![]() |
Eigen volk eerst
'Eigen volk eerst'is zoals we allen weten de slogan van het Vlaams Belang. De politieke partij die als racistisch bestempeld wordt.
Ik vraag me af wat er mis is met 'eigen volk eerst'? Eerlijk gezegd denk ik dat er weinig mis is met dit idee. Stel dat je een vader bent met 2 kinderen en dat je in armoede leeft en honger lijdt. Jouw buurman, die ook 2 kinderen heeft, verkeert in dezelfde situatie. Dan ga je toch ook niet eerst het eten aan de kinderen van je buurman aanbieden maar wel eerst aan je eigen kinderen? Idem met de (illegale) asielzoekers. Is het niet meer dan normaal dat we eerst onze EIGEN bevolking helpen i.p.v. het OCMW van de wereld te spelen? |
Volgens mijn bescheiden mening is er ook totaal niets mis met de slogan "Eigen volk eerst"
Naarstig surfende over dat duistere Internet kwam ik volgende tegen: Citaat:
Citaat:
Al verder surfende 'botste' ik op het volgende: Met de Resolutie van Straatsburg in 1975,werd Europa verraden en verkocht aan de islam Verder ziet men er in de EU géén 'kwaad' in Frankrijk redt 78 migranten op Kanaal Soms durfde ik de vergelijking al eens maken met "Het Paard van Troje" maar het begint er meer- en meer op te lijken op dat 'verhaal' |
Het is tegenwoordig 'eigen mensen eerst' want volk (de uitbreiding van de familie) is iets vies ondertussen. Je hebt het individu en de wereld en al daartussen is vies, behalve in het geniep wanneer een postje bij een ngo, internationale instelling of aan een (semi-)overheidsinstelling viavia aan een dochter, zoon of goede kennis kan toegewezen worden, of soms zelfs een ministerschap zoals aan kleine broer Michel, maar dan moet je echt al voor niets meer verlegen zijn en trapsgewijs hebben ondervonden dat de bevolking in dit land ondertussen zo totaal apathisch is geslagen en gehersenspoeld dat je met alles weg geraakt.
|
Citaat:
|
Eigen individu eerst. De rest kan creperen.
|
Citaat:
Als er 2 families zijn die in armoede leven, waarbij familie 1 echt probeert om eruit te geraken, en familie 2 gewoon onderhouden wil worden, heb ik liever dat er meer middelen gaan naar familie 1. De afkomst van die familie zal mij worst wezen. Anderzijds, ik zie geen nut in een systeem liever armoede importeert dan probeert weg te werken. |
alleen eigen volk
|
Ieder land houdt de regel eigen volk eerst.
|
Het eigen volk van dit land is intussen een bredere betekenis geworden.
Deze asielzoekers en migranten zijn een gevolg van westerse interventie. Waar ze dacht democratie te brengen, haalde ze theocratie in huis. Den Heer werkt via mysterieuze wegen, en terecht. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be