![]() |
Stadsdeel Amsterdam Nieuw-West Gaza verbiedt korte rokjes en jurkjes
Niet voor niets heet dit dorpsdeel Amsterdam-Gaza.
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat een belachelijke titel.
"Het lijkt een stand alone-actie te zijn geweest van de teamleider." Het stadsdeel verbiedt dus niets. |
extreem rechts willen toch bepaalde kledij verbieden aan balies? (hoofddoeken, sluiers, .. )
wat is het probleem? |
En zie hier: http://www.volkskrant.nl/binnenland/...arel~a4264246/
Het Amsterdamse stadsloket in Nieuw-West heeft een omstreden kledingsvoorschrift woensdag ingetrokken nadat hierover een mediarel was ontstaan. De manager die de voorschriften rondmailde - rokjes niet korter dan net over de knie, geen knielaarzen meer - is op het matje geroepen. Dit laat de woordvoerder van de Amsterdamse wethouder voor Dienstverlening Abdeluheb Choho weten. 'Een dergelijk verbod geldt niet', zegt hij. 'Het enige voorschrift voor ambtenaren is dat kleding representatief en professioneel moet zijn. Werknemers kunnen dat zelf invullen.' |
overduidelijker kan dit het de hypocrisie van hoofddoeken-verbod niet weergeven.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
een hoofddoek is geen religieuze teken. dat staat nergens in de koran |
Citaat:
In beide gevallen kan het niet: 1) religieuze tekenen botsen met de neutraliteit die de overheid moet uitstralen 2) een hoofddoek kan niet, want een pet wordt evenmin toegelaten |
Citaat:
Dan waarschijnlijk om hun onderdukking tentoon te speiden neem ik aan. :roll: |
En ook vanuit het standpunt van de moslima zelf kan een verbod op het dragen van een hoofddoek voor ambtenaren perfect:
1) ze erkent dat haar hoofddoek religieus is -> probleem qua neutraliteit 2) indien de moslima haar hoofddoek als louter kledingstuk beschouwt -> geen probleem om het voor professionele doeleinden af te zetten (net zoals ik niet met teenslippers naar het werk ga) |
Citaat:
|
Citaat:
blijkbaar niet. dus duidelijker kan de hypocrisie niet zijn. |
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Ik begreep het als: een beslissing van de ploegleider op eigen initiatief, zonder overleg op hoger niveau.
|
Citaat:
Stel dat hoofddoeken waren verboden! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be