![]() |
Mag je andere mensen op kosten jagen ?
Als je een nep-sollicitatie stuurt, dan jaag je de ondernemer op kosten.
Hij steekt daar zijn tijd in, en zal mogelijks door het tijdverlies een echte kandidaat die bij hem wil komen werken, verliezen aan de concurrentie. Mag ik een huiseigenaar aanspreken om hem een voorstel te doen zijn huis te kopen, terwijl ik dat niet meen. Enkel voor mezelf "om iets te onderzoeken, vb. hoe mensen reageren" ? Mag ik zomaar zonder dat ik werk heb, een dopper uitnodigen en die mens waterachtig maken wegens het uitzicht op een job, enkel en alleen om te testen hoeveel doppers echt een job zoeken ? Vb. checken of ie bereid is een verplaatsing te maken voor een sollicitatiegesprek ? Als cafébaas vrouwelijke studenten uitnodigen voor een studentenjobke (ziet ge 't gebeuren ...) ? Wanneer ga je te ver ? titel: Ondernemer razend over valse sollicitatiebrieven van professor link: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2016...c-70bf7ff192f1 Citaat:
|
Citaat:
Bijna net zo erg als al die enquêteurs van bedrijven, die bijna iedere dag aan je telefoon hangen. Wanneer ga je te ver? |
Hangt natuurlijk af van hoeveel brieven hij heeft gekregen en hoelang dat geduurd heeft. Moeten proefpersonen trouwens niet achteraf gebriefd worden bij zulke onderzoeken?
|
Citaat:
Want dan doet hij alles, per definitie, voor het goede doel. We kunnen dit ook perfect koppelen aan werkgevers die zouden nep-jobaanbiedingen publiceren, gewoonweg als goedkope publiciteit (zo van "zie ne keer hoe goed mijn sterk bedrijft draait". Alleen: ze janken daar al wel eens over in het Rode Rioolgazetteke, maar naar mijn herinnering hebben ze nog nooit een bedrijf daar op kunnen pakken. . |
Laat het een waarschuwing zijn...
Ik neem aan dat ondernemers op zoek naar arbeidskrachten,echt waar,geen tijd hebben voor spelletjes georganiseerd door overheids-ambtenaren, in verband dan nog met een of ander poco-probleem dat hen geen bal interesseert. In mijn persoonlijke werksituaties bots ik de laatste 10 jaar op zoveel collega's van "niet geheel Germaans/Keltische afkomst" ,en in stijgende lijn,dat ik gans die discriminatiezever als "zever" ben gaan beschouwen. |
Dat zijn gewoonweg van die typische bloedrode linksgroene trukken van de foor. Als ze discriminatie kunnen aantonen zullen ze het in de pers van de daken schreeuwen, als ze het niet kunnen aantonen dan zal je ze niet horen. Professerke van mijn kloten.
|
Mag je de mensen op kosten jagen?
Zeker en vast.
|
Citaat:
Omdat zo'n flutprofke ongetwijfeld geld krijgt van de overheid om zijn zogenaamde onderzoeken uit te voeren. Overheidsgeld dient daar niet voor. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be