Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Voorlopig geen afschaffing van zomer- en wintertijd (https://forum.politics.be/showthread.php?t=259770)

stuyckp 25 juni 2021 14:31

Voorlopig geen afschaffing van zomer- en wintertijd

https://www.standaard.be/cnt/dmf2021...urce=standaard

Typisch Europa.
Veel gezever maar uiteindelijk gebeurt er niks.
Dus in plaats van de zomer en wintertijd af te schaffen zouden ze beter de Europese unie afschaffen dat ons alleen maar op kosten jaagt door afgedankte politici zoals een Verhofstadt werk te verschaffen.

Jammer hier hoopte ik eigenlijk op.
Ik zie altijd af van die aanpassingen van een uur en ik vind die vrij nutteloos.

Jan Janssen 25 juni 2021 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 9712086)

Typisch Europa.
Dus in plaats van de zomer en wintertijd af te schaffen zouden ze beter de Europese unie afschaffen dat ons alleen maar op kosten jaagt door afgedankte politici zoals een Verhofstadt werk te verschaffen.

Ik zie altijd af van die aanpassingen van een uur en ik vind die vrij nutteloos.

Zolang dat het maar altijd zomeruur is dan.

Blue Sky 25 juni 2021 21:11

Een poepsimpel dossier. De tijdsaanpassing is er destijds gekomen onder impuls van de oliecrisis. De argumenten daarvoor zijn vandaag de dag totaal niet meer aan de orde. Kortom, afschaffen die handel en terug naar de normale tijd. Een jaar later zal geen haan er nog naar kraaien ...

De Prof 29 juni 2021 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9712547)
Een poepsimpel dossier. De tijdsaanpassing is er destijds gekomen onder impuls van de oliecrisis. De argumenten daarvoor zijn vandaag de dag totaal niet meer aan de orde. Kortom, afschaffen die handel en terug naar de normale tijd. Een jaar later zal geen haan er nog naar kraaien ...

Inderdaad!

Ze riepen in koor: We zijn allemaal akkoord dat er een einde moet komen aan het geknoei met de klok.

Maar het Europese volk is verdeeld, en voor de zoveelste keer laten de Europese leiders zien dat ze geen ruggengraat hebben. Dat ze bang zijn van hun eigen schaduw.

Bende losers!

Herr Flick 29 juni 2021 21:11

Nog een goede reden om heel dat europa de rug toe te keren.

Wat is er nu moeilijk aan, de natuurlijke tijd is de wintertijd, (en wij volgen zelf beter GMT) en voor Italie, Oost Duitsland , Tsjechie , Oostenrijk, die schuiven zelf beter nog een uurtje op.)

maar nee zomertijd klinkt lekkerder voor vele achterlijke burgers.

en vandaar dus gigantisch lange oeverloze discussies, in de US gaat dat toch ook met meerdere tijdzones werken. Alleen hier, lukt dat weer niet.

Knuppel 29 juni 2021 21:22

Citaat:

Typisch Europa.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=258300

Knuppel 29 juni 2021 21:26

Zoals voorspeld.

Zelfs het uur vastzetten lukt niet. En daar betalen wij die mannen miljoenen voor.

Knuppel 29 juni 2021 21:34

Citaat:

27 maart 2021

Charles Michel heeft als toenmalig premier van België meerdere pogingen gedaan om de lidstaten op één lijn te krijgen, maar wonder boven wonder mislukte de Belg.

Citaat:
Tachtig procent van de Europeanen is tegen, en toch zijn de plannen van de EU om het uur niet meer om het half jaar te verzetten compleet van de baan. In de nacht van zaterdag op zondag draaien we de klok een uur door, en dat zal de komende jaren niet anders zijn.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210326_96886388

Tes wried niewoar!

Dat wordt betaald gelijk koningen en dat slaagt er niet eens in om dat volmaakt nutteloos onding af te schaffen. Goed wetend dat tachtig procent van de Europese belastingbetalers die hen betalen van die miserie af willen.

Europa lijdt aan dezelfde ziekte als België. WAAR-DE-LOZE poenpakkers
Democratie? SNOL!
https://forum.politics.be/showpost.p...41&postcount=1

Herr Flick 30 juni 2021 14:08

komaan crooke toont dat ge kloten hebt, en schaf die zever gewoon af, vanaf nu in belziek alleen nog wintertijd.

De Prof 30 juni 2021 19:38

Men heeft het destijds ingevoerd om oliecrisis te bedwingen.

Later kwam men er zelfs bij uit dat het geen fluit scheelde.

Dus gewoon afschaffen en "terug" naar de wintertijd.

Waarom toch die zomertijd willen aanhouden?

DucDEnghien 30 juni 2021 20:01

Dit heeft niets met de EU instituties te maken, aangezien zij deze simpele opdracht doorgespeeld hebben aan de individuele lidstaten. En de leiders van die individuele lidstaten komen natuurlijk niet overeen. As usual. Maar deze keer ligt het falen bij hen, niet bij de EU instituties.

Dadeemelee 30 juni 2021 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9716800)
Dit heeft niets met de EU instituties te maken, aangezien zij deze simpele opdracht doorgespeeld hebben aan de individuele lidstaten. En de leiders van die individuele lidstaten komen natuurlijk niet overeen. As usual. Maar deze keer ligt het falen bij hen, niet bij de EU instituties.

Uiteraard. En dat was ook slim van de EU, anders zaten zij met de zwarte piet.
Overigens is zomer/winteruur een non-event. Goed voor de komkommertijd.

Knuppel 1 juli 2021 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 9716788)

Omdat niemand overeen komt.

Herr Flick 1 juli 2021 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9716805)

non event, weet gij hoeveel tijd het kost om al mijn horolges terug gelijk te zetten.

patrickve 2 juli 2021 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9716805)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9716800)

Kortom, de EU werkt goed als ze niks doet en de leden vrij laat beslissen.

Het Verzet 2 juli 2021 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9717722)
non event, weet gij hoeveel tijd het kost om al mijn horolges terug gelijk te zetten.

Of de keren dat ik uit mijne nest gebeld ben ten gevolge van de uurwissel.
Wel lang geleden nu.

Henri1 2 juli 2021 08:59

Citaat:

Typisch Europa.

Ik vind de situatie zoals ze nu is favorabel.
In de zomer is het veel gezelliger dat je 's avonds een uur langer daglicht hebt.

Hebt u naast een afkeer voor Europa andere argumenten om het anders te zien ?

IJsboer 2 juli 2021 09:48

België valt geografisch onder Greenwich tijd:

We zitten vrij rechts dus ik denk dat we ongeveer een klein half uur later dan de zonnetijd zitten. In de zomer tellen we daar nog eens 2 uur bij. In de winter maar 1 uur.

Tijdens de eerste wereldoorlog is er beslist om een uur bij te tellen omdat we bij het Duitse Keizerrijk zouden horen.

Tijdens de oliecrisis is er dan beslist om in de zomer nog een uur tijd bij te tellen. We zitten dus nu op GMT+2 terwijl we in de +0 zone zitten.

Anders gezegd: We lopen vandaag (zomertijd) 2 uur voor op de werkelijke tijd.

Het probleem dat het niet opgelost geraakt is dat de ene helft permanent zomertijd willen en de andere helft permanent wintertijd. Dat lees je ook in het artikel: Geen enkel land heeft zijn voorkeur voor wintertijd en zomertijd doorgegeven.

Ik denk dat het op zich weinig uitmaakt, we moeten meer werken richting flexibel werken: Glijdende uren. Maak zelf je tijd. Dan maakt het niet uit dat het in de zomer een uur "langer" licht is (vreselijke uitspraak, de aarde draait altijd even snel), want je kan dan een uur vroeger gaan slapen en een uur later opstaan.

edwinp 2 juli 2021 09:57

de EU is een zootje onsamenhangende politici op hun retour die binnen de structuur alleen maar de maximale kromming van de bananen kunnen bepalen

quercus 2 juli 2021 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 9716788)

Vooral wanneer je beseft dat kiezen voor behoud van de zogezegde “zomertijd” betekent dat het in de wintermaanden ‘s morgens zeer lang donker is. En dan maar de kinderen aanmoedigen om met het fietsje naar school te rijden… :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be