Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Incidenten in stembureaus ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=245529)

Universalia 14 oktober 2018 15:23

Incidenten in stembureaus ...

Incidenten in stembureaus: clown als bijzitter, voorzitter aangevallen en verdacht wit poeder in Gent

Naast het lekkere weertje om rustig uw stem uit te brengen waren er ook incidenten in sommige stembureaus.

Citaat:

Bij de stembusgang hebben zich op enkele plaatsen incidenten voorgedaan. Zo kreeg een voorzitter van een stembureau in Denderleeuw het aan de stok met een koppel. In Maasmechelen kwam een bijzitter opdagen als clown.
Clown als bijzitter dat was wel een goeie. :rofl:

Naast het aanschuiven in een ellenlange rij heb ik géén van dat soort incidenten mogen waarnemen in het stembureau waar ik moest gaan.

Wat mij daar wel is opgevallen dat in die ellenlange rij de vergrijzing best merkbaar was.

Naast de 'grijzerds' ook véél vreemdelingen die met een blik van 'binnenkort is dat hier van ons' de rijen vulden. :roll:

Dan toch nog liever die oudere mensen want daar kende ik er redelijk wat van. (uit de buurt)

koe de poing 14 oktober 2018 17:12

Ik had toffe bijzitters.

werkman 14 oktober 2018 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 8830213)
Ik had toffe bijzitters.

Opzitters zijn nog toffer.
Een vriend van mij zei steeds het volgende als hij een geestrijk drankje teveel op had; anders werkte zijn geest niet : "Mocht ik een vrouw zijn dan had ik een gat zoals een paardenmolen; daar mag ook iedereen opzitten mits betalen"
Hij is arm gestorven. De sukkelaar kon geen rok kopen. :lol:
Succes in het leven hangt van kleine details af.

Vlad 15 oktober 2018 04:46

Een man in een rolstoel die de toegang belette omdat hij niet binnen kon in Ename.
Een franstalige in Denderleeuw die vond dat in Vlaanderen de overheid Frans moet spreken en dat men met twee in een stemhokje mag.

Maar de beste van al vind ik toch het gat Herstappe met 88 inwoners waar zaterdagavond de gewezen burgemeester en de man van de ocmw-voorzitster vechtend in de gracht belandden.
Als was de toestand in Hamme ook wel grappig : een pak mensen gingen er met de verkeerde identiteitskaart naar huis.

maddox 15 oktober 2018 07:21

De onvriendelijkheid van vele stembusgangers was fenomenaal. probeer maar eens een mindervalide persoon door de mensenmassa te krijgen als ze expres in de weg gaan staan en voorsteken.

Maar tja, als dhimmi heb je minder rechten he.

Pandareus 15 oktober 2018 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8830831)
Een man in een rolstoel die de toegang belette omdat hij niet binnen kon in Ename.
Een franstalige in Denderleeuw die vond dat in Vlaanderen de overheid Frans moet spreken en dat men met twee in een stemhokje mag.

Maar de beste van al vind ik toch het gat Herstappe met 88 inwoners waar zaterdagavond de gewezen burgemeester en de man van de ocmw-voorzitster vechtend in de gracht belandden.
Als was de toestand in Hamme ook wel grappig : een pak mensen gingen er met de verkeerde identiteitskaart naar huis.

Bij ons geen incidenten gezien. Toen wij in de rij stonden aan te schuiven kwam er een vrouw met haar opa aan, en vroeg of er iemand bezwaar had van deze kranige honderdjarige man voor te laten. Uiteraard was dat voor iedereen dik in orde.

De schoofzak 15 oktober 2018 15:19

In mijn bureel was er een stinkende vuile (echt vuil) en dronken soort van clochard. Wel supervriendelijk.
De secretaresse had gelukkig wat parfum bij.
Verder waren er veel vrolijk geklede jongedames die de stemrevue passeerde. Ik wist begod niet dat hot pants terug in de mode waren.

De schoofzak 15 oktober 2018 15:22

O ja, en een Gentse vriendin liet me weten dat ze volgende keer toch geen crêmekoeken met poedersuiker in het kieskotteke meeneemt. Ze zal ze dan wel tijdig opeten op weg naar het stembureau, in haar auto.

Zucht 15 oktober 2018 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8831632)
O ja, en een Gentse vriendin liet me weten dat ze volgende keer toch geen crêmekoeken met poedersuiker in het kieskotteke meeneemt. Ze zal ze dan wel tijdig opeten op weg naar het stembureau, in haar auto.

Was dat dat Gents bureau dan misschien ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be