Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Piepjonge advocate verdedigt viervoudige moordenaar: "Ik wil me absoluut bewijzen" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=239992)

Universalia 7 augustus 2017 08:49

Piepjonge advocate verdedigt viervoudige moordenaar: "Ik wil me absoluut bewijzen"

BRON

Detail tekst:

Citaat:

Niet zo lang geleden verdedigde ze nog een lamme goedzak die gestolen vis uitdeelde aan daklozen. Ze haalde ook al eens de krant met een surfer die terechtstond omdat hij op zee geen vuurpijlen bij zich had. Maar met de bodybuilder die vier moorden bekende, heeft advocate Amélie Van Belleghem (27) een ander kaliber cliënt vast. "Ik speel piano om alles los te laten."
Toen ik het artikel las heb ik mij verslikt in mijn soep. :roll:

Dat kan toch niet meer op tegenwoordig?

Een advocate die op die manier in de kranten wil komen en haar pluimpjes wil halen met wat voor mij een VERLOREN zaak zou moeten zijn.

Op dat vlak ben ik van mening dat het wetboek eens aan een deftige upgrade toe is in de zin van, dat kan toch niet dat een viervoudig moordenaar op de brave belastingbetaler, u en ik zijn/haar kosten komt te zitten.

De guillotine lijkt mij in dit geval dan ook de meest aangewezen straf.

Weer denkt men totaal niet aan de slachtoffers van de mensen die zomaar lukraak vermoord geweest zijn zijnde familie en vrienden ... :roll:

Flutwetboek hier in België.

Op de lange duur zou je Erdogan nog gelijk gaan geven (hij ziet dat wel nog iets anders denk ik) met de doodstraf terug te willen invoeren.

Niet dat ik groot fan ben van de man in kwestie maar ... 8O

p.s. Ik vond het artikel zelfs géén binnenland waardig.

Laat mij haar nog wat meer aandacht geven dan de krantenkoppen alleen. :oops:

Mambo 7 augustus 2017 09:15

Zolang er mensen zijn die denken als jij zijn er advocaten nodig.

Ps het is toch maar een hoop theater.
Alles ligt al vast nog voor het proces start.

Beetje cinema.

TheFourHorsemen 7 augustus 2017 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8503586)
BRON

Detail tekst:

Toen ik het artikel las heb ik mij verslikt in mijn soep. :roll:

Dat kan toch niet meer op tegenwoordig?

Een advocate die op die manier in de kranten wil komen en haar pluimpjes wil halen met wat voor mij een VERLOREN zaak zou moeten zijn.

Op dat vlak ben ik van mening dat het wetboek eens aan een deftige upgrade toe is in de zin van, dat kan toch niet dat een viervoudig moordenaar op de brave belastingbetaler, u en ik zijn/haar kosten komt te zitten.

De guillotine lijkt mij in dit geval dan ook de meest aangewezen straf.

Weer denkt men totaal niet aan de slachtoffers van de mensen die zomaar lukraak vermoord geweest zijn zijnde familie en vrienden ... :roll:

Flutwetboek hier in België.

Op de lange duur zou je Erdogan nog gelijk gaan geven (hij ziet dat wel nog iets anders denk ik) met de doodstraf terug te willen invoeren.

Niet dat ik groot fan ben van de man in kwestie maar ... 8O

Laat mij haar nog wat meer aandacht geven dan de krantenkoppen alleen. :oops:

U wenst ook het EVRM overboord te gooien en uit de EU te treden?

Want dat is nodig om hetgeen u wenst mogelijk te maken. Dat heeft weinig te maken met een 'Belgisch flutwetboek'.

Zipper 7 augustus 2017 09:28

"Deep inside" weet deze advocate goed genoeg dat haar cliënt de maximum-straf zal krijgen (viervoudige moord !!!). Wat, en hoe zij zal pleiten, zal daar niks aan veranderen ; zij kan zich dus volledig in de kijker pleiten tijdens dat komend proces. Vermassen heeft zich destijds ook zelf gelanceerd door de raadsman te worden van vijfvoudig moordenaar Freddy Horion.
Als er iemand bij dit proces kan "winnen", is zij het wel. (als ze het slim speelt)

De schoofzak 7 augustus 2017 09:30

Ik vermoed dat de draadopstarter even niet mee is met onze Westerse beschaving en dito cultuur, op het vlak van de rechten van zelfs iemand die verdacht wordt van de zwaarste misdaden.

Thuleander 7 augustus 2017 09:53

Wat zit die meid in godsnaam moordenaars te verdedigen?

Waarom zit die niet thuis met vier kinderen?

