeligst mogelijk factuur naargelang mijn reisgedrag. .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 21 januari 2016 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
|
![]() schoofke, dus volgens u in alle stations zo een bakske zetten of hangen.
Gaat niet lang staan of hangen bij al dat vandalisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.979
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Citaat:
In Nederland staan al in elk station vergelijkbare palen voor de OV-chipkaart, en dat werkt perfect. Geen enkele reden waarom zoiets bij ons niet zou kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
Die worden al eens 'bezocht' met zwaar materieel, maar dat valt toch mee. Tenzij ge bedoelt dat de rode ridders van de boungden allergisch zijn aan klantvriendelijke apparatuur. .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.547
|
![]() De subsidies voor het spoor mogen ze volledig afschaffen 0.5 EUR per kilometer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
|
![]() Citaat:
Ik vind het een idioot idee. Het product blijft hetzelfde (of in de spits zelfs slechter), dus waarom een andere prijs? Ik wil ook niet meer betalen voor mijn biefstuk op zaterdagochtend bij de slager, als er 20 mensen in de winkel staan, dan op vrijdagochtend als er maar 3 man staat. Dit is werkmensje-pest.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.547
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.547
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Citaat:
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Citaat:
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
|
![]() Ik zit niet op de trein, ik zit erin.
Op de trein zitten is wel gevaarlijk met de 3000 volt van de bovenleiding. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.547
|
![]() Citaat:
![]() http://www.tvl.be/nieuws/elektrifica...ijft-uit-20286
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 24 januari 2016 om 18:45. |
|
![]() |
![]() |