Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler
(Bericht 8159297)
Tja, in Europa loopt het zo vlot niet. Toch zal de VW groep ook hier menige Euro over tafel moeten schuiven.
Ook de verkoop is blijkbaar in dalende lijn.
|
Dat de verkoop wat minder is kan ik geloven, daarom dat VW ook maatregelen wil en 40 modellen van zijn hele groep wil schrappen, niet gelezen ik dacht dat ik dat gepost had...
zelfs in TS:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
(Bericht 8156129)
Tegen 2025 wil de Volkswagengroep >30 Electrische automodellen produceren, dat zouden pakweg 3 miljoen auto´s per jaar zijn volgens D-bronnen. Het zou 1/3 van de totale autoproductie van de VW-Gp betekenen.
Veel huidige modellen-variaties - 40 van 340 - die steeds moeilijker verkopen worden geschrapt.
|
Deze topic gaat niet over het emissie-sjoemelschandaal van VW Gp maar over de toekomst wat VW Gp van plan is.
Voor het gesjoemel vind je trouwens alles hier:
https://de.wikipedia.org/wiki/VW-Abgasskandal
Mss dat hier enkele - bvb bij de autoverkoop- het merk Volkswagen als onderdeel met de Volkswagen Group dooreenhalen:
Citaat:
https://www.theguardian.com/business...ssions-scandal ...
VW-branded cars have been worst-hit by the scandal. Operating profits plunged to €73m from €514m a year earlier. The Audi brand fared better, with sales and profits just slightly below last year’s levels , while Porsche, the Czech brand �*koda and the Spanish marque Seat delivered higher sales and operating profits.
The company stuck to its forecast of a fall of up to 5% in 2016 group revenues compared with last year, “depending on economic conditions – particularly in South America and Russia – and exchange rate developments as well as against the backdrop of the diesel issue”. It is expecting a “marked decrease” in passenger car sales revenues.
Müller said: “2016 will be a transitional year for Volkswagen that will see us fundamentally realign the group.”
Experts said the fact that Volkswagen was still making a profit showed that customers cared less about the emissions scandal than expected. When the scandal broke, the expectation was that the carmaker would struggle to survive.
Prof Christian Stadler at Warwick Business School said: “Under the circumstances a €3.2bn profit is not bad. Although rivals Toyota reported substantially higher profits of €4.5bn that was aided by a weak yen. But General Motors, the other company competing for the largest car company spot, had lower profits than Volkswagen.” ...
|
Dus aub wat meer on topic, zie draadstarter.
|