Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Volmachten ronselen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=245421)

Strandkruier 5 oktober 2018 19:15

Volmachten ronselen!

Ik ga geen namen noemen maar ik heb vandaag horen spreken over een thuisverpleegster, die in dezelfde huizen komt als haar bazin, en die gezegd heeft dat haar bazin bij die mensen probeert om volmachten te ronselen om in die mensen hun naam te gaan stemmen bij de komende gemeenteraadsverkiezingen!.. Zij zou dat vernomen hebben van de patiënten die eerstgenoemde moet verzorgen als haar bazin dat niet doet.
En nu moeten jullie ook weten dat die bazin op een lijst staat van de N-VA!!
Zoals gezegd: ik ga geen namen noemen. En ik ga ook geen gemeenten noemen maar ik ken alle betrokkenen ook persoonlijk, behalve die patiënten, natuurlijk. Als een onderzoeksrechter mij daarover ooit vragen wil stellen zal ik hem alles vertellen wat ik daarover weet! Dus: wie 't schoentje past, zij trekke het aan!
Het lijkt mij dus geen fictie te zijn wat in onderstaand artikel vermeld staat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181003_03805688
Het lijkt dus niet enkel te gebeuren in de rusthuizen maar ook bij de thuisverpleging.
't Zal waarschijnlijk allemaal wettelijk zijn? Ja, waarschijnlijk wel! Maar ik heb daar toch zwaar mijn bedenkingen bij!!

Norbert

Anna List 5 oktober 2018 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier (Bericht 8823345)
Ik ga geen namen noemen maar ik heb vandaag horen spreken over een thuisverpleegster, die in dezelfde huizen komt als haar bazin, en die gezegd heeft dat haar bazin bij die mensen probeert om volmachten te ronselen om in die mensen hun naam te gaan stemmen bij de komende gemeenteraadsverkiezingen!.. Zij zou dat vernomen hebben van de patiënten die eerstgenoemde moet verzorgen als haar bazin dat niet doet.
En nu moeten jullie ook weten dat die bazin op een lijst staat van de N-VA!!
Zoals gezegd: ik ga geen namen noemen. En ik ga ook geen gemeenten noemen maar ik ken alle betrokkenen ook persoonlijk, behalve die patiënten, natuurlijk. Als een onderzoeksrechter mij daarover ooit vragen wil stellen zal ik hem alles vertellen wat ik daarover weet! Dus: wie 't schoentje past, zij trekke het aan!
Het lijkt mij dus geen fictie te zijn wat in onderstaand artikel vermeld staat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181003_03805688
Het lijkt dus niet enkel te gebeuren in de rusthuizen maar ook bij de thuisverpleging.
't Zal waarschijnlijk allemaal wettelijk zijn? Ja, waarschijnlijk wel! Maar ik heb daar toch zwaar mijn bedenkingen bij!!

Norbert

Mss ben je al wat gerustgesteld als je weet dat die thuisverpleegster net als iedere burger maar 1* per volmacht mag stemmen ook. :roll:

Ze zal dus rap uitgeronseld zijn

Vlad 5 oktober 2018 19:48

De tsjeven deden het altijd al. Nu de supertsjeven dus ook.
Zou het kunnen dat de CD&V zo in vrije val is sinds men maar één volmacht meer kan krijgen of is dat mijn slecht karakter ...

Strandkruier 5 oktober 2018 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8823377)
Mss ben je al wat gerustgesteld als je weet dat die thuisverpleegster net als iedere burger maar 1* per volmacht mag stemmen ook. :roll:

Ze zal dus rap uitgeronseld zijn

Allemaal goed, Anna! Maar, wat lees ik daar dan in mijn gazet?

Norbert

Anna List 5 oktober 2018 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier (Bericht 8823429)
Allemaal goed, Anna! Maar, wat lees ik daar dan in mijn gazet?

Norbert

Bij de openingspost kende je ze nog allemaal persoonlijk, gelijk gij kunt liegen zou je probleemloos bij de gazet kunnen gaan schrijven!

Strandkruier 5 oktober 2018 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8823433)
Bij de openingspost kende je ze nog allemaal persoonlijk, gelijk gij kunt liegen zou je probleemloos bij de gazet kunnen gaan schrijven!

Bewijst mij maar eens dat ik aan het liegen was! Ik vermoed dat dit voor u wel heel moeilijk gaat worden!

Norbert

Anna List 5 oktober 2018 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier (Bericht 8823452)
Bewijst mij maar eens dat ik aan het liegen was! Ik vermoed dat dit voor u wel heel moeilijk gaat worden!

Norbert

:rofl:

De schoofzak 5 oktober 2018 21:15

Het is in ieder geval een goede maatregel dat één mens slechts één volmacht van een ander mens kan bekomen.

Raar dat die journalist dat blijkbaar niet kon plaatsen.

Strandkruier 5 oktober 2018 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8823454)
:rofl:

Ik zal 't anders formuleren, Anna. Ik neem het aan dat één persoon slechts één volmacht kan indienen. Maar stel dat één partijlid x volmachten kan ronselen in zijn of haar praktijk, is het dan niet mogelijk om die x volmachten uit te besteden aan x andere partijleden, zodat al deze mensen perfect over één volmacht beschikken?

Norbert

XenApp 6 oktober 2018 03:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8823471)
Het is in ieder geval een goede maatregel dat één mens slechts één volmacht van een ander mens kan bekomen.

Ik weet niet hoe naïef jij bent, maar daar valt een mouw aan te passen.
Bij ons in de gemeente geven redelijk wat mensen hun brief + ID mee met kinderen/kennissen en zij stemmen voor hun. Geen gezever met volmachten.

(sssst.... niet verder zeggen tegen de die hard verkiezingsnazi's)

zonbron 6 oktober 2018 04:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8823471)

Hebt U daar echt Uw tijd aan verdaan??? Jeezzz... Iets gedronken mss? Komaan schoofje.

De schoofzak 8 oktober 2018 06:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XenApp (Bericht 8823592)
Ik weet niet hoe naïef jij bent, maar daar valt een mouw aan te passen.
Bij ons in de gemeente geven redelijk wat mensen hun brief + ID mee met kinderen/kennissen en zij stemmen voor hun. Geen gezever met volmachten.

(sssst.... niet verder zeggen tegen de die hard verkiezingsnazi's)

In de afdeling van de partij waarvan ik lid ben, wordt alleszins niet opgeroepen om je kandidaat te stellen om die ene volmacht die je kan uitoefenen, op te nemen.
Er zijn twee mensen actief bij ons die voorheen in een andere partij zaten. Ik denk niet dat er op dat vlak iets verkeerd gebeurde bij hun vorige partijen.

En verder, je voordoen als iemand anders, met die andere zijn papieren: nog nooit van gehoord.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be