Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ik denk dat iedereen dat wel weet. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=231194)

demonen 26 april 2016 07:38

Ik denk dat iedereen dat wel weet.

De invoering van de kilometerheffing voor vrachtwagens was heel belangrijk”, beaamde de directeur-generaal. “We zullen naar een dergelijk systeem voor personenwagens moeten gaan. Ik denk dat iedereen dat wel weet. Het is niet erg populair, maar elke dag langer in de file staan is dat ook niet. Ik denk dat we die noot zullen moeten kraken.”

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20160318_0...ssa-waanzinnig

Iedereen weet dat de volgende taxatie er zit aan te komen.
Iedereen weet dat de bedrijfswagens zullen afgeschaft worden.

Peche 26 april 2016 07:45

Demonen, ze komen achter alles waar geld zit nu.
Maar investeren in een nieuwe centrale, wie bepleit dat nu he?

Sukkelaar 26 april 2016 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8081855)
De invoering van de kilometerheffing voor vrachtwagens was heel belangrijk”, beaamde de directeur-generaal. “We zullen naar een dergelijk systeem voor personenwagens moeten gaan. Ik denk dat iedereen dat wel weet. Het is niet erg populair, maar elke dag langer in de file staan is dat ook niet. Ik denk dat we die noot zullen moeten kraken.”

Alle nadelen hebben voordelen, om het eens anders te zeggen.
In een andere draad heb ik uitgelegd dat de opkomst van de vrachtwagens een gevolg was van Just In Time omdat de rente op kaskredieten te duur werd en men slechts bestelde als men ze bijna nodig had.
Nu is die rente drastisch gedaald en zijn de ondernemers weer bereid om een voorraad aan te leggen. Gevolg: de goederen per trein of met het schip vervoeren is weer in. Ik sprak tijdens het WE met een schipper en hij wist mij te zeggen dat hij nu al meer vracht krijgt. Het vervoer per schip is niet alleen goedkoper maar intussen moet de klant ook geen taksen betalen wegens de vrachtwagentaks.

Dus beter voor het vervoer per schip door eigen volk en slechter voor het vervoer per vrachtwagen, meestal door ex Oostblok chauffeurs.

Truder 26 april 2016 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8081871)
...
In een andere draad heb ik uitgelegd dat de opkomst van de vrachtwagens een gevolg was van Just In Time omdat de rente op kaskredieten te duur werd en men slechts bestelde als men ze bijna nodig had...

Bedrijven hebben hun magazijnen afgeschaft om het te duur is, het just in time systeem verlegd de kosten van het bedrijf naar de staat (wij dus). Hun magazijnen bevinden zich op de baan, en daar draaien wij voor op.

Sukkelaar 26 april 2016 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Truder (Bericht 8081878)
Bedrijven hebben hun magazijnen afgeschaft om het te duur is, het just in time systeem verlegd de kosten van het bedrijf naar de staat (wij dus). Hun magazijnen bevinden zich op de baan, en daar draaien wij voor op.

De bedrijven hebben hun magazijnen niet afgeschaft, zij hielden alleen een ijzeren voorraad aan op lagere basis dan vroeger.
Verklaar mij eens waarom de kosten van het bedrijf naar de staat verhuisden: hier mis ik blijkbaar iets.
Wiens magazijnen bevinden zich op de baan? Die van de leverancier of die van de klant? Volgens mij geen van beiden. Zeker niet van de leverancier want die gaat die zeker bij zijn productiefabriek hebben en de klant die zal die bij zijn winkel hebben.

Truder 26 april 2016 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8081887)
Verklaar mij eens waarom de kosten van het bedrijf naar de staat verhuisden: hier mis ik blijkbaar iets.
Wiens magazijnen bevinden zich op de baan? Die van de leverancier of die van de klant? Volgens mij geen van beiden. Zeker niet van de leverancier want die gaat die zeker bij zijn productiefabriek hebben en de klant die zal die bij zijn winkel hebben.

