Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Moonshiners - Discovery Channel. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242544)

Dadeemelee 21 februari 2018 11:52

Moonshiners - Discovery Channel.

Al een paar weken op Discovery Channel naar Moonshiners aan het kijken. Het gaat over illegale stokers in de Apalachen (Trump steenkool Country).

Ik dacht eerst dat het een re-enacting was, maar de makers beweren dat het écht is.

Daar schrik je toch even van. Echte hilbillies die met zelfgefabriceerde stills alkohol stoken en rondlopen mat allerlei wapens om zich te verdedigen tegen andere stokers en de politie.

Dat kan enkel maar in de USA (als we ons beperken tot de beschaafde Westerse landen).

Jay-P. 21 februari 2018 12:03

Lol mbt veralgemenen of is de Flodder familie ook typisch Ollands? 8O
Langs de andere kant: de Witte is uiteraard wel een typische Flamingantieker.

Tavek 21 februari 2018 12:10

Ik redeneerde ook als u Jay-P. Tot ik eens een weekje of 3 in Georgia, Alabama, Missisipi, Lousiana heb verbleven.

Het concentraat boerenpummels was daar enorm. De cliches matchen de realiteit daar. Uiteraard ook een hele hoop normale mensen.

Dadeemelee 21 februari 2018 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8652714)

In de Appalachen ben ik nog niet geweest, maar wel in de Midwest. En je lijkt daar toch 50 jaar in de tijd terug te gaan. Niet qua technologie, maar qua mentaliteit.

De steden is uiteraard iets helemaal anders.

Libro 21 februari 2018 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8652708)
Al een paar weken op Discovery Channel naar Moonshiners aan het kijken. Het gaat over illegale stokers in de Apalachen (Trump steenkool Country).

Ik dacht eerst dat het een re-enacting was, maar de makers beweren dat het écht is.

Daar schrik je toch even van. Echte hilbillies die met zelfgefabriceerde stills alkohol stoken en rondlopen mat allerlei wapens om zich te verdedigen tegen andere stokers en de politie.

Dat kan enkel maar in de USA (als we ons beperken tot de beschaafde Westerse landen).

Die links op de foto, in de blauwe salopete, is ondertussen een legale stokerij begonnen. Maar welke crimineel laat zich nu herkenbaar filmen terwijl hij misdrijven pleegt?

Anna List 21 februari 2018 13:08

superieurtjes kunnen toch ook beter eens nadenken over het concept 'vrijheid'

niet alles is per se slechter bij de hillbillies ...

:D

Libro 21 februari 2018 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8652714)

De zijn wel al enigszins geëvolueerd sinds Ernest Claes.

Libro 21 februari 2018 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8652753)
superieurtjes kunnen toch ook beter eens nadenken over het concept 'vrijheid'

niet alles is per se slechter bij de hillbillies ...

:D

Zalig zijn de simpelen van geest. "Ignorance is bliss", zeker als je een inbred hick bent :mrgreen:.

Dadeemelee 21 februari 2018 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8652750)
Die links op de foto, in de blauwe salopete, is ondertussen een legale stokerij begonnen. Maar welke crimineel laat zich nu herkenbaar filmen terwijl hij misdrijven pleegt?

Yeps, die zit nu een 'moonshinemachien' in een moderne stokerij in te bouwen. Als ik van dat madammeke (eigenares) was, ik zou het niet toelaten :)

Maar ik dacht dat ook: welke idioot laat zich zo filmen. Maar daar zitten er wel tussen waarvan ik zou zeggen: ja zo idioot ziet hij er ook uit.

zonbron 21 februari 2018 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8652737)
In de Appalachen ben ik nog niet geweest, maar wel in de Midwest. En je lijkt daar toch 50 jaar in de tijd terug te gaan. Niet qua technologie, maar qua mentaliteit.

De steden is uiteraard iets helemaal anders.

Steden zijn steden, dat is idd overal hetzelfde. De ene wat meer hellhole dan de andere.

