![]() |
Hoe een dier pijnloos doden?
Hoe zou u een sprinkhaan doden zonder dat deze lijdt of in angst verkeert?
Ik dacht co2 van de aquarium in een afgesloten curverdoos te blazen tot ze vergaan zijn? Maar misschien is er een betere methode? |
Citaat:
|
Citaat:
Is co2 blazen pijn- en stressloos? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze mogen zich van geen “gevaar” bewust zijn. |
Citaat:
Dat wordt mijn enige voedsel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ja co2 wordt ook wel eens voorgeschreven om ratten te vergassen, je kan zelf het proces versnellen door bvb droogijs aan uw bak toe te voegen. Maar let daar mee op, droogijs kan snel uitzetten, dus je moet dosseren, (anders ontploft uw recipient) Ik ken daar zelf niet genoeg van om u daarin bij te staan. Maar informeer u, droogijs ontploffingen zijn niet om mee te lachen... (allee ja als ge er ver genoeg afstaat wel natuurlijk.) Je kan zelf ook een co2 generator bouwen, staan recepten en handleidingen voor op het net. Co2 gaat de zuurstof als het ware wegduwen, ook gaat het co2 zich binden in het bloed. Als je dus zelf teveel co2 in je systeem krijgt mogen ze nog zoveel zuurstof in uw longen pompen, ge zijt er aan. (praktische voorbeeldjes uit de lessen microbiologie waren altijd bijzonder interresant. ) Ik weet niet of ze uit elkaar spetteren als je ze een minuutje in de micogolf zet, ... dat zou ook voldoende moeten zijn, je kookt ze dan van binnen uit. |
Het vervriezen lijkt mij ook een bijzonder goede methode. Ze zijn koudbloedig zeker he, of hoe zit dat met insecten, ... ze gaan dus gewoon mee afkoelen, in het donker van de diepvries en gaan er stillekes aan.
Ze gaan meer stress hebben van in een potteke te zitten van in uw diepvries. |
Dit beginnen voorlezen. Geen dier dat het overleeft.
|
Citaat:
|
Ah een andere methode is levend koken, zoals ze met kreeften doen, dat heeft overigens ook zijn reden, om bederf door een soort stress reactie te voorkomen.
|
Citaat:
|
Ah ik weet niet of dat gaat werken, maar je zou ze ook zwemles kunnen geven in een glas bier, zijn ze gelijk ook gemarineerd.
|
Citaat:
Stel je een uurtje in de diepvriezer voor. |
Citaat:
Wij kennen het proces van 'onderkoeld' geraken. Ons lichaam probeert zich volledig te verzetten tegen het afkoelen van ons bloed. Wij regelen zelf de temperatuur van ons lichaam, dat doen reptielen en insecten niet. Koudbloedige dieren 'onderkoelen' sowieso constant (elke keer dat het wat koud wordt). Koudbloedige dieren kennen dat lichamelijk verzet tegen onderkoeling dus niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be