![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.412
|
![]() vijf verkrijgbare compacte E-wagens... in een serieuze objectieve wintertest, identieke omstandigheden. Bergachtig gebied, van zeespiegel tot > 1000 m hoogte.
De Noorwegers willen de vele klanten niets wijsmaken, dus pure winterse omstandigheden, alle eco-modussen uitgeschakeld! originele link met veel details, alle data, video en foto's (Engels): Citaat:
Hyundai had ook de snelste laadtechniek, alles in winterse omstandigheden buiten opgeladen. samenvatting en stats via electrek: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 26 maart 2018 om 10:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() AESC batterijen zijn niet goed.
De nieuwe leaf 2019 zou LG Chem hebben (zoals de Ampera-E) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.412
|
![]() Citaat:
Rijbereik kan dan Ampera e overtreffen. ![]() https://cleantechnica.com/2018/01/01...s-competitors/ Bepaalde sites en Leaf forums spreken al van een batterygate bij die Nissan Leaf 2018 omdat ze de restjes van de AESC erin steken, en nog altijd zonder TMS. Dit om 1-1,5 jaar te overbruggen. In landen met milde temperaturen winter-zomer zal het niet zo erg zijn: https://pushevs.com/2018/03/18/2018-...-electric-car/ LG Chem zal zijn productie serieus moeten opdrijven, anders gaan de afhankelijke E-merken de prijs betalen... ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 26 maart 2018 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.119
|
![]() Het gebrek aan een deftig batterij management system (BMS) bij de Nissan Leaf vertaalt zich ook in een belangrijke batterijdegradatie. Als je zelfs in het koele Noorwegen de batterij van de Leaf kan laten koken door aan 90 km/u te rijden op lange afstand en (semi)snel te laden aan Chademo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.402
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.412
|
![]() Citaat:
Citaat:
Elon Musk zei in 2010 al dat Nissan een primitief batterijpack gebruikte wegens ontbrekend temperatuurmanagement (onvoldoende koeling): Citaat:
![]() (Nissan bood wel als enige een huurcontract aan op het batterijpack, nu weet men waarom...) Laatst gewijzigd door Micele : 26 maart 2018 om 21:02. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.412
|
![]() Citaat:
(2e slechtste voor luchtkwaliteit na diesel) Deze grafiek is van TNO/CE Delft 2014. (benzines zijn ondertussen nog wat zuiniger geworden) Studie: https://www.ce.nl/assets/upload/file..._juni_2014.pdf Citaat:
De toekomst is dan benzine, benzine-hybride (beide met roetfilter), electrisch. Diesels enkel voor de (zeer) zware wagens en extreme veelrijders, maar dan uitdovend. De overheid kan dat versnellen, door en-of en-en de emissienormen verder te verstrengen (Euronorm 7) en de diesel duurder te maken aan de pomp, zeker voor het individueel personenvervoer, zoals personenwagens. Strengere LEZ gaan natuurlijk ook helpen. Laatst gewijzigd door Micele : 26 maart 2018 om 21:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Verwissel LPG niet met CNG.
CNG is ook fossiele brandstof, maar de enigste uitstoot daar is CO2 en water. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.402
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.412
|
![]() Naja, tijdelijk mss wel, maar het blijft een fossiele verbranding met navenante directe luchtverontreiniging.
Maar wie gaat die hele CNG-infrastructuur opbouwen en nadien weer afbreken als de electrische wagens echt doorbreken? Voorlopig wordt CNG nog fiscaal aangemoedigd, maar dat gaat niet blijven duren. CNG is nu aan een opmars bezig (ook door duurdere diesel), maar dat deed LPG lang geleden ook... Laatst gewijzigd door Micele : 27 maart 2018 om 10:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
Er zijn reeds enkele bedrijven die voor een eigen CNG tankinstallatie hebben voor bvb hun heftrucks of camionetten. Ongeveer 5000 euro kost zoiets voor thuisgebruik of bij kleine KMO's. Je sluit het gewoon aan op het aardgasnet. Ik kan mij inbeelden dat CNG een rol heeft te spelen tussen diesel, benzine en electriciteit in. De luchtkwaliteit zal er wel bij varen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.412
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
https://www.ce.nl/assets/upload/file..._juni_2014.pdf vanaf page 8 voor de details , of je ziet het aan de figuur. Er is wel een zeker perspectief voor CNG... Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 27 maart 2018 om 10:56. |
||||
![]() |
![]() |