Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Land Invest - poging om Apache te muilkorven mislukt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242562)

dalibor 22 februari 2018 12:53

Land Invest - poging om Apache te muilkorven mislukt

De intimidatiestrategie van N-VA tegenover Apache is mislukt. De rechtbank heeft de eis van Land Invest en Joeri Dillen in verband met de berichtgeving rond de onfrisse zaken waar Land Invest in betrokken is, verworpen.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180222_03371193

Anna List 22 februari 2018 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8653734)
De intimidatiestrategie van N-VA tegenover Apache is mislukt. De rechtbank heeft de eis van Land Invest en Joeri Dillen in verband met de berichtgeving rond de onfrisse zaken waar Land Invest in betrokken is, verworpen.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180222_03371193

Citaat:

Omar Souidi, de advocaat van Joeri Dillen bevestigt het nieuws. ‘In het vonnis staat dat de berichtgeving onnauwkeurig en ongenuanceerd is. Maar volgens de rechter is het geen fout die kan leiden tot aansprakelijkheid.’ Souidi bekijkt of er beroep wordt aangetekend.
zo, Apache door de rechter op zijn waarde gezet, maar persvrijheid bewaard door afwijzen van die zware financiële claim, dit lijkt me een gezond vonnis.

Anselmo 22 februari 2018 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8653758)
zo, Apache door de rechter op zijn waarde gezet, maar persvrijheid bewaard door afwijzen van die zware financiële claim, dit lijkt me een gezond vonnis.

De volledige quote :

Citaat:

"De rechter heeft geoordeeld dat de berichtgeving misschien wel onnauwkeurig en ongenuanceerd is, maar het is geen fout die leidt tot een schadevergoeding", zegt hij aan de VRT. "Er is geoordeeld dat de journalisten hun werk zo goed als mogelijk gedaan hebben."

Dus als de rechter van mening is ,dat je maar "je best doet" dan mag je ongestraft de grootste onzin verkondigen en ga je steeds vrij uit !
Een voorwaardelijke geldelijke straf zou hier op zij plaats geweest zijn.

Anna List 22 februari 2018 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 8653805)
De volledige quote :

Dus als de rechter van mening is ,dat je maar "je best doet" dan mag je ongestraft de grootste onzin verkondigen en ga je steeds vrij uit !

volgens mij heeft de rechter vooral gesteld dat het allemaal prutsers zijn bij Apache.

Xenophon 22 februari 2018 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8653806)
volgens mij heeft de rechter vooral gesteld dat het allemaal prutsers zijn bij Apache.

Stel je voor bij uw werkgever, "mijn werk is onnauwkeurig maar ik heb mijn best gedaan".
Werkgever: "ah ok, ja, dan is het in orde..."

Anna List 22 februari 2018 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8653816)
Stel je voor bij uw werkgever, "mijn werk is onnauwkeurig maar ik heb mijn best gedaan".

na ni persoonlijk worden hé Xeno! :-P ;-)

Anselmo 22 februari 2018 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8653806)

Die rechter had zich beter hier geïnformeerd. 8-)
Wie op dit forum over een ander lid boosaardige onzin verkoopt heeft al snel een ban aan zijn broek.
Meestal eerst tijdelijk en bij herhaling definitief.
En dat is ook goed zo.

vlijmscherp 22 februari 2018 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8653816)

dan kan die werkgever die werknemer mss ontslaan, maar of hij daarvoor de gevangenis in moet of een schadevergoeding moet betalen, is toch nog iets anders hé.

Anna List 22 februari 2018 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 8653818)
Die rechter had zich beter hier geïnformeerd. 8-)
Wie op dit forum over een ander lid boosaardige onzin verkoopt heeft al snel een ban aan zijn broek.
Meestal eerst tijdelijk en bij herhaling definitief.
En dat is ook goed zo.

ik vermoed dat er hier, naar analogie met de wettelijke gebruiken binnen de reclame toch uitzondering gemaakt wordt voor één categorie : als het zulke werkelijke overdrijving is dat t voor iedereen duidelijk is dat het complete flauwekul is, mag het blijven ... cfr Eno2.

dat is m.i. ook wat die rechter duidelijk probeert te maken met zijn vonnis.

er is geen schade, want er is werkelijk geen zinnig mens die Apache au serieux neemt.