Vroeger had het bedrijf waar ik werk magazijnen waar een grote voorraad in stak zodat het bedrijf een tijdje verder konden. Als ze materiaal nodig hadden dan waren dat gecombineerde transporten. Maar magazijnen zijn een kapitaal waar je niets aan hebt.
Nu zijn er geen magazijnen meer maar moet er voor elk onderdeeltje gereden worden, dat kost de staat een hoop geld, meer verkeer, meer files, meer slijtage aan de weg, meer belasting voor het milieu. Het kost ons dus geld.

Thuleander 26 april 2016 08:52

Arme moderne mensjes.
Straks moeten ze ook nog betalen om in de file te mogen staan.

Patrick M. 26 april 2016 08:59

Dergelijk systeem voor personenwagens, iedere automobilist in België betaalt toch al wegentaks.
Gaan ze dan de wegentaks afschaffen of komt er weeral een belasting bij?

De schoofzak 26 april 2016 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8081925)
Dergelijk systeem voor personenwagens, iedere automobilist in België betaalt toch al wegentaks.
Gaan ze dan de wegentaks afschaffen of komt er weeral een belasting bij?

Hebben ze de wegentaks afgeschaft voor de vrachtwagens ? Zoek het eens op.

Betalen treinen taks voor het gebruik van de ijzeren wegen ? Of moeten wij zes keer betalen voor al het teveel aan stakend personeel bij de nmbs ?

.

vrijzinnige 26 april 2016 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8081933)
Hebben ze de wegentaks afgeschaft voor de vrachtwagens ? Zoek het eens op.

Betalen treinen taks voor het gebruik van de ijzeren wegen ? Of moeten wij zes keer betalen voor al het teveel aan stakend personeel bij de nmbs ?

.

Of moeten wij zes keer betalen voor al het teveel aan stakend personeel bij de zelfstandige vrachtvervoerders ?

Xenophon 26 april 2016 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8081871)
Alle nadelen hebben voordelen, om het eens anders te zeggen.
In een andere draad heb ik uitgelegd dat de opkomst van de vrachtwagens een gevolg was van Just In Time omdat de rente op kaskredieten te duur werd en men slechts bestelde als men ze bijna nodig had.
Nu is die rente drastisch gedaald en zijn de ondernemers weer bereid om een voorraad aan te leggen. Gevolg: de goederen per trein of met het schip vervoeren is weer in. Ik sprak tijdens het WE met een schipper en hij wist mij te zeggen dat hij nu al meer vracht krijgt. Het vervoer per schip is niet alleen goedkoper maar intussen moet de klant ook geen taksen betalen wegens de vrachtwagentaks.

Dus beter voor het vervoer per schip door eigen volk en slechter voor het vervoer per vrachtwagen, meestal door ex Oostblok chauffeurs.

Nochtans moet de vracht met de vrachtwagen naar en van het schip gehaald worden. Twee dus in plaats van een.

Xenophon 26 april 2016 12:07

Citaat:

Afzuip noemen ze dat in de bar, alleen krijg je er daar nog iets van terug.

Binnenkort betalen we per kilometer en staan we in de file.

Skobelev 26 april 2016 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8081916)
Arme moderne mensjes.
Straks moeten ze ook nog betalen om in de file te mogen staan.

Dan blijven we toch gewoon thuis? La vie est belle �* la mutuelle :cheer:

https://www.youtube.com/watch?v=qU2pE0F669E

pajoske 26 april 2016 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Truder (Bericht 8081908)
Vroeger had het bedrijf waar ik werk magazijnen waar een grote voorraad in stak zodat het bedrijf een tijdje verder konden. Als ze materiaal nodig hadden dan waren dat gecombineerde transporten. Maar magazijnen zijn een kapitaal waar je niets aan hebt.
Nu zijn er geen magazijnen meer maar moet er voor elk onderdeeltje gereden worden, dat kost de staat een hoop geld, meer verkeer, meer files, meer slijtage aan de weg, meer belasting voor het milieu. Het kost ons dus geld.

