Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Volkswagen wil 3 miljoen 100% E-wagens per jaar produceren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=233247)

Micele 30 juni 2016 15:54

Volkswagen wil 3 miljoen 100% E-wagens per jaar produceren
 
Tegen 2025 wil de Volkswagengroep >30 Electrische automodellen produceren, dat zouden pakweg 3 miljoen auto´s per jaar zijn volgens D-bronnen. Het zou 1/3 van de totale autoproductie van de VW-Gp betekenen.

Veel huidige modellen-variaties - 40 van 340 - die steeds moeilijker verkopen worden geschrapt.

http://www.handelsblatt.com/my/unter...YzAAIr3dLl-ap1


Citaat:

http://www.spiegel.de/auto/aktuell/v...a-1098439.html

Konzernkrise: VW will offenbar 40 Modelle streichen
[...]

In den vergangenen Jahren hatte der Konzern sein Angebot deutlich ausgeweitet, um Kunden für sich zu gewinnen. Ziel war es, der weltweit größte Fahrzeugsteller zu werden. Bereits am Donnerstag hatte Müller angekündigt, im Zuge seines Zukunftsplans für 2025 von dieser Strategie wieder abzurücken.

Demnach setzt VW in den kommenden Jahren auf Zukunftsgeschäfte wie neue Mobilitätsdienstleistungen, Elektromobilität, Batterietechnik und selbstfahrende Autos. Dabei soll es durchaus auch wieder einen Aufbau der Modellanzahl geben: Bis 2025 will der Autobauer, der sich besonders lange auf Verbrennungsmotoren fokussierte, mehr als 30 vollelektrische Modelle auf den Markt bringen.
Citaat:

http://www.capital.de/meinungen/spae...olkswagen.html
...
Wenn Volkswagen nur die Hälfte von dem ernst meint, was es selbst verkündet – oder was in der Branche erzählt wird - dann wird dieses deutsche Ur-Unternehmen in einigen Jahren nicht mehr dasselbe sein. Der Konzern will bis 2025 mehr als 30 neue E-Modelle auf die Strecke schicken und pro Jahr bis zu drei Millionen Stück absetzen. Das entspräche fast einem Drittel aller vom Unternehmen produzierten Fahrzeuge - in weniger als zehn Jahren.

VW BEWEIST ENDLICH MUT
Erst als Volkswagen schmerzlich vor Augen geführt bekam, dass der geliebte Diesel-Antrieb nur noch mit Mogelei die staatlichen Auflagen erfüllen kann, kam ein Strategiewechsel ins Gespräch. Nun sagt Müller, er erwarte, dass Verbrennungsmotoren immer teurer und E-Antriebe immer günstiger werden und "sich irgendwann beide Kurven treffen" werden. Es ist eine Einsicht, zu der man als vorausschauender Manager schon vor einigen Jahren hätte kommen können.
In dieselwagens zal niet meer veel geïnvesteerd worden volgens:
Citaat:

http://www.n-tv.de/wirtschaft/VW-Che...ign=veeseo_RUN

21. Juni 2016
Zeitenwende bei Autobauer

VW-Chef deutet Abkehr vom Diesel an

Mit Diesel-Motoren hat Volkswagen zuletzt viel Ärger gehabt. Der Chef des Konzerns will in Zukunft auf Elektromobilität setzen - und in die Diesel-Technologie nicht mehr viel investieren.

Micele 2 juli 2016 19:33

Blijkbaar is het hier niet Tesla die 3 miljoen electro-auto´s per jaar wil verkopen tegen 2025. Men ziet het aan het aantal reacties. :-)

Dadeemelee 3 juli 2016 11:10

Er is een verschil tussen willen en kunnen ;-)

dpg 3 juli 2016 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8158917)
Er is een verschil tussen willen en kunnen ;-)

2025 ?

Tegen dan kunnen ze evengoed bankroet gegaan zijn.

Micele 3 juli 2016 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8159169)
2025 ?

Tegen dan kunnen ze evengoed bankroet gegaan zijn.

Een bedrijf met meer dan 610.000 werknemers bankroet?

Gipsy 3 juli 2016 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8159185)
Een bedrijf met meer dan 610.000 werknemers bankroet?

Er bestaat daarover geen enkele zekerheid over. Heeft Volkswagen al akkoorden gesloten met andere wereldlanden laat staan Europese landen? Er kunnen trouwens nog andere lijken uit de kast vallen.

Het is evident dat ze zich een nieuw maagdvlies willen aannaaien door volop in te zetten op de electrische auto maar dat wuift het verleden niet weg. Volkswagen is nog altijd synoniem van gesjoemel.

Micele 3 juli 2016 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8159199)
Er bestaat daarover geen enkele zekerheid over. Heeft Volkswagen al akkoorden gesloten met andere wereldlanden laat staan Europese landen? Er kunnen trouwens nog andere lijken uit de kast vallen.

