Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Van Ranst: versoepelingen pas over twee maanden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256998)

Vrijheideerst 13 januari 2021 09:57

Van Ranst: versoepelingen pas over twee maanden

Het hangt niet alleen af van cijfers, maar ook van de maatschap?*pe?*lij?*ke en economi?*sche druk. Je kan de kappers niet een jaar dichtlaten, nee

"Wat we nu proberen te doen, is meer zaken ruim op voorhand op tafel te leggen. Dus ja, we zijn bezig over versoepelingen, die er weliswaar nog niet kunnen komen. Maar zodra de cijfers het toelaten, zal er minder over gepalaverd moeten worden. Versoepelingen zullen niet énkel afhangen van die twee cijfers, ze laten zich ook sturen door wat maatschappelijk aanvaardbaar is

https://www.hln.be/binnenland/interv...elen~aef88860/

Travis Bickle 13 januari 2021 10:06

We zwijgen nog over het domino-effect.
Na februari mogen ze zich opmaken voor de vierde golf en zullen de maatregelen terug aangescherpt moeten worden. Ik vind dat eigenlijk ongelooflijk...

Jan Janssen 13 januari 2021 10:25

2 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9573986)
Na februari mogen ze zich opmaken voor de vierde golf en zullen de maatregelen terug aangescherpt moeten worden. Ik vind dat eigenlijk ongelooflijk...

Ja het is echt een domino effect naar beneden. Hieronder de cases en de testen onder mekaar. Er is nergens een stijging van meerdere dagen achter elkaar te bespeuren.

Travis Bickle 13 januari 2021 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9574003)
Ja het is echt een domino effect naar beneden. Hieronder de cases en de testen onder mekaar. Er is nergens een stijging van meerdere dagen achter elkaar te bespeuren.

Ik had het veeleer (en eigenlijk vooral) op de economie. Door heel veel sectoren te beletten business te doen, raak je niet alleen de zaakvoerders maar ook het personeel.

Zaakvoerders (een groot deel ervan) hebben wel nog kosten, zoals bijvoorbeeld de huur van het pand. We zagen laatst wel een voorbeeld van een restaurant die (door rechterlijke beslissing) niet diende te betalen als gevolg van de opgelegde maatregelen. Geldt dat voor elke zaak/onderneming? En indien zo, in hoeverre mogen de eigenaars van die panden dan uitstel vragen aan hun bank, indien zij zelf een lening hebben lopen voor dat pand?

Indien niet, dan is dat niet echt redelijk.
Indien wel, met welk geld gaan de banken werken?

Het personeel van zaken die door corona getroffen zijn, hebben intussen minder (of geen) inkomsten. Dus ook minder geld om terug in de economie te brengen, waardoor zaken die niet getroffen zijn door corona, minder inkomsten dreigen te hebben.

Dat laatste kan dan weer impact hebben op het personeel, waardoor nog meer mensen minder in de economie kunnen brengen.

...

Het gaat heel slecht gaan. Heel slecht.

Hoofdstraat 13 januari 2021 10:52

De volgende 2 maanden zullen de besmettingen stijgen vanwege de vaccinatie campagne en wat doen ze, de mensen die er niets mee te maken hebben afstraffen.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=256995

Jan Janssen 13 januari 2021 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9574030)
De volgende 2 maanden zullen de besmettingen stijgen vanwege de vaccinatie campagne en wat doen ze, de mensen die er niets mee te maken hebben afstraffen.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=256995

En op dat gebied is het goed dat ze zo treuzelen met te vaccineren. Dan kunnen we tenminste nog het onderscheid maken tussen een stijging van de vakantiegangers of door het vaccin.

patrickve 13 januari 2021 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9573975)
Het hangt niet alleen af van cijfers, maar ook van de maatschap?*pe?*lij?*ke en economi?*sche druk. Je kan de kappers niet een jaar dichtlaten, nee

"Wat we nu proberen te doen, is meer zaken ruim op voorhand op tafel te leggen. Dus ja, we zijn bezig over versoepelingen, die er weliswaar nog niet kunnen komen. Maar zodra de cijfers het toelaten, zal er minder over gepalaverd moeten worden. Versoepelingen zullen niet énkel afhangen van die twee cijfers, ze laten zich ook sturen door wat maatschappelijk aanvaardbaar is

https://www.hln.be/binnenland/interv...elen~aef88860/

Ik denk dat die "nattigheid" begint te voelen voor bijltjesdag. Hij begint hoe langer hoe meer "maatschappelijke aanvaardbaarheid" te herhalen...

gertc 13 januari 2021 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9573975)
Versoepelingen zullen niet énkel afhangen van die twee cijfers, ze laten zich ook sturen door wat maatschappelijk aanvaardbaar is[/i]

Dan moeten wij duidelijk maken dat er nog zeer weinig van zijn maatregelen 'maatschappelijk aanvaardbaar' zijn.

morte-vivante 13 januari 2021 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9574060)
Dan moeten wij duidelijk maken dat er nog zeer weinig van zijn maatregelen 'maatschappelijk aanvaardbaar' zijn.

succes, ik denk dat die "we", op basis van al het commentaar op sociale mediaplatforms, redelijk klein percentage is.

