Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2021, 23:01   #1
Leica
Schepen

Standaard Eigen volk eerst

'Eigen volk eerst'is zoals we allen weten de slogan van het Vlaams Belang. De politieke partij die als racistisch bestempeld wordt.
Ik vraag me af wat er mis is met 'eigen volk eerst'?
Eerlijk gezegd denk ik dat er weinig mis is met dit idee.
Stel dat je een vader bent met 2 kinderen en dat je in armoede leeft en honger lijdt. Jouw buurman, die ook 2 kinderen heeft, verkeert in dezelfde situatie. Dan ga je toch ook niet eerst het eten aan de kinderen van je buurman aanbieden maar wel eerst aan je eigen kinderen?
Idem met de (illegale) asielzoekers. Is het niet meer dan normaal dat we eerst onze EIGEN bevolking helpen i.p.v. het OCMW van de wereld te spelen?
Leica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2021, 05:09   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Volgens mijn bescheiden mening is er ook totaal niets mis met de slogan "Eigen volk eerst"

Naarstig surfende over dat duistere Internet kwam ik volgende tegen:

Citaat:
„One day, millions of men will leave the Southern Hemisphere to go to the Northern Hemisphere. And they will not go there as friends. Because they will go there to conquer it. And they will conquer it with their sons. The wombs of our women will give us victory.“ — Houari Boumédiène
Vrij vertaald klinkt dat als:

Citaat:
Op zekere dag zullen miljoenen mannen het zuidelijk halfrond verlaten om naar het noordelijk halfrond te gaan. En ze zullen daar niet als vrienden naartoe gaan. Omdat ze er heen gaan om het te veroveren. En ze zullen het veroveren met hun zonen. De baarmoeders van onze vrouwen zullen ons de overwinning schenken.

CITAAT Houari Boumédiène, president van Algerije (1974)
Is dat al niet al een tijdje aan de gang denk ik dan?

Al verder surfende 'botste' ik op het volgende:

Met de Resolutie van Straatsburg in 1975,werd Europa verraden en verkocht aan de islam

Verder ziet men er in de EU géén 'kwaad' in

Frankrijk redt 78 migranten op Kanaal

Soms durfde ik de vergelijking al eens maken met "Het Paard van Troje" maar het begint er meer- en meer op te lijken op dat 'verhaal'

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 juli 2021 om 05:34.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2021, 09:57   #3
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Het is tegenwoordig 'eigen mensen eerst' want volk (de uitbreiding van de familie) is iets vies ondertussen. Je hebt het individu en de wereld en al daartussen is vies, behalve in het geniep wanneer een postje bij een ngo, internationale instelling of aan een (semi-)overheidsinstelling viavia aan een dochter, zoon of goede kennis kan toegewezen worden, of soms zelfs een ministerschap zoals aan kleine broer Michel, maar dan moet je echt al voor niets meer verlegen zijn en trapsgewijs hebben ondervonden dat de bevolking in dit land ondertussen zo totaal apathisch is geslagen en gehersenspoeld dat je met alles weg geraakt.
Oud 5 juli 2021, 10:22   #4
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leica Bekijk bericht
'Eigen volk eerst'is zoals we allen weten de slogan van het Vlaams Belang. De politieke partij die als racistisch bestempeld wordt.
Stel dat je een vader bent met 2 kinderen en dat je in armoede leeft en honger lijdt. Jouw buurman, die ook 2 kinderen heeft, verkeert in dezelfde situatie. Dan ga je toch ook niet eerst het eten aan de kinderen van je buurman aanbieden maar wel eerst aan je eigen kinderen?
Idem met de (illegale) asielzoekers. Is het niet meer dan normaal dat we eerst onze EIGEN bevolking helpen i.p.v. het OCMW van de wereld te spelen?
Het is de logica zelve, dat in een land de eigen bevolking de voorkeur krijgt op buitenlanders. Dat is de normale redenering van elke zichzelf respecterende natie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 5 juli 2021 om 10:22.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2021, 10:28   #5
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Eigen individu eerst. De rest kan creperen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2021, 11:10   #6
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet noodzakelijk.
Als er 2 families zijn die in armoede leven, waarbij familie 1 echt probeert om eruit te geraken, en familie 2 gewoon onderhouden wil worden, heb ik liever dat er meer middelen gaan naar familie 1.
De afkomst van die familie zal mij worst wezen.
Anderzijds, ik zie geen nut in een systeem liever armoede importeert dan probeert weg te werken.
Oud 5 juli 2021, 12:27   #7
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

alleen eigen volk
Oud 5 juli 2021, 12:43   #8
Patrick M
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ieder land houdt de regel eigen volk eerst.
Patrick M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2021, 15:56   #9
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Het eigen volk van dit land is intussen een bredere betekenis geworden.

Deze asielzoekers en migranten zijn een gevolg van westerse interventie. Waar ze dacht democratie te brengen, haalde ze theocratie in huis.
Den Heer werkt via mysterieuze wegen, en terecht.
Oud 5 juli 2021, 18:28   #10
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Stel dat je een vader bent met 2 kinderen en dat je rijk bent. Jouw buurman, die ook 2 kinderen heeft, is arm en kan amper zijn kinderen eten geven. Dan ga je toch ook niet eerst het eten aan de kinderen van je buurman aanbieden maar wel eerst aan je eigen kinderen? Dat je buurman eerst leert een deftige job te hebben, kinderen maakt als hij er zelf voor kan opdraaien en vooral zijn buren niet lastig valt. Dat is eigen volk eerst en daar is niets mis mee.

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 5 juli 2021 om 18:29.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be