Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Herentals, wat een gat... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238081)

bembem 1 april 2017 16:57

Herentals, wat een gat...

Gisteren was ik in Brussel, nam ik toch wel de verkeerde trein naar huis terug zeker :roll: Had net de IC naar A'pen centraal gemist en was dan maar op de eerstvolgende gesprongen ervan uitgaande dat alle treinen in die richting naar A'pen zouden leiden. Niet dus. Iets voorbij Mechelen voelde ik reeds nattigheid - landschap was ineens totaal anders dan ik gewend was - doch kon niet uitstappen. Ben dan maar tot eerstvolgende halte blijven zitten: Herentals. Eau jee.

Daar heb ik dan een bus naar huis gepakt, vermits ik daar gratis mee mag reizen en een treinticket niet zag zitten. Ah ja, m'n leefgeld is nog niet gestort en ik moet op de kleintjes letten :roll:

Mja, een dik uur op de boemelbus dus. Had net de snelbus naar de sinjorenstad gemist :lolabove:

En guess what, was ik zowaar zelfs blij en opgelucht van in A'pen toe te komen. M'n omleiding naar Herentals met als tussenstoppen Grobbendonk en nog zo van die doods/boerse gemeenten-gehuchten (?) deed m'n ogen openen dat het er nog niet zo slecht is - als stad gezien dan - .... Ik kan me namelijk niet inbeelden van ergens in een gat als Lichtaart, Turnhout, Lier, Geel en wat is het daar allemaal dag in dag uit te moeten vertoeven (waar nog minder te zien en te beleven valt dan hier, en waar men precies afgesneden zit van de rest van de wereld). Doe me dat niet aan, lol.

Hoomer 1 april 2017 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8417932)
Gisteren was ik in Brussel, nam ik toch wel de verkeerde trein naar huis terug zeker :roll: Had net de IC naar A'pen centraal gemist en was dan maar op de eerstvolgende gesprongen ervan uitgaande dat alle treinen in die richting naar A'pen zouden leiden. Niet dus. Iets voorbij Mechelen voelde ik reeds nattigheid - landschap was ineens totaal anders dan ik gewend was - doch kon niet uitstappen. Ben dan maar tot eerstvolgende halte blijven zitten: Herentals. Eau jee.

Daar heb ik dan een bus naar huis gepakt, vermits ik daar gratis mee mag reizen en een treinticket niet zag zitten. Ah ja, m'n leefgeld is nog niet gestort en ik moet op de kleintjes letten :roll:

Mja, een dik uur op de boemelbus dus. Had net de snelbus naar de sinjorenstad gemist :lolabove:

En guess what, was ik zowaar zelfs blij en opgelucht van in A'pen toe te komen. M'n omleiding naar Herentals met als tussenstoppen Grobbendonk en nog zo van die doods/boerse gemeenten-gehuchten (?) deed m'n ogen openen dat het er nog niet zo slecht is - als stad gezien dan - .... Ik kan me namelijk niet inbeelden van ergens in een gat als Lichtaart, Turnhout, Lier, Geel en wat is het daar allemaal dag in dag uit te moeten vertoeven (waar nog minder te zien en te beleven valt dan hier, en waar men precies afgesneden zit van de rest van de wereld). Doe me dat niet aan, lol.

Ik denk dat de mensen daar minder afgesneden zitten van de wereld dan u. ;-)
Grootsteden staan synoniem voor eenzaamheid, Je opende een draad over het feit dat je zelfs bereidt zou zijn andermans kinderen op te voeden in ruil voor wat gezelschap. Nee bemmeke de Kempen is deluxe tegenover het stad. Je had eens moeten gaan wandelen in het gezellige Herentals de vriendelijkheid daar komt u tegemoet. ;-)

Peche 1 april 2017 17:33

En wat valt er dan te beleven in de stad? :)

bembem 1 april 2017 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8417956)

Ah, recent nog die terrorist hé :lol::lol:

Hoomer 1 april 2017 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8417956)

Nen hoop armoezaaiers die tegeneen op stoefen hoe goed ze wel kunnen sheapkate en meer is er niet te vinden in de stad. ;-)

De schoofzak 1 april 2017 17:37

Als er in Herentals eens ene wat te rap door de dorpsstraat rijdt, dan maken ze daar niet zoveel spel van als op de Meir in de koekenstad.