Xenophon 22 februari 2018 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8653823)
dan kan die werkgever die werknemer mss ontslaan, maar of hij daarvoor de gevangenis in moet of een schadevergoeding moet betalen, is toch nog iets anders hé.

Hangt er van af, bijvoorbeeld als het over onnauwkeurigheden met geld gaat.

Anselmo 22 februari 2018 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8653826)

er is geen schade, want er is werkelijk geen zinnig mens die Apache au serieux neemt.

T'is waar !

subocaj 22 februari 2018 15:49

Citaat:

De volledige quote :

Hoe dikwijls heeft die Antwerpse windbuil al gezegd dat ze hem verkeerd begrepen hadden of dat hij het zo niet bedoeld had.
Het is nu gelukkig, dat hetzelfde recht van die windbuil, ook toegestaan word aan iemand die tracht de waarheid aan het licht te brengen.
Of wil je dat die windbuil van A, voor al zijn voortgebrachte onzin, ook telkens een voorwaardelijke geldboete krijgt?

Anselmo 22 februari 2018 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8653862)
Hoe dikwijls heeft die Antwerpse windbuil al gezegd dat ze hem verkeerd begrepen hadden of dat hij het zo niet bedoeld had.
Het is nu gelukkig, dat hetzelfde recht van die windbuil, ook toegestaan word aan iemand die tracht de waarheid aan het licht te brengen.
Of wil je dat die windbuil van A, voor al zijn voortgebrachte onzin, ook telkens een voorwaardelijke geldboete krijgt?

Wie is hier die windbuik ?
Land Invest of Dillen ?

subocaj 22 februari 2018 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 8653872)
Land Invest of Dillen ?

Heeft die windbuil terug een windbuik?

Beide.

Anna List 22 februari 2018 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8653878)
Heeft die windbuil terug een windbuik?

Beide.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 8653872)
Land Invest of Dillen ?

Anselmo, onthou het nu toch eens ne keer, alles is de schuld van BDW.

Hypochonder 22 februari 2018 16:21

Tgogh, de N-VA haters op dit forum kraaien weer victorie bij het lezen van dit nieuws. Dat hun favoriete partijen electoraal aan het bloeden zijn vergeten ze voor het gemak maar eventjes.

subocaj 22 februari 2018 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8653883)
Tgogh, de N-VA haters op dit forum kraaien weer victorie bij het lezen van dit nieuws. Dat hun favoriete partijen electoraal aan het bloeden zijn vergeten ze voor het gemak maar eventjes.

Zo gauw iedereen merkt hoeveel ze nog moeten bloeden, in geld, met deze regering komt dat electoraal dik in orde.

dalibor 22 februari 2018 17:33

Citaat:

De volledige quote :

Dat zegt de advocaat van Land Invest en Joeri Dillen. Hoe één en ander in het vonnis is uiteengezet wil ik nog wel zelf eens zien.

Pandareus 22 februari 2018 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8653826)
ik vermoed dat er hier, naar analogie met de wettelijke gebruiken binnen de reclame toch uitzondering gemaakt wordt voor één categorie : als het zulke werkelijke overdrijving is dat t voor iedereen duidelijk is dat het complete flauwekul is, mag het blijven ... cfr Eno2.

dat is m.i. ook wat die rechter duidelijk probeert te maken met zijn vonnis.

Dat zeg jij. Hun lezers (betalende lezers) denken daar duidelijk anders over. De journalisten van de print media die hun speurwerk kopieerden (inclusief De Tijd) zeker, anders hadden ze zelf wel hun onderzoek gedaan.

Sukkelaar 22 februari 2018 17:49

Citaat:

De volledige quote :

Een andere rechter gaat misschien juist het omgekeerde beslissen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be