Ik denk dat het toch nog iets anders ligt.
Vroeger bestelde ik mijn koopwaar bij Belgische groothandels die een grote stock moesten aanleggen vanwege allerlei invoerproblemen en verplichtingen.
Nu bestel ik mijn koopwaar via een Belgische groothandel of filiaalhouder. De koopwaar wordt vanuit elk Europees land rechtstreeks geleverd. EN de groothandelaar heeft slechts een zeer beperkte stock Dat is maar één rit waar dat vroeger twee ritten waren.

Daarbij komt dan nog dat de groothandelaar nu maar weinig stock kan en wil inleggen, omdat zijn waar te rap 'gedateerd' is. Wie een stock GSM's inlegt zit 2 jaar later met oude rommel. Wie vroeger telefoons inlegde kon die 10 jaar later nog verkopen.

Dat er veel meer verkeer is kunnen we enkel vaststellen. Maar daar zijn meerdere redenen voor. O.a. de stijgende beroepsbevolking.
Citaat:

Het totale aantal werkenden nam tussen 1983 en 2013 met meer dan één miljoen personen toe. In 2013 waren 4.530.000 personen
aan het werk ten opzichte van 3.457.000 werkende personen in 1983.
bron: http://statbel.fgov.be/nl/binaries/a...325-261813.pdf

Het aantal werknemers dat woon-werkverkeer doet is dus minstens met 31% gestegen. In feite kunnen we veronderstellen dat dit meer zijn. De stijging is vooral een gevolg van het feit dat in de meeste gezinnen men nu met 2 gaat werken. Dat betekent dat niet alle twee de werknemers dicht bij hun werk kunnen gaan wonen zoals vroeger, maar ook dat mensen nog eens extra moeten rijden om hun kinderen naar een opvang te brengen.

Maar hoeveel nieuwe wegen of verbredingen heeft de Vlaamse regering al aangelegd sinds ze daarvoor bevoegdheid waren? Ik stel vast dat ze wel geld hebben om wegversmallingen aan te leggen, en flitspalen te plaatsen. Maar om tegemoet te komen aan de noden van deze tijd......
En nu gaan ze de automobilisten die noodgedwongen met de wagen moeten rijden nog eens extra belasten.

Ze kunnen mij veel vertellen, maar niet dat de burger schuldig is. De hoofdoorzaak voor onze fileproblemen is m.i. de overheid. Kijk maar naar Nederland, daar heeft men dezelfde nieuwe economische en demografische omstandigheden als België, en daar verminderen de files.

PS hoeveel zijn de registratierechten in Nederland? Waar zou je het meeste verliezen bij de verkoop van de eigen woning om dichter bij de werkplek te gaan wonen, België of Nederland?

non-conformist 26 april 2016 15:41

De zoveelste extra belasting op arbeid dus.

Henri1 26 april 2016 15:43

Citaat:

Zoals gewoonlijk slikt de werkende Belg de bittere pil moedig door.

non-conformist 26 april 2016 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8082377)
Zoals gewoonlijk slikt de werkende Belg de bittere pil moedig door.

Ik denk dat het deze keer weleens anders zou kunnen aflopen. Denk maar een keertje terug aan het laatste fiasco met de bedrijfswagenbelasting van Di Pippo.

Pericles 26 april 2016 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Truder (Bericht 8081908)

Ik begrijp dat niet.
Stel dat je gelijk hebt met die just in time , wat ik best wel wil geloven.
Wat verdiende de staat op de magazijnen van vroeger : niets.
Nu rijden ze rond en verdient de staat accijnzen op de diezel en die putten in de weg die herstellen ze toch niet (of nauwelijks).

Amon_Re 26 april 2016 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8082406)
Ik begrijp dat niet.
Stel dat je gelijk hebt met die just in time , wat ik best wel wil geloven.
Wat verdiende de staat op de magazijnen van vroeger : niets.
Nu rijden ze rond en verdient de staat accijnzen op de diezel en die putten in de weg die herstellen ze toch niet (of nauwelijks).

Overstock == verlies.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be