![]() |
Diesel verbruikt straks niets meer
We gaan straks auto's verbieden die omzeggens niks meer verbruiken. Volgens mij is alles in acht genomen zo een auto minder belastend voor het milieu dan een EV. Als we nog maar denken aan al de smeerlapperij die via die batterijen in het milieu zullen terechtkomen hou ik mijn hart vast.Dat men me niet wijsmaakt of gans dat proces milieuvriendelijk zal zijn. Ik denk dat die 3 litertjes diesel daar in vergelijking peanuts tegen zijn
https://www.hln.be/auto/gedaan-met-d...-kan~a80e4ab7/ |
Te bedenken dat de eerste dieselwagen op biobrandstof reed.
De eerste Ford T's waren zelfs multifuel, die konden rijden op biobrandstof of benzine-achtige producten. |
Als een diesel niks verbruikt, is het dan nog een diesel?
|
Citaat:
Een #EV zal in de regel in dezelfde omstandigheden maar 1/3 equivalent verbruiken van een diesel. En dat zonder giftige uitlaatgassen. De diesel is ten dode opgeschreven, kan hoogstens nog wat uitbollen als plug-in hybride in diesel-SUVs (Mercedes bvb). Citaat:
Iedereen is vrij een mening te hebben, ook al baseert die wslk op toogpraat. # Energieverbruik Citaat:
|
Citaat:
https://www.oneworld.nl/partner-beri...trisch-rijden/ |
Citaat:
https://forum.politics.be/showthread.php?t=250027 |
Open AccessDOI: https://doi.org/10.1016/j.joule.2019.06.002
Greenhouse gas (GHG) emission reductions possible with battery electric vehicles (BEVs) are underestimated in the scientific literature. The following causes are identified and illustrated: overestimating battery manufacturing, underestimating battery lifetime, assuming an unchanged electricity mix over the lifetime of the BEV, using unrealistic tests for energy use, excluding fuel production emissions, and lack of system thinking. In an example calculation, BEVs reduce emissions from 244 to 98 g/km. In a fully renewable system, BEV emission could decrease to 10 g/km. |
Citaat:
Ik zie niet in waarom ik het ene onderzoek meer zou moeten geloven dan het andere. Ik weiger ook te geloven dat alle smeerlapperij die nodig is om elektrisch te rijden totaal onschuldig zou zijn. https://www.energids.be/nl/vraag-ant...iendelijk/197/ http://blogs.ulg.ac.be/damien-ernst/...rte-vrai-faux/ Geen enkele expert blijkt er echt dezelfde mening op na te houden. Dus ik hecht niet meer belang aan de ene mening dan aan de andere. Mijn persoonlijke mening is dat wat we gaan winnen aan de ene kant we wel weer zullen verliezen aan de andere. |
Citaat:
Je weet alleszins daarvoor te weing van EVs en gelooft snel prietpraat over ICEs en hun uitstoot. Over dieselwagens niet dan goeds. :lol: Citaat:
Waarom doe je dat eigenlijk? Citaat:
*ik heb alvast minstens 5 levenscyclusstudies uit diverse landen gegeven die aantonen dat bij de gemiddelde EV de CO2 met ca. 50% en meer gereduceerd wordt, met relatief vuile stroommix. Voor de EU-stroommix is dat 55% minder. Studies van 2015 tot en met 2019. Die wetenschappers en dus experten tonen dat ook aan, dat is wat heel anders als een mening. Studie USA 2015: ![]() Studie Europa 2017: ![]() |
Diesels die stilstaan verbruiken niks.
Ev wel. |
Citaat:
Maar dat gaat waarschijnlijk zonder vervuiling. En de kinderen, die in de mijnen moeten werken, voor de productie van de batterijen, over zo'n details spreken we hier niet. |
Citaat:
Uw studies zijn geen lap meer waard dan diegene die ik overal kan vinden. Geven anderen hier linken is het onzin die van de pot is gerukt. Alleen uw onzin is blijkbaar de enige waarheid. Als je absoluut zeker bent van je gelijk moet je niet in discussie gaan op een forum dat heeft dan totaal geen zin. Ik stel dingen in vraag iets dat jij blijkbaar niet kan. Ik ben geen fantast en nog minder een naïeveling. Dat jij beweert dat ik dieselwagens verheerlijk bewijst dat deze discussie u eigenlijk totaal niet interesseert. Maar goed ik ben dat al gewoon op dit forum . Riskeer het nooit van iets in vraag te stellen of ze weten u te pakken. Schrijf hier nooit dat je opkomt voor de bescherming van de olifant of je bent direct zelf een olifant. Schrijf hier nooit dat je opkomt voor de rechten van holebi's of je moet wel zelf een vette homo zijn. Zo gaat dat met vooroordelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Iemand heeft een perpetuum mobile uitgevonden Fred ?
3.8 liter/100 km is inderdaad zowat het absolute minimumverbruik. Een wagen heeft ongeveer 15 kWh/100 km nodig. Efficientie Dieselmotor 40 % geeft 3.75 liter diesel/100 km (10 kWh/liter diesel). Veel verder zal het niet zakken en laat u niks wijsmaken door de autopers. De aerodynamische weerstand, de rolweerstand en de interne wrijving is wat ze is.... |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be