Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2021, 08:17   #1
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard Vaccinaties gaan zorgen voor nieuwe golf besmettingen

Het kwam zonet bij me op toen ik het artikel las over een rusthuis die net voor de eindmeet besmet werd door Covid en een artikel over het feit dat je nog steeds besmet kan worden na een goeie vaccinatie.

We zitten quasi al aan groepsimmuniteit dus ik verwacht geen grote piek maar het lijkt me heel plausibel dat de voorbereiding en het geven van een vaccinatie zal zorgen voor meer besmettingen. Mensen komen meer samen en nieuwe mensen komen bij de bejaarden om hun spuitje te geven.

De bescherming van het vaccin begint ook maar echt een week na de 2de spuit, na het krijgen van de eerste spuit gaan mensen zich al losser durven te gedragen wat ook zal zorgen voor meer besmettingen.

En dan het nieuws dat een vaccin de besmetting niet zal voorkomen, je kunt dus evengoed terug ziek worden (minder ernstig welliswaar), maar je bent dan weer besmettelijk voor anderen. Vaccins voorkomen dus geen besmetting maar wakkeren het net aan.

Het zit er dus dik in dat de vaccinaties zelf een goeie golf van besmettingen gaan veroorzaken. Nu maar hopen dat de politiek dit ook door heeft en niet de bevolking zal afstraffen voor wat vaccinologen en politiekers net veroorzaken door iedereen te willen vaccineren.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 08:31   #2
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het kwam zonet bij me op toen ik het artikel las over een rusthuis die net voor de eindmeet besmet werd door Covid en een artikel over het feit dat je nog steeds besmet kan worden na een goeie vaccinatie.

We zitten quasi al aan groepsimmuniteit dus ik verwacht geen grote piek maar het lijkt me heel plausibel dat de voorbereiding en het geven van een vaccinatie zal zorgen voor meer besmettingen. Mensen komen meer samen en nieuwe mensen komen bij de bejaarden om hun spuitje te geven.

De bescherming van het vaccin begint ook maar echt een week na de 2de spuit, na het krijgen van de eerste spuit gaan mensen zich al losser durven te gedragen wat ook zal zorgen voor meer besmettingen.

En dan het nieuws dat een vaccin de besmetting niet zal voorkomen, je kunt dus evengoed terug ziek worden (minder ernstig welliswaar), maar je bent dan weer besmettelijk voor anderen. Vaccins voorkomen dus geen besmetting maar wakkeren het net aan.

Het zit er dus dik in dat de vaccinaties zelf een goeie golf van besmettingen gaan veroorzaken. Nu maar hopen dat de politiek dit ook door heeft en niet de bevolking zal afstraffen voor wat vaccinologen en politiekers net veroorzaken door iedereen te willen vaccineren.
Ik wilde reageren met iets zoals 'pas op wat je zegt, je zou de virologen op ideeën kunnen brengen om de lockdown nog te verlengen en te verstrengen'... toen opende ik de krant, en zag ik dat ik al te laat was.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 08:59   #3
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ik wilde reageren met iets zoals 'pas op wat je zegt, je zou de virologen op ideeën kunnen brengen om de lockdown nog te verlengen en te verstrengen'... toen opende ik de krant, en zag ik dat ik al te laat was.
Die hebben nu ook al bijna een jaarlang kunnen trainen op het verzinnen van allerlei mogelijke regeltjes om ons op te sluiten . Ze helpen wel niet maar door regelmatig wat aan te passen en te varieren lijkt het als of het werkt en alsof zij hard aan het werken zijn.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 09:20   #4
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Welja, ze hebben dit zelf ook wel door, ze weten dat vaccinaties waarschijnlijk voor een piek aan besmettingen gaan zorgen. Of ze dit eerlijk gaan communiceren of ons net langer in lockdown gaan houden is een andere zaak.

Dat antwoord kennen we ook al ondertussen.

Dus in plaats van verder laten dalen en uitfizzelen gaan ze er nog een boost aan geven, de epidemie mag vooral niet oplossen van zichzelf, dat zou een gemiste kans zijn. Met wat geluk is de groepsimmuniteit al sterk genoeg om een piek te vermijden maar dat is verre van zeker, het is afwachten. Dat ze elke stijging door vaccinaties gaan misbruiken voor meer maatregelen is echter een feit, ze doen het nu al.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be