![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kwam zonet bij me op toen ik het artikel las over een rusthuis die net voor de eindmeet besmet werd door Covid en een artikel over het feit dat je nog steeds besmet kan worden na een goeie vaccinatie.
We zitten quasi al aan groepsimmuniteit dus ik verwacht geen grote piek maar het lijkt me heel plausibel dat de voorbereiding en het geven van een vaccinatie zal zorgen voor meer besmettingen. Mensen komen meer samen en nieuwe mensen komen bij de bejaarden om hun spuitje te geven. De bescherming van het vaccin begint ook maar echt een week na de 2de spuit, na het krijgen van de eerste spuit gaan mensen zich al losser durven te gedragen wat ook zal zorgen voor meer besmettingen. En dan het nieuws dat een vaccin de besmetting niet zal voorkomen, je kunt dus evengoed terug ziek worden (minder ernstig welliswaar), maar je bent dan weer besmettelijk voor anderen. Vaccins voorkomen dus geen besmetting maar wakkeren het net aan. Het zit er dus dik in dat de vaccinaties zelf een goeie golf van besmettingen gaan veroorzaken. Nu maar hopen dat de politiek dit ook door heeft en niet de bevolking zal afstraffen voor wat vaccinologen en politiekers net veroorzaken door iedereen te willen vaccineren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Die hebben nu ook al bijna een jaarlang kunnen trainen op het verzinnen van allerlei mogelijke regeltjes om ons op te sluiten . Ze helpen wel niet maar door regelmatig wat aan te passen en te varieren lijkt het als of het werkt en alsof zij hard aan het werken zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat antwoord kennen we ook al ondertussen. ![]() Dus in plaats van verder laten dalen en uitfizzelen gaan ze er nog een boost aan geven, de epidemie mag vooral niet oplossen van zichzelf, dat zou een gemiste kans zijn. Met wat geluk is de groepsimmuniteit al sterk genoeg om een piek te vermijden maar dat is verre van zeker, het is afwachten. Dat ze elke stijging door vaccinaties gaan misbruiken voor meer maatregelen is echter een feit, ze doen het nu al. |
|
![]() |
![]() |