Het is evident dat ze zich een nieuw maagdvlies willen aannaaien door volop in te zetten op de electrische auto maar dat wuift het verleden niet weg. Volkswagen is nog altijd synoniem van gesjoemel.

Alles kan. :roll: (ik heb het nergens over het gesjoemel van Volkswagen en andere)

Andere wereldlanden ? Volkswagen Groep heeft fabrieken ober de ganse wereld:


Citaat:

https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group

Headquarters Wolfsburg, Germany
Number of locations 100 production facilities across 27 countries.
Area served Worldwide
Hoe staat de aandelenkoers van de VW Gp wereldwijd? Zijn ze al failliet?
Citaat:

https://www.trivano.com/aandeel/vw-v...mpany_Newsfeed

VW-verkoop stijgt weer in Europa

13 mei 2016 - 10:51 | Tijd.be

Voor Volkswagen is het ergste mogelijk achter de rug. In april gingen verkoop en marktaandeel weer de hoogte in.

Gipsy 3 juli 2016 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8159220)
Alles kan. :roll: (ik heb het nergens over het gesjoemel van Volkswagen en andere)

Andere wereldlanden ? Volkswagen Groep heeft fabrieken ober de ganse wereld:




Hoe staat de aandelenkoers van de VW Gp wereldwijd? Zijn ze al failliet?

In maart 2015 stond het 247€ vandaag 123€. Niet zo goed.

Micele 3 juli 2016 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8159242)
In maart 2015 stond het 247€ vandaag 123€. Niet zo goed.

Maar beter als de jaren 2010 en 2011...

reservespeler 3 juli 2016 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8159185)
Een bedrijf met meer dan 610.000 werknemers bankroet?

Schadeclaims sjoemelsoftware!

dpg 3 juli 2016 19:01

Micele leest alleen wat in zijn kraam past.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=233309

Micele 3 juli 2016 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8159256)
Schadeclaims sjoemelsoftware!

Daar is blijkbaar al een akkoord over bereikt, toch over het grootste bedrag (tientallen miljarden in de USA) lijkt wel peanuts voor de VW Groep. Nog iets te melden?

Nu dat ik nog eens nakijk het is volgens deze link nog veel minder dan eerder voorspelt, nog geen 15 miljard...

Citaat:

http://www.zeit.de/news/2016-06/28/a...eurer-28070012

VW zahlt in USA fast 15 Milliarden Dollar für Abgas-Vergleich

28. Juni 2016, 17:40 Uhr

San Francisco/Washington (dpa) - Die Abgas-Affäre wird Volkswagen in den USA voraussichtlich bis zu 15 Milliarden Dollar kosten. Ein entsprechendes Paket sieht Rückkäufe, Entschädigungen und Strafen vor.

Nach monatelangen Verhandlungen erzielte VW eine Einigung mit den US-Behörden und Klägern, die heute vorgestellt wurde. Das Unternehmen verpflichtet sich demnach, Hunderttausende vom Skandal betroffene Dieselautos in den Vereinigten Staaten zurückzukaufen oder umzurüsten.

Gipsy 3 juli 2016 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8159251)
Maar beter als de jaren 2010 en 2011...

Laat ons meteen terug gaan naar 1950. Soms is er wel echt een probleem.

Micele 3 juli 2016 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8159261)
Laat ons meteen terug gaan naar 1950. Soms is er wel echt een probleem.

Neen ik ben teruggegaan naar 2011 toen was bvb de bankencrisis quasi voorbij.

Ik zie net dat de VWGp er met 15 miljard vanaf komt in de USA, voorspellingen gingen tot 36 miljard. een serieuze "meevaller".
http://www.zeit.de/news/2016-06/28/a...urer-28070012

Wslk zal het wereldwijd zowat 30 miljard worden.

dpg 3 juli 2016 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8159259)
Daar is blijkbaar al een akkoord over bereikt, toch over het grootste bedrag (tientallen miljarden in de USA) lijkt wel peanuts voor de VW Groep. Nog iets te melden?

Nu dat ik nog eens nakijk het is volgens deze link nog veel minder dan eerder voorspelt, nog geen 15 miljard...

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160703_02368168

Citaat:

De Belgische consumentenorganisatie Test-Aankoop reageerde deze week al furieus op het nieuws dat de Amerikaanse klanten van VW een compensatie tot 10.000 dollar kunnen krijgen en de Belgische helemaal niets. Daarom diende Test-Aankoop donderdagvoormiddag het verzoekschrift voor zijn groepsvordering (class action) tegen de Volkswagen-groep in bij de rechtbank van eerste aanleg in Brussel. In een eerste fase zal de Brusselse rechtbank oordelen over de ontvankelijkheid van de groepsvordering. Daarna volgt een verplichte onderhandelingsfase. Indien geen akkoord wordt bereikt zal de rechtbank oordelen over de zaak ten gronde.

Micele 3 juli 2016 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8159268)
Wslk zal het wereldwijd zowat 30 miljard worden.

Citaat:

http://www.bbc.com/news/business-36103903

VW boss warns US deal could cost more

Analyst Marc-Rene Tonn, at Warburg Research, estimated the direct financial impact on Volkswagen from the emissions scandal worldwide was $32.3bn.
Ik lig niet ver naast dienen Tonn. :-)

reservespeler 3 juli 2016 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8159259)
Daar is blijkbaar al een akkoord over bereikt, toch over het grootste bedrag (tientallen miljarden in de USA) lijkt wel peanuts voor de VW Groep. Nog iets te melden?

Nu dat ik nog eens nakijk het is volgens deze link nog veel minder dan eerder voorspelt, nog geen 15 miljard...

Tja, in Europa loopt het zo vlot niet. Toch zal de VW groep ook hier menige Euro over tafel moeten schuiven.

Ook de verkoop is blijkbaar in dalende lijn.

reservespeler 3 juli 2016 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8159259)
Daar is blijkbaar al een akkoord over bereikt, toch over het grootste bedrag (tientallen miljarden in de USA) lijkt wel peanuts voor de VW Groep. Nog iets te melden?

Nu dat ik nog eens nakijk het is volgens deze link nog veel minder dan eerder voorspelt, nog geen 15 miljard...

Tja, in Europa loopt het zo vlot niet. Toch zal de VW groep ook hier menige Euro over tafel moeten schuiven.

Ook de verkoop is blijkbaar in dalende lijn.

Micele 3 juli 2016 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8159257)
Micele leest alleen wat in zijn kraam past.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=233309

Welke kraam? Dat VW Gp tot 3 miljoen E-auto´s per jaar wil maken? Wat kan ik daar aan doen?

Bron en data van die wslk 18 miljard, neuh toch september 2015 ?
http://www.tijd.be/ondernemen/auto/V...&ts=1442648494
serieus blijven hé, dat bedrag is al lang achterhaald, 18 miljard was trouwens enkel al de voorziene boete in de USA toen in 2015 berekend.

Een analist Tonn spreekt (april 2016) van 32,3 miljard dollar wereldwijd en totale geschatte kost voor VW Gp.

Micele 3 juli 2016 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8159297)
Tja, in Europa loopt het zo vlot niet. Toch zal de VW groep ook hier menige Euro over tafel moeten schuiven.

Ook de verkoop is blijkbaar in dalende lijn.

Dat de verkoop wat minder is kan ik geloven, daarom dat VW ook maatregelen wil en 40 modellen van zijn hele groep wil schrappen, niet gelezen ik dacht dat ik dat gepost had...

zelfs in TS:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8156129)
Tegen 2025 wil de Volkswagengroep >30 Electrische automodellen produceren, dat zouden pakweg 3 miljoen auto´s per jaar zijn volgens D-bronnen. Het zou 1/3 van de totale autoproductie van de VW-Gp betekenen.

Veel huidige modellen-variaties - 40 van 340 - die steeds moeilijker verkopen worden geschrapt.

Deze topic gaat niet over het emissie-sjoemelschandaal van VW Gp maar over de toekomst wat VW Gp van plan is.

Voor het gesjoemel vind je trouwens alles hier:
https://de.wikipedia.org/wiki/VW-Abgasskandal

Mss dat hier enkele - bvb bij de autoverkoop- het merk Volkswagen als onderdeel met de Volkswagen Group dooreenhalen:
Citaat:

https://www.theguardian.com/business...ssions-scandal ...

VW-branded cars have been worst-hit by the scandal. Operating profits plunged to €73m from €514m a year earlier. The Audi brand fared better, with sales and profits just slightly below last year’s levels , while Porsche, the Czech brand �*koda and the Spanish marque Seat delivered higher sales and operating profits.

The company stuck to its forecast of a fall of up to 5% in 2016 group revenues compared with last year, “depending on economic conditions – particularly in South America and Russia – and exchange rate developments as well as against the backdrop of the diesel issue”. It is expecting a “marked decrease” in passenger car sales revenues.

Müller said: “2016 will be a transitional year for Volkswagen that will see us fundamentally realign the group.”

Experts said the fact that Volkswagen was still making a profit showed that customers cared less about the emissions scandal than expected. When the scandal broke, the expectation was that the carmaker would struggle to survive.

Prof Christian Stadler at Warwick Business School said: “Under the circumstances a €3.2bn profit is not bad. Although rivals Toyota reported substantially higher profits of €4.5bn that was aided by a weak yen. But General Motors, the other company competing for the largest car company spot, had lower profits than Volkswagen.” ...


Dus aub wat meer on topic, zie draadstarter.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be