![]() |
Bij het VB horen vrouwen aan de haard.
Fake kandidate bij VB. Ze moesten een excuustruus hebben om een extra man te laten verkiezen. :lol:
Verkiezingsfraude? https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-man~aa826855/ |
Citaat:
En er is niets fout gebeurd volgens het systeem, zij is niet verplicht haar mandaat op te nemen en mag dat doorgeven aan een opvolger. Het zou wel fout zijn geweest als men haar plaats had laten innemen door de volgende op de kieslijst van kandidaten. |
Wat is er fout aan het zich houden van een afspraak?
|
Ik heb op Vatlet gestemd en vind het een beetje wrang. Langs de andere kant, de mannen waar ik Vlaams en federaal heb op gestemd zijn voorbijgestoken door vrouwen.
|
Citaat:
|
Ik heb Europees, Vlaams en federaal op het Vlaams Belang gestemd. Steeds op een vrouw. Namen die ik herkende op de lijsten bezorgden me afschuw. Ik heb gestemd op vrouwen waarvan hun naam me geen enkel belletje deed ringen.
Ik hoop vooral dat het Vlaams Belang geen druk gaat uitoefenen op vrouwen of mannen om hun mandaat in te leveren of hun zetel af te staan. Kim Geybels verklaarde in eerste instantie ook dat ze haar mandaat had ingeleverd omdat dit het beste was voor de N-VA. Ze is op deze verklaring teruggekomen. Na jaren is er een uitspraak geweest van het mensenrechtenhof waarin gesteld wordt dat er druk is uitgeoefend waardoor Kim Geybels op correctioneel en burgerlijk vlak haar aangedane onrecht kan aanvechten. |
Citaat:
Het zijn dus niet langer de partijen zelf die de vorm en de procedures kunnen bepalen voor de opvolging, ontslagneming, ontslag van verkozenen en mandatarissen. In dit geval heeft dit veel schijn van een omzeiling van de quota-regelgeving. Men mag dit niet aan de particratie overlaten om dit te onderzoeken en te bestraffen. Deze taak komt het parlement toe. |
Citaat:
|
Citaat:
De commotie is er enkel omdat het nu openlijk gebeurt bij het VB. Kijk eens naar de gemeenteraden! Zelfs beëdigde burgemeesters laten zich vervangen door een plaatsvervangende burgemeester. Deze praktijken zijn gewoon schering en inslag binnen de politiek. En wat er hier gebeurd is, is nog te rechtvaardigen. In het verleden hebben we verkozene gehad die hun mandaat opnamen en dan ergens in het buitenland gingen studeren en NOOIT in de kamer of senaat zijn verrschenen na hun beëdiging. De verkozen volksvertegenwoordigers die een beter betaald job kunnen binnenhalen, laten zich allemaal vervangen door een plaatsvervanger. Hier gaat het om mensen die niet eens hadden verwacht verkozen te worden en reeds voor de verkiezingen hadden gezegd dat ze, als ze bij wonder verkozen zouden worden, hun mandaat niet zouden opnemen. |
Citaat:
|
Ik hoorde dat het VB ook tegen abortus is. Klopt dat?
|
Citaat:
|
"Er zijn nog gesprekken over bezig, want er zijn natuurlijk mensen die nu onverwachts verkozen zijn en nog even willen nadenken of ze dat echt willen doen."
Weinig respectvol naar de kiezer toe hoe het eraan toegaat in de Belgische politiek. Ik hoop niet in alle partijen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die zal wel rap op haar plaats (achter de haard) gezet worden als Driesje en de andere haantjes aan de pot komen zitten. :-) |
Citaat:
Daar doet de vrouw dat uit eigen keuze. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be