reservespeler |
15 maart 2020 18:52 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo
(Bericht 9266790)
Raar ... ik herinner mij een incident met omroepster Bieke Ilegems tijdens een nieuwsuitzending door regionale zender ATV waarbij ene Ahmed Azuz van Sharia4Belgium de uitzending verstoorde en met een Palestijnse vlag stond te zwaaien. Als je daar echter iets van wil terugvinden op tinternet moet je al heel goede search skills hebben. Ik vond er alleszins niets over terug.
|
op 20 seconden vond ik dit (15 seconden voor de zoekopdracht in te geven)
https://www.standaard.be/cnt/dmf20150130_01501993
Incident met Palestijnse vlag
In december 2003 verstoorde Ahmed Azzuz van de Arabische-Europese Liga (AEL) een nieuwsuitzending van de regionale televisiezender ATV.
Kort na het begin van de nieuwsuitzending om 18.30 uur verscheen Azzuz achter presentatrice Bieke Ilegems in beeld met een Palestijnse vlag. De actie kaderde in de herdenking van de eerste Palestijnse Intifada. Volgens de AEL bracht de regionale zender ‘de betrekkingen die Antwerpen nog steeds onderhoudt met de koloniale terroristische staat Israël positief in beeld.’
Medestanders drongen wat later de TerZake-studio binnen om hetzelfde te doen. Door enkele ingrepen van de regisseur kwamen ze niet in beeld. Azzuz werd na zijn interventie administratief opgepakt wegens het verstoren van de orde. ‘Ik kon bij ATV zomaar binnenwandelen, heb de presentatrice achteraf vriendelijk bedankt en ben daarna weggewandeld’, zei Azzuz.
|