![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fake kandidate bij VB. Ze moesten een excuustruus hebben om een extra man te laten verkiezen.
![]() Verkiezingsfraude? https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-man~aa826855/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En er is niets fout gebeurd volgens het systeem, zij is niet verplicht haar mandaat op te nemen en mag dat doorgeven aan een opvolger. Het zou wel fout zijn geweest als men haar plaats had laten innemen door de volgende op de kieslijst van kandidaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er fout aan het zich houden van een afspraak?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb op Vatlet gestemd en vind het een beetje wrang. Langs de andere kant, de mannen waar ik Vlaams en federaal heb op gestemd zijn voorbijgestoken door vrouwen.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door gertc : 29 mei 2019 om 08:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb Europees, Vlaams en federaal op het Vlaams Belang gestemd. Steeds op een vrouw. Namen die ik herkende op de lijsten bezorgden me afschuw. Ik heb gestemd op vrouwen waarvan hun naam me geen enkel belletje deed ringen.
Ik hoop vooral dat het Vlaams Belang geen druk gaat uitoefenen op vrouwen of mannen om hun mandaat in te leveren of hun zetel af te staan. Kim Geybels verklaarde in eerste instantie ook dat ze haar mandaat had ingeleverd omdat dit het beste was voor de N-VA. Ze is op deze verklaring teruggekomen. Na jaren is er een uitspraak geweest van het mensenrechtenhof waarin gesteld wordt dat er druk is uitgeoefend waardoor Kim Geybels op correctioneel en burgerlijk vlak haar aangedane onrecht kan aanvechten.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn dus niet langer de partijen zelf die de vorm en de procedures kunnen bepalen voor de opvolging, ontslagneming, ontslag van verkozenen en mandatarissen. In dit geval heeft dit veel schijn van een omzeiling van de quota-regelgeving. Men mag dit niet aan de particratie overlaten om dit te onderzoeken en te bestraffen. Deze taak komt het parlement toe.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 29 mei 2019 om 08:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Niets natuurlijk, maar in de politiek zijn ze dat niet gewend, vandaar de commotie zeker.
Laatst gewijzigd door alberto : 29 mei 2019 om 08:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De commotie is er enkel omdat het nu openlijk gebeurt bij het VB. Kijk eens naar de gemeenteraden! Zelfs beëdigde burgemeesters laten zich vervangen door een plaatsvervangende burgemeester. Deze praktijken zijn gewoon schering en inslag binnen de politiek. En wat er hier gebeurd is, is nog te rechtvaardigen. In het verleden hebben we verkozene gehad die hun mandaat opnamen en dan ergens in het buitenland gingen studeren en NOOIT in de kamer of senaat zijn verrschenen na hun beëdiging. De verkozen volksvertegenwoordigers die een beter betaald job kunnen binnenhalen, laten zich allemaal vervangen door een plaatsvervanger. Hier gaat het om mensen die niet eens hadden verwacht verkozen te worden en reeds voor de verkiezingen hadden gezegd dat ze, als ze bij wonder verkozen zouden worden, hun mandaat niet zouden opnemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is "not done" in de Belgische politiek.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik hoorde dat het VB ook tegen abortus is. Klopt dat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() "Er zijn nog gesprekken over bezig, want er zijn natuurlijk mensen die nu onverwachts verkozen zijn en nog even willen nadenken of ze dat echt willen doen."
Weinig respectvol naar de kiezer toe hoe het eraan toegaat in de Belgische politiek. Ik hoop niet in alle partijen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Ik denk dat er genoeg zijn die wel hun eventueel mandaat zouden willen opnemen. Om dan iemand verkiesbaar te stellen die dat niet wil is beledigend voor de kiezer. En voor serieuze kandidaten.
Laatst gewijzigd door Bach : 29 mei 2019 om 09:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die zal wel rap op haar plaats (achter de haard) gezet worden als Driesje en de andere haantjes aan de pot komen zitten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar doet de vrouw dat uit eigen keuze.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou me sterk verbazen, Barbara is een van de prominenten binnen VB.
|
![]() |
![]() |