TheFourHorsemen 7 augustus 2017 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8503637)

Heeft u intussen al voor nageslacht gezorgd?

Universalia 7 augustus 2017 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8503614)
U wenst ook het EVRM overboord te gooien en uit de EU te treden?

Want dat is nodig om hetgeen u wenst mogelijk te maken. Dat heeft weinig te maken met een 'Belgisch flutwetboek'.

U mag het mij niet kwalijk nemen maar op dat vlak, het gebeurde, heb ik het echt niet hoog op met het EVRM en de EU daar ik in bepaalde gevallen denk: Waar staat die EU toch voor en hebben lustmoordenaars nog wel rechten?

Iemand die zomaar 'lukraak' 4 mensen vermoord heeft géén rechten meer zelfs nog het recht niet meer op een advocaat. of zie ik dat weer maar eens helemaal verkeerd? 8O

Universalia 7 augustus 2017 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8503641)
Heeft u intussen al voor nageslacht gezorgd?

Ik heb dat altijd een raar woord gevonden dat 'nageslacht' want dat doet mij toch steeds zo denken aan slachthuizen. :roll:

Universalia 7 augustus 2017 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8503637)

Misschien verwacht de juffrouw wel een pluimpje op haar hoedje?

Thuleander 7 augustus 2017 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8503682)
Misschien verwacht de juffrouw wel een pluimpje op haar hoedje?

Gelukkig geeft een professionele carrière als advocaat een vrouw veel meer voldoening dan een gezin.
Dat heeft ze onthouden uit de cursus van professor B. Levi Talmudbaum.

TheFourHorsemen 7 augustus 2017 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8503704)
Gelukkig geeft een professionele carrière als advocaat een vrouw veel meer voldoening dan een gezin.

En u, volop aan het genieten van de geneugten van een groot gezin? Hoeveel kinderen heeft u?

Thuleander 7 augustus 2017 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8503586)

De media vonden het nodig om een jonge, vrouwelijk advocate in het zonnetje te zetten.
Vinden ze een 'goed voorbeeld'.

De schoofzak 7 augustus 2017 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8503672)
...
Iemand die zomaar 'lukraak' 4 mensen vermoord heeft géén rechten meer zelfs nog het recht niet meer op een advocaat. of zie ik dat weer maar eens helemaal verkeerd? 8O

Het kan gebeuren dat je met een bepaald standpunt helemaal alleen staat, maar dat je toch gelijk hebt.
Maar dat is toch redelijk uitzonderlijk.

De meeste mensen zullen drie rechten toch bewaard willen zien, denk ik. Water, brood en een advocaat.

vlijmscherp 7 augustus 2017 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8503672)
U mag het mij niet kwalijk nemen maar op dat vlak, het gebeurde, heb ik het echt niet hoog op met het EVRM en de EU daar ik in bepaalde gevallen denk: Waar staat die EU toch voor en hebben lustmoordenaars nog wel rechten?

ja, dat zie jij verkeerd. zijn vrijheid is hij verloren, andere mensenrechten blijven wel geldig.

Het wordt tijd dat sommigen hier zich eens gaan integreren in onze maatschappij.

Hypochonder 7 augustus 2017 12:50

Het enige wat deze slons hiermee kan bewijzen is dat ze mooie praatjes kan maken op TV.

vlijmscherp 7 augustus 2017 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8503704)

het zou kunnen dat ze beiden wil en zal hebben?

ahneen, in jouw niet-aan-deze-maatschappij-aangepaste ideologie kan dat niet, een vrouw hoort enkel aan de haard.

Wanneer is jouw inburgeringscursus gepland?

Skobelev 7 augustus 2017 13:15

Het enige wat die dader van de viervoudige moord nu nog verdient is een spuitje. Geen kosten meer aan maken.

Hoe iemand, als advocaat, met zichzelf nog in het reine kan blijven en ondertussen zo'n monster verdedigen....:?

Pericles 7 augustus 2017 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8503822)
Het enige wat die dader van de viervoudige moord nu nog verdient is een spuitje. Geen kosten meer aan maken.

Hoe iemand, als advocaat, met zichzelf nog in het reine kan blijven en ondertussen zo'n monster verdedigen....:?

Wat wil dat mens nu precies bewijzen? Die kerel krijgt de maximumstraf, of zij hem nu verdedigt of een baviaan.;-)

Zipper 7 augustus 2017 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8503844)
Wat wil dat mens nu precies bewijzen? Die kerel krijgt de maximumstraf, of zij hem nu verdedigt of een baviaan.;-)

Ik zei het al, alleen zij kan hier als "winnaar" uit dat (komend) proces komen :

http://forum.politics.be/showpost.ph...16&postcount=4

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be