Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Morgen de klok een uur verzetten! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258300)

Knuppel 27 maart 2021 01:10

Morgen de klok een uur verzetten!

Charles Michel heeft als toenmalig premier van België meerdere pogingen gedaan om de lidstaten op één lijn te krijgen, maar wonder boven wonder mislukte de Belg.

Citaat:

Tachtig procent van de Europeanen is tegen, en toch zijn de plannen van de EU om het uur niet meer om het half jaar te verzetten compleet van de baan. In de nacht van zaterdag op zondag draaien we de klok een uur door, en dat zal de komende jaren niet anders zijn.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210326_96886388

Tes wried niewoar!

Dat wordt betaald gelijk koningen en dat slaagt er niet eens in om dat volmaakt nutteloos onding af te schaffen. Goed wetend dat tachtig procent van de Europese belastingbetalers die hen betalen van die miserie af willen.

Europa lijdt aan dezelfde ziekte als België. WAAR-DE-LOZE poenpakkers
Democratie? SNOL!

Vlad 27 maart 2021 06:20

Ik moet morgen om 6 uur beginnen werken. Hoe moet ik dat nu klaarspelen met mijn wekker ? Ik gebruik tegenwoordig de smartphone. Gaat die vanzelf het uur veranderen, als ik het alarm op 4 uur zet om welk 4 uur ga ik dan gewekt worden ? Mijn niet wiskundig brein kraakt uit zijn voegen. :evil:

De Rode Willem 27 maart 2021 06:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9640341)
Charles Michel heeft als toenmalig premier van België meerdere pogingen gedaan om de lidstaten op één lijn te krijgen, maar wonder boven wonder mislukte de Belg.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210326_96886388

Tes wried niewoar!

Dat wordt betaald gelijk koningen en dat slaagt er niet eens in om dat volmaakt nutteloos onding af te schaffen. Goed wetend dat tachtig procent van de Europese belastingbetalers die hen betalen van die miserie af willen.

Europa lijdt aan dezelfde ziekte als België. WAAR-DE-LOZE poenpakkers
Democratie? SNOL!

Ik geef u (grotendeels) gelijk.
Ik heb 1 vraag bij dat geknoei met de uurwerken.
WIE heeft er belang bij. Mijn ervaring leert mij dat de politiek niets laat bestaan waar niemand van de eigen kaste (het concubinaat van macht en kapitaal) geen voordeel bij heeft.

Knuppel 27 maart 2021 06:59

Er is meer aan de hand met de EU.

De onmacht, onbekwaamheid, en het absolute gebrek aan democratie van deze schandelijk zwaar betaalde bende wordt niet alleen bewezen door een overbodige bagatel die niet afgeschaft geraakt, ook de aanpak van de coronacrisis en het vaccindebacle bewijst de verregaande onbekwaamheid van de postjesjagende zetelzitters in de EU.

De EU lijdt aan dezelfde ziekte als België. De gebuisde Belgische ex.premier die voorzitter is van de Europese raad bevestigt dat plaatje.

De schoofzak 27 maart 2021 08:12

De EU laat ook hier een grote steek vallen.

kojak 27 maart 2021 08:54

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210327_92741003

fox 27 maart 2021 09:00

Laat ons vooral hopen op een blijvende zomertijd. Liever wat langer licht en anders wordt het in de zomer al tegen 3u snachts weer licht.

kojak 27 maart 2021 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9640464)
Laat ons vooral hopen op een blijvende zomertijd. Liever wat langer licht en anders wordt het in de zomer al tegen 3u snachts weer licht.

Dat is ook mijn gedacht.
Wat België betreft is het wel wat moeilijk. Ietsjes meer dan helft is voorstander van wintertijd, de andere helft van zomertijd.
Maar de kans is groot dat het zomertijd zal blijven om geen verschil te hebben met de andere landen in de EU.

patrickve 27 maart 2021 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9640461)

Ik vind dat men enkel maar zou mogen overschakelen als het aantal corona gevallen laag genoeg is.

DucDEnghien 27 maart 2021 09:32

Het is de European Council die dwarsligt. Het beslissend orgaan van de EU, waar de individuele lidstaten zetelen, die telkens weer, om de één of andere kut nationalistische reden, de beslissingsvorming in de weg staat.

Xenophon 27 maart 2021 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9640488)
Het is de European Council die dwarsligt. Het beslissend orgaan van de EU, waar de individuele lidstaten zetelen, die telkens weer, om de één of andere kut nationalistische reden, de beslissingsvorming in de weg staat.

Eu-nationalisme goed.
Belgisch nationalisme goed.
Ander nationalisme slecht.

Jan Janssen 27 maart 2021 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9640474)
Dat is ook mijn gedacht.
Wat België betreft is het wel wat moeilijk. Ietsjes meer dan helft is voorstander van wintertijd, de andere helft van zomertijd.
Maar de kans is groot dat het zomertijd zal blijven om geen verschil te hebben met de andere landen in de EU.

Ik denk dat een meerderheid voor zomertijd of een status zoals nu zijn. De aanhangers voor de wintertijd zijn echter de grote roepers in dit verhaal.

Henri1 27 maart 2021 10:51

Goed plan. Dan duurt de pandemie één uur minder lang.

Boduo 27 maart 2021 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9640523)
Ik denk dat een meerderheid voor zomertijd of een status zoals nu zijn. De aanhangers voor de wintertijd zijn echter de grote roepers in dit verhaal.

Vrije meningsuiting...

Tavek 27 maart 2021 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9640523)

Wintertijd is de echte tijd, zomer tijd is de populaire tijd voor vtm volk.

Boduo 27 maart 2021 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9640589)

2 !

Universalia 27 maart 2021 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9640461)

Daar is men al jaar- en dag over bezig dat het afgeschaft zou worden maar tot op heden ten dage is er precies nog niet veel verandering in gekomen. :oops:

Zipper 27 maart 2021 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9640560)

Pffff :roll:

patrickve 27 maart 2021 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9640560)

Enkel maar als we niet omschakelen in oktober, anders wordt ze weer een uur langer, he.

patrickve 27 maart 2021 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9640589)

Men kan daarover zeveren. De "echte" tijd is wanneer de zon het hoogste staat om 12 uur 's middags. Maar aangezien onze gewoonten niet symmetrisch rond 12 uur zijn verdeeld het is nu niet zo dat we opstaan om 7 uur en gaan slapen om 17 uur, he, +/- 5 uur, is het eigenlijk heel eigenaardig om de hoogste zonnestand niet in het midden van onze actieve dag periode te plaatsen.

Tenzij met een avondklok op 17 uur of zo.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be