![]() |
Hyundai Kona, 400 km rijbereik.
Tesla model 3 moet zich wat haasten.
Hyundai brengt een niet onaardige compacte SUV die electrisch +400 km (250 mi) kan halen (EPA is realistisch), WLTP 470 km (maar die is optimistisch), dit voor de versie met het grote accupack, 64 kWh. Prijs voor Europa? (waar wordt de auto of de batterijen gemaakt?) https://electrek.co/2018/03/28/hyund...-suv-us-range/ ![]() De basisversie zal een 39,2 kWh accupack hebben, wat wel al 300 km kan halen: https://electrek.co/2018/02/27/hyund...c-compact-suv/ Hyundai heeft met zijn Ionic EV bewezen het zunigste om te gaan met de electronen. ;-) Test ...Ionic EV: 190 km met amper 28 kWh accupack in putje winter Noorwegen, slechte omstandigheden: https://forum.politics.be/showthread.php?t=242950 |
Maar 30 000 stuks per jaar.
Ze hadden daar gemakkelijk 300k per jaar van verkocht. Dat formaat is bijzonder populair. |
Citaat:
|
Citaat:
De Hyundai Ionic EV -met 28 kWh- wordt in *"promotie" gezet -ecobon 1000 €- en kost 34.699 € nu. Minus -3500 = 31.199 €), anders 32.199 * http://www.hyundai.be/nl/promoties/model/?model_id=91 Citaat:
|
Ze moeten er veel meer van maken, dan kan die prijs fors omlaag.
30 000 stuks per jaar is gewoon niet rendabel. |
Citaat:
|
Toch nog gemiddeld 50% duurder dan zijn brandstof-tegenhanger. Maar 400 km wordt interessant.
Ik zal, op reis naar Oostenrijk of Bayern, eens in Limburg passeren om bij te laden.;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Ze mikken op staten met forse EV subsidies. Lees: de prijs zal 30k in californie zijn ipv 40k voor de consument....ze kunnen meer vragen dan nodig zou zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Musk heeft niets liever dat ze de premies bij aankoop EV afschaffen, als ze de verdoken subsidies op fossiele brandstoffen ook afschaffen. (wslk utopie) Citaat:
Ook in Belgium krijgt de E-wagen veel minder subsidies dan een diesel: ![]() http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2905316# Nu wachten of de EU-commissie weer gaat zwichten voor het geklaag van de autoconstructeurs van D, F, I, ... Een wagenpark dat maar max 70 g/km CO2 uitstoot -bij RDE-metingen- gaat niet zonder 45 % BEV heb ik net uitgerekend. |
Citaat:
|
Citaat:
schuif door naar 4 min 28" voor de powertrain: https://www.youtube.com/watch?v=0VClsWImnCM (geen kofferruimte vooraan) Zonder dekseltje: ![]() Bovendien is het een compacte SUV ook CUV genoemd. Dat zit wat hoger, neus gaat mee omhoog. Andere EV zoals GM Bolt en Nissan Leaf hebben daar ook de E-motor liggen. Alle 3 geen frunk vooraan, alle 3 enkel voortractie: https://www.motor1.com/features/2375...us-chevy-bolt/ vgl Tesla model 3, voorlopig enkel achtertractie, frunk gaat wel kleiner worden indien de AWD uitkomt: |
Op dat gebied is een Tesla veel superieurder en loopt de concurrentie zwaar achter. De motoren zijn veel compacter. Dit zijn gewoon ICE voertuigen met electromotor en batterij.
|
Citaat:
vond dat toen al wel jammer dat Tesla niks inventiever had gedaan met die vrijgekomen ruimte en dus mogelijkheden ivm vormgeving |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De frunk vooraan zal wel kleiner worden maar zeker niet wegvallen. Motor neigt naar achter, en zit net achter vooras, hier beter te zien in bovenaanzicht: https://cdn.teslarati.com/wp-content...r-jan-2018.jpg Citaat:
Citaat:
|
Hybrides en full electrics zijn nu nog in een beginfase en te duur voor wat ze zijn + te weinig laadpunten.
Na twee jaar is de technologie in een full electric van vandaag misschien totaal voorbijgestreefd... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be