Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   mensen die klagen over de hitte maar de gierig zijn om een airco te installeren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249491)

IJsboer 26 juli 2019 11:48

mensen die klagen over de hitte maar de gierig zijn om een airco te installeren

Wie zijn ze, waarom bestaan ze, en nog belangrijker: waarom zijn ze nog niet geëuthanaseerd?

Hypochonder 26 juli 2019 11:49

Zo'n mensen klagen dat ze ziek worden van een airco...

Skobelev 26 juli 2019 11:52

Laat het eens een week regenen...der zal dan ook een zaagje gespannen worden.

Lof der Zotheid 26 juli 2019 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9076495)
Wie zijn ze, waarom bestaan ze, en nog belangrijker: waarom zijn ze nog niet geëuthanaseerd?

1. Ik heb daar allemaal geen last van. Ik ben immers veilig in mijn geheime bunker verscholen.
2. Al eens op het idee gekomen dat niet iedereen zich zo een dure afkoelingsinstallatie kan veroorloven?

Bach 26 juli 2019 12:46

Bomen planten. Geen airco vandoen.

Pandareus 26 juli 2019 13:44

Pff... laatste jaar voor mij, in het najaar bestel ik een airco zodat die bij de start van het volgende warme seizoen klaar is. Ben het echt beu nu.

Bach 26 juli 2019 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9076597)
Pff... laatste jaar voor mij, in het najaar bestel ik een airco zodat die bij de start van het volgende warme seizoen klaar is. Ben het echt beu nu.

Zo blijft climate change een vicieuze cirkel natuurlijk. In oude huizen is het dikwijls koeler. Men zou niet dienen te stimuleren om die af te breken.

Tavek 26 juli 2019 13:47

Citaat:

Mijn ouders hebben al een airco staan, wij zijn gevolgd. Mijn schoonouders gaan dit najaar ook ene laten zetten. Zij dachten er af te zijn met goede rolluiken, maar helaas. Een nacht van 25 graden met windstil is voldoende om het binnen ook niet meer koel te krijgen.

De combinatie airco met wat zonnepanelen die overschot hebben is geniaal: no worries.

Maar ik vrees dat het ook in deze streken noodzakelijk gaat worden, net zoals in de Zuiderse landen en de VS.

Tavek 26 juli 2019 13:50

Ge merkt wel dat zonnepanelen minder opbrengen bij dit weer. Gisteren, volle zon, mooie opbrengstcurve (geen schaduw) 22 kWh. De hitte speelt hun ook parten.

In mei heb ik een dag van 29 kWh gehad en in april was 26-27 kWh vrij standaard.

Mambo 26 juli 2019 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9076498)
Zo'n mensen klagen dat ze ziek worden van een airco...

In Spanje had ik er ook last van.

Pandareus 26 juli 2019 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9076603)
Mijn ouders hebben al een airco staan, wij zijn gevolgd. Mijn schoonouders gaan dit najaar ook ene laten zetten. Zij dachten er af te zijn met goede rolluiken, maar helaas. Een nacht van 25 graden met windstil is voldoende om het binnen ook niet meer koel te krijgen.

De combinatie airco met wat zonnepanelen die overschot hebben is geniaal: no worries.

Maar ik vrees dat het ook in deze streken noodzakelijk gaat worden, net zoals in de Zuiderse landen en de VS.

Wij hebben net driedubbel glas laten steken, goede rolluiken, maar na enkele dagen zit de warmte toch binnen. En dat ben ik beu. Ik ga het aanpakken zoals jij : combinatie van zonnepanelen en airco.

Marie van de koster 27 juli 2019 10:01

Ik woon in een huurappartement en mijn huishuur is net een flink stuk gestegen. Ik geef nu de helft van mijn inkomen uit aan huur :-( :cry:
Is er hier iemand die mij geld wil geven voor een airco?
Bij voorbaat vriendelijk bedankt :hug:

Hypochonder 27 juli 2019 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9077141)
Ik woon in een huurappartement en mijn huishuur is net een flink stuk gestegen. Ik geef nu de helft van mijn inkomen uit aan huur :-( :cry:
Is er hier iemand die mij geld wil geven voor een airco?
Bij voorbaat vriendelijk bedankt :hug:

Ge kunt misschien wat bij gaan werken om uwe airco te betalen? Ik kan u zo enkele tips geven :D

Universalia 27 juli 2019 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9076503)
Laat het eens een week regenen...der zal dan ook een zaagje gespannen worden.

De regen is welgekomen, dan moet ik de tuin niet sproeien. :lol:

Een tijd geleden eens een airco gekocht voor een belachelijke prijs en dat ding doet wat het moet doen.

Ik geloof (niet zeker) dat ik er geen 30 € aan gegeven heb toen.

Lijkt beetje op die van de foto.

De schoofzak 27 juli 2019 10:32

Ik heb niemand horen klagen over dat heet weer.
Wel over horen "praten". Small talk met andere woorden.
Liever small talk over het weer, dan over de mode, de solden, de boekskes ....

Airco installeren?
Voor max vijf nachten per jaar?
Reken uit hoeveel je dat kost, en volg mijn voorbeeld: ga die vijf nachten op hotel met je heksie perfeksie. Behaal zo goede punten bij haar, en verbras die de weken daarop.

Ok, een voorwaarde: je woning mag niet overgevoelig zijn aan opwarming.
Bij mij geen grote ramen op de zuidkant, zonder overkapping ...

Henri1 27 juli 2019 10:46

Citaat:

Plaats een broebelbad. Bel een paar lekkere grieten om er samen met jou te gaan inzitten.

Universalia 27 juli 2019 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9077168)
Plaats een broebelbad. Bel een paar lekkere grieten om er samen met jou te gaan inzitten.

Iets wat ik ook nooit in huis zou moeten hebben dat is zo een broebbelbad.

Geen zwembad.
Geen broebbelbad
Geen vaatwasmachine
Geen sauna
Geen vrouw

:lol:

Dadeemelee 27 juli 2019 10:55

Ik heb er al eentje sinds een vijftal jaar. Dat wordt toch stilaan een must-have met de zomers die we nu hebben.

Pandareus 27 juli 2019 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 9076601)
Zo blijft climate change een vicieuze cirkel natuurlijk. In oude huizen is het dikwijls koeler. Men zou niet dienen te stimuleren om die af te breken.

Als ik calorieën door middel van een airco verplaats van plaats A (mijn huis) naar plaats B (vijf meter verder, buiten) dan is er nul komma nul verschil op het vlak van het klimaat.

Pandareus 27 juli 2019 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9077168)

Een broebelbad heb ik al. Maar die lekkere grieten mag ik niet bellen van mijn madam.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be