Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2018, 15:23   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Incidenten in stembureaus ...

Incidenten in stembureaus: clown als bijzitter, voorzitter aangevallen en verdacht wit poeder in Gent

Naast het lekkere weertje om rustig uw stem uit te brengen waren er ook incidenten in sommige stembureaus.

Citaat:
Bij de stembusgang hebben zich op enkele plaatsen incidenten voorgedaan. Zo kreeg een voorzitter van een stembureau in Denderleeuw het aan de stok met een koppel. In Maasmechelen kwam een bijzitter opdagen als clown.
Clown als bijzitter dat was wel een goeie.

Naast het aanschuiven in een ellenlange rij heb ik géén van dat soort incidenten mogen waarnemen in het stembureau waar ik moest gaan.

Wat mij daar wel is opgevallen dat in die ellenlange rij de vergrijzing best merkbaar was.

Naast de 'grijzerds' ook véél vreemdelingen die met een blik van 'binnenkort is dat hier van ons' de rijen vulden.

Dan toch nog liever die oudere mensen want daar kende ik er redelijk wat van. (uit de buurt)
Oud 14 oktober 2018, 17:12   #2
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Ik had toffe bijzitters.
Oud 14 oktober 2018, 20:16   #3
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Ik had toffe bijzitters.

Opzitters zijn nog toffer.
Een vriend van mij zei steeds het volgende als hij een geestrijk drankje teveel op had; anders werkte zijn geest niet : "Mocht ik een vrouw zijn dan had ik een gat zoals een paardenmolen; daar mag ook iedereen opzitten mits betalen"
Hij is arm gestorven. De sukkelaar kon geen rok kopen.
Succes in het leven hangt van kleine details af.

Laatst gewijzigd door werkman : 14 oktober 2018 om 20:18.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2018, 04:46   #4
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Een man in een rolstoel die de toegang belette omdat hij niet binnen kon in Ename.
Een franstalige in Denderleeuw die vond dat in Vlaanderen de overheid Frans moet spreken en dat men met twee in een stemhokje mag.

Maar de beste van al vind ik toch het gat Herstappe met 88 inwoners waar zaterdagavond de gewezen burgemeester en de man van de ocmw-voorzitster vechtend in de gracht belandden.
Als was de toestand in Hamme ook wel grappig : een pak mensen gingen er met de verkeerde identiteitskaart naar huis.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 15 oktober 2018 om 04:47.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2018, 07:21   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De onvriendelijkheid van vele stembusgangers was fenomenaal. probeer maar eens een mindervalide persoon door de mensenmassa te krijgen als ze expres in de weg gaan staan en voorsteken.

Maar tja, als dhimmi heb je minder rechten he.
Oud 15 oktober 2018, 07:44   #6
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Een man in een rolstoel die de toegang belette omdat hij niet binnen kon in Ename.
Een franstalige in Denderleeuw die vond dat in Vlaanderen de overheid Frans moet spreken en dat men met twee in een stemhokje mag.

Maar de beste van al vind ik toch het gat Herstappe met 88 inwoners waar zaterdagavond de gewezen burgemeester en de man van de ocmw-voorzitster vechtend in de gracht belandden.
Als was de toestand in Hamme ook wel grappig : een pak mensen gingen er met de verkeerde identiteitskaart naar huis.
Bij ons geen incidenten gezien. Toen wij in de rij stonden aan te schuiven kwam er een vrouw met haar opa aan, en vroeg of er iemand bezwaar had van deze kranige honderdjarige man voor te laten. Uiteraard was dat voor iedereen dik in orde.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2018, 15:19   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

In mijn bureel was er een stinkende vuile (echt vuil) en dronken soort van clochard. Wel supervriendelijk.
De secretaresse had gelukkig wat parfum bij.
Verder waren er veel vrolijk geklede jongedames die de stemrevue passeerde. Ik wist begod niet dat hot pants terug in de mode waren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2018, 15:22   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

O ja, en een Gentse vriendin liet me weten dat ze volgende keer toch geen crêmekoeken met poedersuiker in het kieskotteke meeneemt. Ze zal ze dan wel tijdig opeten op weg naar het stembureau, in haar auto.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2018, 15:41   #9
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
O ja, en een Gentse vriendin liet me weten dat ze volgende keer toch geen crêmekoeken met poedersuiker in het kieskotteke meeneemt. Ze zal ze dan wel tijdig opeten op weg naar het stembureau, in haar auto.
Was dat dat Gents bureau dan misschien ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be