.

bembem 1 april 2017 17:37

lol, maar wat ik bedoelde: ik kwam daar aan langs café Jozef, het Astridplein enzo en ik voelde m'n energie terug opborrelen, yep :-D

reservespeler 1 april 2017 17:50

Citaat:

Arm schaapke.
Zoveel onrecht meegemaakt.
U weet dus niets van het leven, liever opgesloten in een grootstad dan rondlopen in de mooie vrije natuur.

Zucht 1 april 2017 17:52

Citaat:

In Lier zijn Johanna de Waanzinnige en Filips de Schone getrouwd, waardoor Castilië, Aragon, de koninkrijken van Sicilië en Napels en zowat heel Midden en Zuid Amerika met de Bourgondische Nederlanden gefusioneerd werden. Wanneer is er nog zo een megamondiaal event gebeurd, hmmmm ?

Grobbendonk was het administratief centrum van de Antwerpse regio in de Romeinse tijd.

Ken uw geschiedenis meiske.

De schoofzak 1 april 2017 19:12

En in Lier staat de Zimmertoren.

Alhoewel, een dikke schande dat ze zo'n monument gaan afbreken. Voor amper twee mio aan restauratiekosten die Lier zou moeten ophoesten.
En amper protest daar tegen. Mocht ik in Lier wonen ...

.

Dadeemelee 1 april 2017 19:33

Herentals ligt dan ook in the middle of nowhere. Ik denk dat ik daar zelfs nooit geweest ben.

Xenophon 1 april 2017 19:33

Vroeger stond daar - Herentals, een frituur met puntzakken nog.

DewareJakob 1 april 2017 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8418037)
En in Lier staat de Zimmertoren.

Alhoewel, een dikke schande dat ze zo'n monument gaan afbreken. Voor amper twee mio aan restauratiekosten die Lier zou moeten ophoesten.
En amper protest daar tegen. Mocht ik in Lier wonen ...

.

Ik geloof dat ze vandaag al met de afbraak begonnen?

Zucht 1 april 2017 19:53

Ik heb ooit nog nog helemaal naar Herenthout gefietst voor een optreden van Nina Hagen.

https://www.youtube.com/watch?v=5lYggk_vlEA

De schoofzak 1 april 2017 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8418065)
Ik geloof dat ze vandaag al met de afbraak begonnen?

Gij zijt echt ne ware !

Maar ge had ook wat kunnen meespelen. Op een subtiele manier ..

.

Dadeemelee 1 april 2017 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8418124)
Gij zijt echt ne ware !

Maar ge had ook wat kunnen meespelen. Op een subtiele manier ..

.

Er is al zoveel fake news. Zelfs moest ge gezegd hebben dat Filip troonsafstand doet ten voordele van Delphine Boel, ze zouden het nog geloven :-D

daiwa 1 april 2017 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8418060)
Vroeger stond daar - Herentals, een frituur met puntzakken nog.

En de keizer van Herentals woont daar.
Beste wielrenner die Belgie ooit kende.

dalibor 1 april 2017 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8418073)
Ik heb ooit nog nog helemaal naar Herenthout gefietst voor een optreden van Nina Hagen.

https://www.youtube.com/watch?v=5lYggk_vlEA

Zaal Lux!

Heb daar nog Omar and the Howlers zien optreden. Als m'n geheugen me niet in de steek laat was dat het enige optreden dat ik er zag.

Marie van de koster 2 april 2017 00:25

In ieder geval wonen er tegenwoordig in de Kempen veel meer rijke mensen dan in 't stad!

Rahowa 2 april 2017 04:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8417977)
In Lier zijn Johanna de Waanzinnige en Filips de Schone getrouwd, waardoor Castilië, Aragon, de koninkrijken van Sicilië en Napels en zowat heel Midden en Zuid Amerika met de Bourgondische Nederlanden gefusioneerd werden. Wanneer is er nog zo een megamondiaal event gebeurd, hmmmm ?

De blijde intrede van keizer Bart op het "schoon verdiep".

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be