Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 april 2016, 07:38   #1
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard Ik denk dat iedereen dat wel weet.

De invoering van de kilometerheffing voor vrachtwagens was heel belangrijk”, beaamde de directeur-generaal. “We zullen naar een dergelijk systeem voor personenwagens moeten gaan. Ik denk dat iedereen dat wel weet. Het is niet erg populair, maar elke dag langer in de file staan is dat ook niet. Ik denk dat we die noot zullen moeten kraken.”


http://www.hbvl.be/cnt/dmf20160318_0...ssa-waanzinnig

Iedereen weet dat de volgende taxatie er zit aan te komen.
Iedereen weet dat de bedrijfswagens zullen afgeschaft worden.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 07:45   #2
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Demonen, ze komen achter alles waar geld zit nu.
Maar investeren in een nieuwe centrale, wie bepleit dat nu he?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 08:00   #3
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De invoering van de kilometerheffing voor vrachtwagens was heel belangrijk”, beaamde de directeur-generaal. “We zullen naar een dergelijk systeem voor personenwagens moeten gaan. Ik denk dat iedereen dat wel weet. Het is niet erg populair, maar elke dag langer in de file staan is dat ook niet. Ik denk dat we die noot zullen moeten kraken.”


http://www.hbvl.be/cnt/dmf20160318_0...ssa-waanzinnig

Iedereen weet dat de volgende taxatie er zit aan te komen.
Iedereen weet dat de bedrijfswagens zullen afgeschaft worden.
Alle nadelen hebben voordelen, om het eens anders te zeggen.
In een andere draad heb ik uitgelegd dat de opkomst van de vrachtwagens een gevolg was van Just In Time omdat de rente op kaskredieten te duur werd en men slechts bestelde als men ze bijna nodig had.
Nu is die rente drastisch gedaald en zijn de ondernemers weer bereid om een voorraad aan te leggen. Gevolg: de goederen per trein of met het schip vervoeren is weer in. Ik sprak tijdens het WE met een schipper en hij wist mij te zeggen dat hij nu al meer vracht krijgt. Het vervoer per schip is niet alleen goedkoper maar intussen moet de klant ook geen taksen betalen wegens de vrachtwagentaks.

Dus beter voor het vervoer per schip door eigen volk en slechter voor het vervoer per vrachtwagen, meestal door ex Oostblok chauffeurs.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 08:10   #4
Truder
Minister-President
 
Truder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.821
Stuur een bericht via MSN naar Truder
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
...
In een andere draad heb ik uitgelegd dat de opkomst van de vrachtwagens een gevolg was van Just In Time omdat de rente op kaskredieten te duur werd en men slechts bestelde als men ze bijna nodig had...
Bedrijven hebben hun magazijnen afgeschaft om het te duur is, het just in time systeem verlegd de kosten van het bedrijf naar de staat (wij dus). Hun magazijnen bevinden zich op de baan, en daar draaien wij voor op.
__________________
De VRT brengt geen onafhankelijke journalistiek, maar eenzijdige persoonlijke interpretaties van de werkelijkheid.
Socialist Jules Destrée "Sire, u regeert over twee volkeren. In België zijn er de Walen en de Vlamingen; er zijn geen Belgen."
Truder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 08:21   #5
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder Bekijk bericht
Bedrijven hebben hun magazijnen afgeschaft om het te duur is, het just in time systeem verlegd de kosten van het bedrijf naar de staat (wij dus). Hun magazijnen bevinden zich op de baan, en daar draaien wij voor op.
De bedrijven hebben hun magazijnen niet afgeschaft, zij hielden alleen een ijzeren voorraad aan op lagere basis dan vroeger.
Verklaar mij eens waarom de kosten van het bedrijf naar de staat verhuisden: hier mis ik blijkbaar iets.
Wiens magazijnen bevinden zich op de baan? Die van de leverancier of die van de klant? Volgens mij geen van beiden. Zeker niet van de leverancier want die gaat die zeker bij zijn productiefabriek hebben en de klant die zal die bij zijn winkel hebben.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 08:44   #6
Truder
Minister-President
 
