Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2018, 19:15   #1
Strandkruier
Schepen

Standaard Volmachten ronselen!

Ik ga geen namen noemen maar ik heb vandaag horen spreken over een thuisverpleegster, die in dezelfde huizen komt als haar bazin, en die gezegd heeft dat haar bazin bij die mensen probeert om volmachten te ronselen om in die mensen hun naam te gaan stemmen bij de komende gemeenteraadsverkiezingen!.. Zij zou dat vernomen hebben van de patiënten die eerstgenoemde moet verzorgen als haar bazin dat niet doet.
En nu moeten jullie ook weten dat die bazin op een lijst staat van de N-VA!!
Zoals gezegd: ik ga geen namen noemen. En ik ga ook geen gemeenten noemen maar ik ken alle betrokkenen ook persoonlijk, behalve die patiënten, natuurlijk. Als een onderzoeksrechter mij daarover ooit vragen wil stellen zal ik hem alles vertellen wat ik daarover weet! Dus: wie 't schoentje past, zij trekke het aan!
Het lijkt mij dus geen fictie te zijn wat in onderstaand artikel vermeld staat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181003_03805688
Het lijkt dus niet enkel te gebeuren in de rusthuizen maar ook bij de thuisverpleging.
't Zal waarschijnlijk allemaal wettelijk zijn? Ja, waarschijnlijk wel! Maar ik heb daar toch zwaar mijn bedenkingen bij!!

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2018, 19:37   #2
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Ik ga geen namen noemen maar ik heb vandaag horen spreken over een thuisverpleegster, die in dezelfde huizen komt als haar bazin, en die gezegd heeft dat haar bazin bij die mensen probeert om volmachten te ronselen om in die mensen hun naam te gaan stemmen bij de komende gemeenteraadsverkiezingen!.. Zij zou dat vernomen hebben van de patiënten die eerstgenoemde moet verzorgen als haar bazin dat niet doet.
En nu moeten jullie ook weten dat die bazin op een lijst staat van de N-VA!!
Zoals gezegd: ik ga geen namen noemen. En ik ga ook geen gemeenten noemen maar ik ken alle betrokkenen ook persoonlijk, behalve die patiënten, natuurlijk. Als een onderzoeksrechter mij daarover ooit vragen wil stellen zal ik hem alles vertellen wat ik daarover weet! Dus: wie 't schoentje past, zij trekke het aan!
Het lijkt mij dus geen fictie te zijn wat in onderstaand artikel vermeld staat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181003_03805688
Het lijkt dus niet enkel te gebeuren in de rusthuizen maar ook bij de thuisverpleging.
't Zal waarschijnlijk allemaal wettelijk zijn? Ja, waarschijnlijk wel! Maar ik heb daar toch zwaar mijn bedenkingen bij!!

Norbert
Mss ben je al wat gerustgesteld als je weet dat die thuisverpleegster net als iedere burger maar 1* per volmacht mag stemmen ook.

Ze zal dus rap uitgeronseld zijn

Laatst gewijzigd door Anna List : 5 oktober 2018 om 19:38.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2018, 19:48   #3
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

De tsjeven deden het altijd al. Nu de supertsjeven dus ook.
Zou het kunnen dat de CD&V zo in vrije val is sinds men maar één volmacht meer kan krijgen of is dat mijn slecht karakter ...

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2018, 20:36   #4
Strandkruier
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Mss ben je al wat gerustgesteld als je weet dat die thuisverpleegster net als iedere burger maar 1* per volmacht mag stemmen ook.

Ze zal dus rap uitgeronseld zijn
Allemaal goed, Anna! Maar, wat lees ik daar dan in mijn gazet?

Norbert
Oud 5 oktober 2018, 20:41   #5
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Allemaal goed, Anna! Maar, wat lees ik daar dan in mijn gazet?

Norbert
Bij de openingspost kende je ze nog allemaal persoonlijk, gelijk gij kunt liegen zou je probleemloos bij de gazet kunnen gaan schrijven!
Oud 5 oktober 2018, 21:00   #6
Strandkruier
Schepen

Standaard

Citaat:
Bij de openingspost kende je ze nog allemaal persoonlijk, gelijk gij kunt liegen zou je probleemloos bij de gazet kunnen gaan schrijven!
Bewijst mij maar eens dat ik aan het liegen was! Ik vermoed dat dit voor u wel heel moeilijk gaat worden!

Norbert
Oud 5 oktober 2018, 21:01   #7
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Bewijst mij maar eens dat ik aan het liegen was! Ik vermoed dat dit voor u wel heel moeilijk gaat worden!

Norbert
Oud 5 oktober 2018, 21:15   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het is in ieder geval een goede maatregel dat één mens slechts één volmacht van een ander mens kan bekomen.

Raar dat die journalist dat blijkbaar niet kon plaatsen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2018, 21:19   #9
Strandkruier
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik zal 't anders formuleren, Anna. Ik neem het aan dat één persoon slechts één volmacht kan indienen. Maar stel dat één partijlid x volmachten kan ronselen in zijn of haar praktijk, is het dan niet mogelijk om die x volmachten uit te besteden aan x andere partijleden, zodat al deze mensen perfect over één volmacht beschikken?

Norbert
Oud 6 oktober 2018, 03:17   #10
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is in ieder geval een goede maatregel dat één mens slechts één volmacht van een ander mens kan bekomen.

Ik weet niet hoe naïef jij bent, maar daar valt een mouw aan te passen.
Bij ons in de gemeente geven redelijk wat mensen hun brief + ID mee met kinderen/kennissen en zij stemmen voor hun. Geen gezever met volmachten.

(sssst.... niet verder zeggen tegen de die hard verkiezingsnazi's)
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2018, 04:30   #11
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Hebt U daar echt Uw tijd aan verdaan??? Jeezzz... Iets gedronken mss? Komaan schoofje.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 6 oktober 2018 om 04:31.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2018, 06:54   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Ik weet niet hoe naïef jij bent, maar daar valt een mouw aan te passen.
Bij ons in de gemeente geven redelijk wat mensen hun brief + ID mee met kinderen/kennissen en zij stemmen voor hun. Geen gezever met volmachten.

(sssst.... niet verder zeggen tegen de die hard verkiezingsnazi's)
In de afdeling van de partij waarvan ik lid ben, wordt alleszins niet opgeroepen om je kandidaat te stellen om die ene volmacht die je kan uitoefenen, op te nemen.
Er zijn twee mensen actief bij ons die voorheen in een andere partij zaten. Ik denk niet dat er op dat vlak iets verkeerd gebeurde bij hun vorige partijen.

En verder, je voordoen als iemand anders, met die andere zijn papieren: nog nooit van gehoord.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be