Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502
Ik zie het op deze manier:
de islam is een heel jonge godsdienst.
de islam zal dus ook nog heel veel evolueren.
want:
waren wij christenen vroeger ook niet wreedaards? denk maar aan de kruistochten en de jacht op de 'ketters'.
|
Mohammed, de heilige pedofiel der moslims leefde rond het begin van de 7e eeuw (onze tijdrekening). Zijn leer wordt dus al zo'n 13 eeuwen gevolgd, jong zou ik dat niet noemen
wij christenen waren idd ook wreedaards, opgehitst als een kudde afhankelijke schapen. van de 9 kruistochten die werden georganiseerd was enkel de eerste die bevolen werd door paus Urbanus II, een succes, de andere waren alle in meer of mindere mate een flop.
hetzelfde geldt voor de heksenjacht: de RKK achtte de eigen visie als enige juiste: tempeliers, Vrijmetselaars, protestanten en wicca's (de eigenlijke heksen) werden lange tijd massaal vervolgd, gemarteld en geëxecuteerd.
die periode ligt echter al een paar eeuwen achter ons, de islam roept nog altijd op tot het doden van ongelovigen. als men dan zegt dat de islam een achterlijke cultuur is, heeft men in de letterlijke zin dus ruimschoots gelijk: op dat punt alleen al ligt de islam een half millenium achter op ons.
Citaat:
was de vrouw in onze cultuur niet ondergeschikt aan de man? en vergis ik me, of is dit nog niet zo eeuwig lang geleden?
|
opnieuw die 'was': volgens cijfers die de vrt deze week bekend maakte zou de vrouw zo'n 25-30% minder verdienen dan de man. wellicht heeft men in die gemiddeldes ook de exuberante verloningen van topmanagers gerekend, een job die meestal is weggelegd voor mannen, en die het gemiddelde wel wat omhoog zullen trekken. bovendien is een vrouw niet het hele jaar door beschikbaar en kunnen vrouwen zwanger worden, wat voor werkgevers enkel een meerkost betekent (is mss wat cru gesteld, maar daar komt het wel op neer).
die minieme discriminatie qua verloning van de westerse vrouw is peanuts tegen de schandelijke behandeling van moslimvrouwen:
voorbeeld 1: In Tunesië mogen vrouwen volgens de wet gekleed lopen zoals zij willen, dus geen religieuze kledingvoorschriften, in landen als Marokko worden vrouwen verplicht een hoofddoek te dragen, in Afghanistan moeten vrouwen dan weer in een burka rondlopen, en in regio's in Pakistan (maar ook elders) mogen vrouwen eens ze getrouwd zijn het huis nooit meer uit: mannen gaan winkelen, enz. Elk van die 4 landen baseren zich op diezelfde koran om de vrijheid van de vrouw aan banden te leggen
voorbeeld 2: heb een tijdje geleden een documentaire gezien op National Geographic van een vrouw in Pakistan die werd verkracht door een vreemde toen haar man thuiskwam. de vreemdeling vluchtte weg, waarop de man een keukenmes haalde, en de vrouw haar ogen uitstak, en haar oren en neus afsneed. de man verweerde zich met het belachelijke argument van aantasting van zijn eer en werd in eerste instantie vrijgelaten
Citaat:
Volgens mij moet je het wat tijd geven. Ooit spreekt geen enkele moslim nog van de sharia-wetgeving, zoals wij nu ook niet meer spreken over 'ketters'.
|
heb je toevallig nog geen datum gekregen? al in 1633 ontdekte Galileo Galilei dat de aarde
niet het centrum van het universum was, maar toch heeft het geduurd tot 1992 totdat het Vaticaan dat officieel toegaf. wellicht zal Galilei ook gezegd hebben "ooit zullen ze in Rome hun fout wel inzien", maar hij zal wel niet gedacht hebben dat dat pas 350 jaar na zijn dood zou zijn. op de overtuigde PC-ers na zullen de meesten onder ons ook wel geen 350 jaar willen wachten tot de islamieten hun waanzin beginnen in te zien..