![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Uit het onderzoek dat voor NOVA gedaan is:
Ik vermoed dat de werkelijke aantallen nog veel hoger zullen liggen, maar dat men zich uit taktische overwegingen iets "gematigder" heeft opgesteld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zie het op deze manier:
de islam is een heel jonge godsdienst. de islam zal dus ook nog heel veel evolueren. want: waren wij christenen vroeger ook niet wreedaards? denk maar aan de kruistochten en de jacht op de 'ketters'. was de vrouw in onze cultuur niet ondergeschikt aan de man? en vergis ik me, of is dit nog niet zo eeuwig lang geleden? Volgens mij moet je het wat tijd geven. Ooit spreekt geen enkele moslim nog van de sharia-wetgeving, zoals wij nu ook niet meer spreken over 'ketters'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Nee daar heb je volkomen gelijk in.
Er moet reactie komen van ons: maar geen haatreactie. Is niet nodig, en werkt gewoon niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Dat er een moslimpartij zou komen, daar zie ik niet zo een probleem in. Laat ze maar doen: laat ze maar zelf verantwoordelijkheid nemen en oplossingen zoeken. Dan zullen ze ook zien dat het niet altijd zo gemakkelijk is.
Problematischer is volgens mij dat een derde van die moslims in Nederland vindt dat ze het programma moeten baseren op de sharia. Als er zo'n partij opkomt, moeten wel verbieden dat er iets van die sharia in dat programma komt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
wij christenen waren idd ook wreedaards, opgehitst als een kudde afhankelijke schapen. van de 9 kruistochten die werden georganiseerd was enkel de eerste die bevolen werd door paus Urbanus II, een succes, de andere waren alle in meer of mindere mate een flop. hetzelfde geldt voor de heksenjacht: de RKK achtte de eigen visie als enige juiste: tempeliers, Vrijmetselaars, protestanten en wicca's (de eigenlijke heksen) werden lange tijd massaal vervolgd, gemarteld en geëxecuteerd. die periode ligt echter al een paar eeuwen achter ons, de islam roept nog altijd op tot het doden van ongelovigen. als men dan zegt dat de islam een achterlijke cultuur is, heeft men in de letterlijke zin dus ruimschoots gelijk: op dat punt alleen al ligt de islam een half millenium achter op ons. Citaat:
die minieme discriminatie qua verloning van de westerse vrouw is peanuts tegen de schandelijke behandeling van moslimvrouwen: voorbeeld 1: In Tunesië mogen vrouwen volgens de wet gekleed lopen zoals zij willen, dus geen religieuze kledingvoorschriften, in landen als Marokko worden vrouwen verplicht een hoofddoek te dragen, in Afghanistan moeten vrouwen dan weer in een burka rondlopen, en in regio's in Pakistan (maar ook elders) mogen vrouwen eens ze getrouwd zijn het huis nooit meer uit: mannen gaan winkelen, enz. Elk van die 4 landen baseren zich op diezelfde koran om de vrijheid van de vrouw aan banden te leggen voorbeeld 2: heb een tijdje geleden een documentaire gezien op National Geographic van een vrouw in Pakistan die werd verkracht door een vreemde toen haar man thuiskwam. de vreemdeling vluchtte weg, waarop de man een keukenmes haalde, en de vrouw haar ogen uitstak, en haar oren en neus afsneed. de man verweerde zich met het belachelijke argument van aantasting van zijn eer en werd in eerste instantie vrijgelaten Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het christendom heeft er 4 eeuwen over gedaan om van een kleine beweging uit te groeien tot een staatsgodsdienst. De Islam was dat al van in het begin en ontstond nauwelijks 250 jaar nadat het christendom zich tot een grote godsdienst ontwikkeld had. In hun ontstaan zijn het dus bijna tijdgenoten. Het christendom is bijna fundamenteel geweldloos met voorschriften als "de ander wang toekeren aan degene die u slaat". Over vijanden wordt bijna niet gesproken. Wel staat er in het NT "als je ergens komt en men is u niet goed gezind, ga er dan weg". In de Islam draaide alles van in het begin om geweld, roven en moorden en onderdrukken. Zo liet Mohammed ganse dorpen met Joden uitmoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Immers, als je een partijprogramma wil verbieden waar de islam in verwerkt zit, waarom verbied je dan niet ineens de islam? Jij zegt nu immers zelf dat de islam strijdig is met de wet. En wat strijdig is met de wet moet verboden worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() de grootste misdaden in de geschiedenis van de mensheid zijn gebeurd in naam van God, Allah en/of Jahweh.
gelukkig hebben de meeste westerlingen al door dat levens verwoesten in naam van een mythische figuur waanzinnig is, vele moslims blijven echter volharden in hun waanzin
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat mannen als Bin Laden betreft: hun drijfveer is inderdaad wél het geloof (of de fundamentalistische versie ervan) maar evengoed gebruiken ze hun geloof om ook de gematigden mee te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, nu ik het mij herinner: wat vindt je van deze maffe uitspraak van Bush: (hij deed ze in een gesprek met de¨Palestijnse premier Mahmoud Abbas): "God vroeg mij om Afghanistan te bevrijden en ik bevrijdde Afghanisthan. God vroeg me om Irak te bevrijden en ik bevrijdde Irak. Nu vraagt God mij om vrede te brengen tussen Israëli's en Palestijnen." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |