![]() |
Is Volkswagen failliet?
Volkswagen moet waarschijnlijk 18 miljard voorzien voor schade in de USA
Het Duitse autoconcern sjoemelde jarenlang met dieselauto's die in de Verenigde Staten werden verkocht. Deze waren een stuk minder zuinig dan werd aangegeven. In 2015 werd het bedrog bekend. Hierop volgden duizenden schadeclaims van boze auto-eigenaren. Volkswagen wil op korte termijn schikken. Van het bedrag gaan miljarden dollar naar auto-eigenaren en nog enkele miljarden gaat naar de federale en Californische toezichthouders. Het schikkingplan wordt uiterlijk voor 28 juni voorgelegd aan de advocaten van de auto-eigenaren. Zij zullen het plan vervolgens voorleggen aan de federale rechter in Californië die de claims bijhoudt. Als het plan wordt geaccepteerd, staan de gedupeerden voor een keuze. Zij kunnen hun dieselmotoren laten aanpassen of hun auto's terug verkopen. Wat voor aanpassingen dat precies zullen zijn is nog niet duidelijk. De Amerikaanse toezichthouders en milieudiensten zijn nog niet tevreden met de aanpassingen die tot nu toe zijn voorgesteld Voor de Europese schade zou er geen geld meer voorzien worden, anders zou VW misschien wel failliet zijn. |
Al dat geld zou naar investeringen in natuur en schadegeld voor zieke mensen moeten gaan ipv naar automobilisten. Die laatste zouden er nog wat boete bovenop moeten betalen. Wat voor een complete irrationele waanzin is me dat nu weer ? De rechter die dit beslist heeft is een volslagen idioot. FTW!
|
Citaat:
zijn die automobilisten dan niet bedrogen volgens u? grote bedrijven mogen doen wat ze willen, de kleine man betaalt |
Ik ben ook verwonderd waarom er niet vlugger een 'rechtvaardig' oordeel geveld is omtrent volkswagen.
Wie heeft er een fout gemaakt ? Die zal moeten boeten. Volkswagen zou moeten "in beslag genomen worden" met helaas voor de aandeelhouders als gevolg dat hun aandelen niets meer waard zijn. De kandidaat overnemer met het gunstigste bod, krijgt gans het handeltje: gebouwen, know how ... De aandeelhouders kunnen zich keren tegen die bestuurders die gefoefeld hebben, of niet opgemerkt dat er gefoefeld werd. De koper/automobilist treft geen schuld. Integendeel, hij werd opgelicht. Er ontstaat wel een probleemke, als vier vijfde van alle automerken zo gefoefeld zou hebben, dat ze allen het lot van volkswagen zouden moeten ondergaan. . |
Citaat:
het is zo'n klein beetje als met de asbest-story het was al lang bekend dat asbest kanker veroorzaakte eternit verdiende veel geld de slachtoffers stierven eraan de kosten worden betaald door een asbestfonds, lees : de gewone belastingbetaler krijgt de rekening |
Citaat:
|
VW zal niks betalen aan hun Europese klanten. Ze hebben de Europese leiders in hun zak.
|
Citaat:
De enigen die bedrogen zijn zijn de mensen die sterven aan ziekten gerelateerd aan het autoverkeer. Automobilisten bedriegen zichzelf maar al te graag want ze willen geloven dat er iets bestaat als een milieuvriendelijke auto of stellen dat er hoegenaamd geen probleem is. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie het probleempje niet. Foefelen is strafbaar. Punt uit! |
Citaat:
De N-VA zou met eerlijke software nooit zo'n resultaat gehaald hebben. |
Citaat:
Zij helpen toch de schadelijke stoffen te verspreiden. Meer of minder speelt geen rol. Al diegenen die GEEN auto bezitten zouden geld moeten krijgen. Zij zijn de enige onschuldigen in heel deze zaak.:roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Net als de kiezers van en door N-VA mochten "belogen" worden ? |
Citaat:
|
Citaat:
of mijn wagen nu 10gr roet of 100gr roet uitstoot kan mij, en 99%vd andere chauffeurs, niet echt schelen de staat wel want ik heb subsidies gekregen omdat mijn wagen zogezegd maar 10gr uitstoot. VW moet dus met de staat onderhandelen en kan de staat er fijntjes op wijzen dat hun controles en proeven zo lek als een zeef zijn. de overheid baseert haar ecosubsidies op foute testen en dat is niet de schuld van volkswagen maat van de overheid |
http://www.lefigaro.fr/flash-eco/201...volkswagen.php
Zuid Korea blokkeert verkoop van 80 modellen van de Volkswagengroep en geeft VW een boete van 14 miljard €. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee.
Enkel groenrode anti-auto sukkels liggen hier van wakker. 0,7% minder verkopen is echt wel dramatisch. Not. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be