Vrijheideerst 13 januari 2021 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 9574069)
succes, ik denk dat die "we", op basis van al het commentaar op sociale mediaplatforms, redelijk klein percentage is.

Het begint toch fameus af te kalven hoor. :magniet:

Vette Pois(s)on 13 januari 2021 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9574073)
Het begint toch fameus af te kalven hoor. :magniet:

mekkeren, klagen en zagen

voor de rest braafjes afdragen en meelopen

geen revolte, dat is voor de echten

gertc 13 januari 2021 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 9574077)
mekkeren, klagen en zagen

voor de rest braafjes afdragen en meelopen

geen revolte, dat is voor de echten

https://www.youtube.com/watch?v=uhoBoZd8N6k...

Hoofdstraat 13 januari 2021 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9574060)

het wordt tijd om de open brief te versturen :-D

https://forum.politics.be/showthread...80#post9574080

Mambo 13 januari 2021 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9573986)

Ik had helemaal in het begin hier ergens gepost dat we 9 golven zouden krijgen.

;-)

2025 zal het eindjaar worden.

fox 13 januari 2021 14:23

En ondertussen heeft Annelies Verlinden, die advocate die zonder enige democratische legitimiteit ministertje mag spelen, de maatregelen zonder boe of ba verlengt tot maart. Geen debat, geen mededeling. Nee, gewoon verlengen en dan stellen dat ze niet had gedacht dat iemand daar over zou vallen. Die steekt eigenlijk al niet meer onder stoelen of banken dat ze graag het chinese model wenst te introduceren in Belgie.

fred vanhove 13 januari 2021 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9574196)
Ik had helemaal in het begin hier ergens gepost dat we 9 golven zouden krijgen.

;-)

2025 zal het eindjaar worden.

Ik postte van in het prille begin 2027. Als 2025 het eindjaar wordt en eer we dat dan beseffen en weer bij bewustzijn zijn is het algauw 2027:cry:

7 jaar voor een ferme pandemie valt eigenlijk nog goed mee:roll:

patrickve 13 januari 2021 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9574301)
Ik postte van in het prille begin 2027. Als 2025 het eindjaar wordt en eer we dat dan beseffen en weer bij bewustzijn zijn is het algauw 2027:cry:

7 jaar voor een ferme pandemie valt eigenlijk nog goed mee:roll:

Heeft niks met een pandemie te maken. Die stelde, en stelt nog altijd niks voor. Heeft te maken met waanzin. En dat kan lang duren, ja. Ik dacht niet dat mensen zo lang zo hysterisch zouden blijven doen.

De ziekte zelf was natuurlijk nog geen maand "aandacht" waard. Wereldwijd het equivalent, tot nu toe, van 2 weken normale doden.

Travis Bickle 13 januari 2021 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9574297)
En ondertussen heeft Annelies Verlinden, die advocate die zonder enige democratische legitimiteit ministertje mag spelen, de maatregelen zonder boe of ba verlengt tot maart. Geen debat, geen mededeling. Nee, gewoon verlengen en dan stellen dat ze niet had gedacht dat iemand daar over zou vallen. Die steekt eigenlijk al niet meer onder stoelen of banken dat ze graag het chinese model wenst te introduceren in Belgie.

Ik snap dat echt niet. Al sinds het begin van de corona-crisis is kritiek op de manier waarop wordt gecommuniceerd zowat een constante geweest. Wanneer je dan beslist een maatregel (die al zeer hard om dragen is voor zeer veel sectoren en mensen) te verlengen; dan is het eerste (zou ik denken) waar je bij stil staat, toch wel de manier waarop je de bevolking daarvan op de hoogte gaat brengen zeker? Hoe kan zoiets gebeuren?

patrickve 13 januari 2021 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9574304)
dan is het eerste (zou ik denken) waar je bij stil staat, toch wel de manier waarop je de bevolking daarvan op de hoogte gaat brengen zeker? Hoe kan zoiets gebeuren?

Ze proberen nu "en stoemmelinks".

kelt 13 januari 2021 18:12

Onze "bestuurderen" zijn in de val gelopen die een medeforummer al zovele maanden geleden aangaf,met een dik wit kruis geverfd,met een bulls-eye errond,en een brulboei erbovenop........maar blijkbaar onopgemerkt..

Onder welke voorwaarden verklaar je nu de "overwinning"?
Minder dan 100 besmettingen per dag,minder dan 10?

iemand?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be