Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Powell geeft toe, bewijsmateriaal vals. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=2329)

vivanter007 14 maart 2003 10:04

Er vallen lijken uit de kast. Nu het bijna te laat is, kan dat geen kwaad meer.

"BEWIJS IRAAKS KERNWAPENPROGRAMMA VALS"
�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*
De VS geven toe dat de zogenaamde
bewijzen over het Iraaks kernwapen-
programma vals waren.

Begin februari pakte minister van
Buitenlandse Zaken Colin Powell in de
Veiligheidsraad uit met documenten die
het ultieme bewijs moesten zijn dat
Irak werkt aan een kernbom.

Vorige week noemde wapeninspecteur
ElBaradei dat bewijs vals. Powell
bevestigt nu dat de documenten vervalst
waren. Maar we handelden te goeder
trouw, zegt hij. Het gaat om brieven
tussen Iraakse functionarissen en
beleidsmakers uit Niger, in Afrika.
Daaruit zou blijken dat Bagdad materi-
aal wilde om kernwapens te produceren.

bron: vrt tt 14/3/03

Calle 14 maart 2003 10:44

Heb je een link naar een artikel op het internet ?

vivanter007 14 maart 2003 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Heb je een link naar een artikel op het internet ?

Dit komt van www.tv1.be/tt , maar ge weet dat is relatief vergankelijk he.
pagina 101

Frolic 14 maart 2003 11:33

Ook op radio gehoord.

http://www.radio1.be/info/R1nieuws.php?page=151

alpina 14 maart 2003 13:00

Zulke zaken vind ik dus schandalig he, alle middelen zijn goed om een oorlog te rechtvaardigen! Dat de Amerikaanse bevolking dit soort zaken maar normaal vind en dat zij niet wakker worden begrijp ik al helemaal niet.

Calle 14 maart 2003 13:29

Ik vraag me trouwens af of dit wel in de amerikaanse media gaat getoond worden.

alpina 14 maart 2003 13:33

Citaat:

Hoogstwaarschijnlijk niet! de media is daar, hoe zal ik het zeggen, nogal onobjectief...

Jorge 14 maart 2003 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Zulke zaken vind ik dus schandalig he, alle middelen zijn goed om een oorlog te rechtvaardigen! Dat de Amerikaanse bevolking dit soort zaken maar normaal vind en dat zij niet wakker worden begrijp ik al helemaal niet.

Tja, wat wil je als er een speciaal orgaan in het leven is geroepen met als enige doel argumenten te zoeken die een oorlog aanvaardbaar kunnen maken. Hier zijn ze duidelijk niet in geslaagd. Dit is na de onaangetoonde banden met Al-Qaida, de niet bestaande mobiele giflabs, de onbestaande atoomwapens,...weer een blunder van formaat.

Kotsmos 14 maart 2003 16:17

Citaat:

Citaat:

Hoogstwaarschijnlijk niet! de media is daar, hoe zal ik het zeggen, nogal onobjectief...

Televisie idd niet, geschreven pers daarentegen zeker wel.

michr.oscoop 15 maart 2003 13:01

Citaat:

Al die zog. bewijzen dat Sadam de baarlijke duivel is zijn alleen voor Europese consumptie. Het gros van de Amerikanen zou Irak willen aanvallen zelfs zonder enig bewijs.
Het bewijst maar weer eens het simplisme waarmee de VS de wereld beschouwen: zij zijn de goeien, wie tegenspreekt is de slechte en de Europeanen zitten daar wat tussen en moeten met wat leugens gepaaid worden. Het zijn dan nog doorzichtige leugens maar het maakt toch niet uit want ze staan al klaar om binnen te vallen.

C uit W 15 maart 2003 13:07

Gelukkig staat daar tegenover de eerlijke, rechtlijnige pacifistische belgische regering waar wij zo trots op zijn, geruggesteund door onze eerbare altijd neutrale, objectieve media.... :roll:

Tantist 15 maart 2003 13:39

Dit zal de NATO nog verder verzieken. En als atlantist spijt mij dat. Maar als de Amerikanen onze vriendschap misbruiken, moeten we daar conclusies uit durven trekken.

Tantist 15 maart 2003 13:41

:wink:

Het bewijs!!

Paulus de Boskabouter 18 maart 2003 09:54

De zogenaamde 'bewijslast' tegen Irak was al zwak om te beginnen, als het nu nog vals is.... :roll:
Misschien moet de VS wel eens een lesje geleerd worden door de rest van de wereld.

LEFTeau 18 maart 2003 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
De zogenaamde 'bewijslast' tegen Irak was al zwak om te beginnen, als het nu nog vals is.... :roll:
Misschien moet de VS wel eens een lesje geleerd worden door de rest van de wereld.

te beginnen met wapen inspecties in de VS, en zien hoe zij daarop reageren

Kotsmos 18 maart 2003 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Gelukkig staat daar tegenover de eerlijke, rechtlijnige pacifistische belgische regering waar wij zo trots op zijn, geruggesteund door onze eerbare altijd neutrale, objectieve media.... :roll:

maar doorzien door het volk, omdat het volk nu eenmaal �*lles doorziet, en best wel weet dat alle politici corrupt zijn en de media ook wel in één of ander complot zullen zitten, waarschijnlijk onder leiding van de koning ofzo.

michr.oscoop 18 maart 2003 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter

Ik wist van het begin af dat heel die "inspectie" een komedie was om de Europeanen te paaien én om spionnage te plegen in Irak. Nu weten de Amerikanen waar ze moeten zijn om de bevolking van Irak zo hard mogelijk te treffen.

Op militaire wijze kunnen wij de Yanks niet treffen. Alleen door economische boycot. Ik bereid daar een tropic over voor.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be