Truder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.821
Stuur een bericht via MSN naar Truder
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Verklaar mij eens waarom de kosten van het bedrijf naar de staat verhuisden: hier mis ik blijkbaar iets.
Wiens magazijnen bevinden zich op de baan? Die van de leverancier of die van de klant? Volgens mij geen van beiden. Zeker niet van de leverancier want die gaat die zeker bij zijn productiefabriek hebben en de klant die zal die bij zijn winkel hebben.
Vroeger had het bedrijf waar ik werk magazijnen waar een grote voorraad in stak zodat het bedrijf een tijdje verder konden. Als ze materiaal nodig hadden dan waren dat gecombineerde transporten. Maar magazijnen zijn een kapitaal waar je niets aan hebt.
Nu zijn er geen magazijnen meer maar moet er voor elk onderdeeltje gereden worden, dat kost de staat een hoop geld, meer verkeer, meer files, meer slijtage aan de weg, meer belasting voor het milieu. Het kost ons dus geld.
__________________
De VRT brengt geen onafhankelijke journalistiek, maar eenzijdige persoonlijke interpretaties van de werkelijkheid.
Socialist Jules Destrée "Sire, u regeert over twee volkeren. In België zijn er de Walen en de Vlamingen; er zijn geen Belgen."
Truder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 08:52   #7
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Arme moderne mensjes.
Straks moeten ze ook nog betalen om in de file te mogen staan.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 08:59   #8
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Dergelijk systeem voor personenwagens, iedere automobilist in België betaalt toch al wegentaks.
Gaan ze dan de wegentaks afschaffen of komt er weeral een belasting bij?
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 09:03   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Dergelijk systeem voor personenwagens, iedere automobilist in België betaalt toch al wegentaks.
Gaan ze dan de wegentaks afschaffen of komt er weeral een belasting bij?
Hebben ze de wegentaks afgeschaft voor de vrachtwagens ? Zoek het eens op.

Betalen treinen taks voor het gebruik van de ijzeren wegen ? Of moeten wij zes keer betalen voor al het teveel aan stakend personeel bij de nmbs ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 09:05   #10
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hebben ze de wegentaks afgeschaft voor de vrachtwagens ? Zoek het eens op.

Betalen treinen taks voor het gebruik van de ijzeren wegen ? Of moeten wij zes keer betalen voor al het teveel aan stakend personeel bij de nmbs ?

.
Of moeten wij zes keer betalen voor al het teveel aan stakend personeel bij de zelfstandige vrachtvervoerders ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 12:05   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Alle nadelen hebben voordelen, om het eens anders te zeggen.
In een andere draad heb ik uitgelegd dat de opkomst van de vrachtwagens een gevolg was van Just In Time omdat de rente op kaskredieten te duur werd en men slechts bestelde als men ze bijna nodig had.
Nu is die rente drastisch gedaald en zijn de ondernemers weer bereid om een voorraad aan te leggen. Gevolg: de goederen per trein of met het schip vervoeren is weer in. Ik sprak tijdens het WE met een schipper en hij wist mij te zeggen dat hij nu al meer vracht krijgt. Het vervoer per schip is niet alleen goedkoper maar intussen moet de klant ook geen taksen betalen wegens de vrachtwagentaks.

Dus beter voor het vervoer per schip door eigen volk en slechter voor het vervoer per vrachtwagen, meestal door ex Oostblok chauffeurs.
Nochtans moet de vracht met de vrachtwagen naar en van het schip gehaald worden. Twee dus in plaats van een.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 12:07   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De invoering van de kilometerheffing voor vrachtwagens was heel belangrijk”, beaamde de directeur-generaal. “We zullen naar een dergelijk systeem voor personenwagens moeten gaan. Ik denk dat iedereen dat wel weet. Het is niet erg populair, maar elke dag langer in de file staan is dat ook niet. Ik denk dat we die noot zullen moeten kraken.”


http://www.hbvl.be/cnt/dmf20160318_0...ssa-waanzinnig

Iedereen weet dat de volgende taxatie er zit aan te komen.
Iedereen weet dat de bedrijfswagens zullen afgeschaft worden.
Afzuip noemen ze dat in de bar, alleen krijg je er daar nog iets van terug.

Binnenkort betalen we per kilometer en staan we in de file.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 12:10   #13
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 40.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Arme moderne mensjes.
Straks moeten ze ook nog betalen om in de file te mogen staan.
Dan blijven we toch gewoon thuis? La vie est belle �* la mutuelle

https://www.youtube.com/watch?v=qU2pE0F669E
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 14:29   #14
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder Bekijk bericht
Vroeger had het bedrijf waar ik werk magazijnen waar een grote voorraad in stak zodat het bedrijf een tijdje verder konden. Als ze materiaal nodig hadden dan waren dat gecombineerde transporten. Maar magazijnen zijn een kapitaal waar je niets aan hebt.
Nu zijn er geen magazijnen meer maar moet er voor elk onderdeeltje gereden worden, dat kost de staat een hoop geld, meer verkeer, meer files, meer slijtage aan de weg, meer belasting voor het milieu. Het kost ons dus geld.
Ik denk dat het toch nog iets anders ligt.
Vroeger bestelde ik mijn koopwaar bij Belgische groothandels die een grote stock moesten aanleggen vanwege allerlei invoerproblemen en verplichtingen.
Nu bestel ik mijn koopwaar via een Belgische groothandel of filiaalhouder. De koopwaar wordt vanuit elk Europees land rechtstreeks geleverd. EN de groothandelaar heeft slechts een zeer beperkte stock Dat is maar één rit waar dat vroeger twee ritten waren.