Aan de andere kant zou ik niets tegenop hebben om met die gasten een nachtje door te brengen, hun brouwsel te testen en wat lokaal wild te verorberen... Het zou een leerrijke gebeurtenis plegen te worden.

Neemt U Discovery AUB met een graantje zout.

Libro 21 februari 2018 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8652708)

Appalachian Outlaws al gezien? Dat gaat over mannen die ginseng oogsten, de zn. "sengers". Als die op mekaars terrein komen, dan spreken de AR-15 en de M-16. De cameraploeg is al in een schietpartij terechtgekomen.

zonbron 21 februari 2018 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8652757)
Zalig zijn de simpelen van geest. "Ignorance is bliss", zeker als je een inbred hick bent :mrgreen:.

2!

Alles is beter in de stad, maar toch naar het onbekende platte land trekken, waar alles nog redelijk intact is. Het staat 50 jaar achter... :lol:

Anna List 21 februari 2018 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8652757)

het zal nog niet zijn! ... gelukkige mensen. :-P

Dadeemelee 21 februari 2018 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8652767)
Appalachian Outlaws al gezien? Dat gaat over mannen die ginseng oogsten, de zn. "sengers". Als die op mekaars terrein komen, dan spreken de AR-15 en de M-16. De cameraploeg is al in een schietpartij terechtgekomen.

Neen, nog niet, maar onlangs wel in Iedereen Beroemd die Belgische fietser gezien toen die door de Appalachen reed. Die werd uitgenodigd om in de tuin eens met een AR-15 (of zo) te komen schieten 8O

Anna List 21 februari 2018 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8652773)
Neen, nog niet, maar onlangs wel in Iedereen Beroemd die Belgische fietser gezien toen die door de Appalachen reed. Die werd uitgenodigd om in de tuin eens met een AR-15 (of zo) te komen schieten 8O

hoe gastvrij kan je zijn? :-P

schone mensen daar!

Dadeemelee 21 februari 2018 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8652776)
hoe gastvrij kan je zijn? :-P

schone mensen daar!

Dat is nog wat anders dan een koffie en ne gateau aanbieden. Hier ge moogt eens met mijn machinegeweer op de mussen schieten :)

zonbron 21 februari 2018 13:26

Zelf alcohol stoken - iemand ervaring mee?

Een forumgenoot gedurende 2012. Het gaat de Moonshiners voor de wind blijkbaar.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 6267081)
Op Discovery loopt momenteel de serie "Moonshiners" over illegaal drank stoken in de VS. Als je dat een beetje volgt kom je perfect te weten hoe het allemaal werkt.
Ik volg het niet zozeer uit intresse in het drankstookproces, eerder omwille van de hilarische zuiplap/hulpstoker Tickle. "Iz jus good licker!"

:cheer: Tickle :cheer:

Ook Tikkel ziet er me eerder als een frisse, maar vooral gezonde, ondernemer uit. :-D

Anna List 21 februari 2018 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8652780)
Dat is nog wat anders dan een koffie en ne gateau aanbieden. Hier ge moogt eens met mijn machinegeweer op de mussen schieten :)

en wat een vertrouwen in de mensheid! :-o

die mensen weten immers ook nooit wie die bezoeker is hé, als die zich omdraait met uw AR-15 staat ge daar schoon met uw Hillbillybakkes vol tanden!

zonbron 21 februari 2018 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8652783)
en wat een vertrouwen in de mensheid! :-o

die mensen weten immers ook nooit wie die bezoeker is hé, als die zich omdraait met uw AR-15 staat ge daar schoon met uw Hillbillybakkes vol tanden!

Andere vuurwapens zijn even dodelijk en die zijn ook bij ons royaal aanwezig.

Anna List 21 februari 2018 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 8652797)
Andere vuurwapens zijn even dodelijk en die zijn ook bij ons royaal aanwezig.

en alcohol dood elk jaar in Europa nog veel meer mensen dan er bij schietpartijen in de US vallen

maar wij zijn toch zo superieur.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be