Daarbij komt dan nog dat de groothandelaar nu maar weinig stock kan en wil inleggen, omdat zijn waar te rap 'gedateerd' is. Wie een stock GSM's inlegt zit 2 jaar later met oude rommel. Wie vroeger telefoons inlegde kon die 10 jaar later nog verkopen.

Dat er veel meer verkeer is kunnen we enkel vaststellen. Maar daar zijn meerdere redenen voor. O.a. de stijgende beroepsbevolking.
Citaat:
Het totale aantal werkenden nam tussen 1983 en 2013 met meer dan één miljoen personen toe. In 2013 waren 4.530.000 personen
aan het werk ten opzichte van 3.457.000 werkende personen in 1983.
bron: http://statbel.fgov.be/nl/binaries/a...325-261813.pdf

Het aantal werknemers dat woon-werkverkeer doet is dus minstens met 31% gestegen. In feite kunnen we veronderstellen dat dit meer zijn. De stijging is vooral een gevolg van het feit dat in de meeste gezinnen men nu met 2 gaat werken. Dat betekent dat niet alle twee de werknemers dicht bij hun werk kunnen gaan wonen zoals vroeger, maar ook dat mensen nog eens extra moeten rijden om hun kinderen naar een opvang te brengen.

Maar hoeveel nieuwe wegen of verbredingen heeft de Vlaamse regering al aangelegd sinds ze daarvoor bevoegdheid waren? Ik stel vast dat ze wel geld hebben om wegversmallingen aan te leggen, en flitspalen te plaatsen. Maar om tegemoet te komen aan de noden van deze tijd......
En nu gaan ze de automobilisten die noodgedwongen met de wagen moeten rijden nog eens extra belasten.

Ze kunnen mij veel vertellen, maar niet dat de burger schuldig is. De hoofdoorzaak voor onze fileproblemen is m.i. de overheid. Kijk maar naar Nederland, daar heeft men dezelfde nieuwe economische en demografische omstandigheden als België, en daar verminderen de files.

PS hoeveel zijn de registratierechten in Nederland? Waar zou je het meeste verliezen bij de verkoop van de eigen woning om dichter bij de werkplek te gaan wonen, België of Nederland?

Laatst gewijzigd door pajoske : 26 april 2016 om 14:30.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 15:41   #15
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

De zoveelste extra belasting op arbeid dus.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 15:43   #16
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De invoering van de kilometerheffing voor vrachtwagens was heel belangrijk”, beaamde de directeur-generaal. “We zullen naar een dergelijk systeem voor personenwagens moeten gaan. Ik denk dat iedereen dat wel weet. Het is niet erg populair, maar elke dag langer in de file staan is dat ook niet. Ik denk dat we die noot zullen moeten kraken.”


http://www.hbvl.be/cnt/dmf20160318_0...ssa-waanzinnig

Iedereen weet dat de volgende taxatie er zit aan te komen.
Iedereen weet dat de bedrijfswagens zullen afgeschaft worden.
Zoals gewoonlijk slikt de werkende Belg de bittere pil moedig door.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 26 april 2016 om 15:43.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 15:46   #17
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zoals gewoonlijk slikt de werkende Belg de bittere pil moedig door.
Ik denk dat het deze keer weleens anders zou kunnen aflopen. Denk maar een keertje terug aan het laatste fiasco met de bedrijfswagenbelasting van Di Pippo.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 16:01   #18
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder Bekijk bericht
Vroeger had het bedrijf waar ik werk magazijnen waar een grote voorraad in stak zodat het bedrijf een tijdje verder konden. Als ze materiaal nodig hadden dan waren dat gecombineerde transporten. Maar magazijnen zijn een kapitaal waar je niets aan hebt.
Nu zijn er geen magazijnen meer maar moet er voor elk onderdeeltje gereden worden, dat kost de staat een hoop geld, meer verkeer, meer files, meer slijtage aan de weg, meer belasting voor het milieu. Het kost ons dus geld.
Ik begrijp dat niet.
Stel dat je gelijk hebt met die just in time , wat ik best wel wil geloven.
Wat verdiende de staat op de magazijnen van vroeger : niets.
Nu rijden ze rond en verdient de staat accijnzen op de diezel en die putten in de weg die herstellen ze toch niet (of nauwelijks).
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 17:41   #19
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik begrijp dat niet.
Stel dat je gelijk hebt met die just in time , wat ik best wel wil geloven.
Wat verdiende de staat op de magazijnen van vroeger : niets.
Nu rijden ze rond en verdient de staat accijnzen op de diezel en die putten in de weg die herstellen ze toch niet (of nauwelijks).
Overstock == verlies.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be