![]() |
Mercedes E-prototype verbruikte zelfs minder dan 9 kWh/100 km
Ruim 1000 km op een batterijlading van 100 kWh, de rit was maar 1008 km.
De Mercedes had nog voor 140 km over. Dus ruim 1100 km rijbereik. Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/04...ilometer-af-z/ |
Nu beginnen we te klappen, als er dan nog eens na het eerste jaar 5 a 10 % verlies al zit op uw accu dan kunt ge toch nog redelijk ver geraken.
|
Het is een prototype. Leuk. Nu vertalen naar iets wat te koop is op commerciële basis.
En dan komt de kat op de koord. Hoeveel gemiddelde netto maandlonen gaat die accu op wielen, gemarkeerd met dure Ster kosten? |
Citaat:
|
Citaat:
redelijk? Voor 1150 km moet een ICE al een hele grote tank hebben. Met een 10 liter tank-equivalent zoals die Mercedes Vision heeft komt die hoogstens 200 km ver. Je kunt overal geraken door bij te laden, alweer vergeten? Citaat:
Niet overdrijven, neem eerder minder dan 5% tenzij je 160.000 km per jaar rijdt én dan nog het worst case geval waar men 50% snellaadt. QED worst case scenario: https://insideevs.com/reviews/573397...on-range-test/ |
T'is feitelijk enkel wielen onder de batterij en een kas bovenop van mochten ze durven papier-maché.
Aan allicht een snelheid om bij in slaap te vallen. https://www.autoweek.nl/autonieuws/a....google.com%2F |
Citaat:
|
Citaat:
140 kmh op de snelweg is onwettelijk snel, zelfs in Rusland. lol. Citaat:
Uw link is de verkeerde overigens, de wagen is reeds officieel getest (topic), TÜV was erbij. De gemiddelde snelheid bij een mix uit snelwegen en gewone (berg)wegen is met ~88 kmh relatief hoog. Of kun jij niet rekenen? Citaat:
Ik zal het speciaal plakken voor onze denial-Mambo: Reële omstandigheden Begin dit jaar onthulde Mercedes zijn Vision EQXX. Het merk wilde de concept car niet in de garage stof laten vergaren, maar wel de theorie toetsen aan de praktijk, en het leverde daarbij geen half werk. De EQXX doorkruiste de Zwitserse en Italiaanse Alpenwegen met hellingen van soms 5%. Op de Duitse autostrades haalde hij ook enkele keren snelheden tot 140 km/u, en hij kreeg af te rekenen met slecht weer en temperaturen die schommelden rond het vriespunt. Kortom, reële rijomstandigheden en alles wat elektrische auto’s haten. Petje af! De in het dak gemonteerde zonnepanelen zorgden voor 2% extra rijbereik, of zo’n 25 kilometer op een traject van iets meer dan 1.000 km. Het moet gezegd dat de auto over alle karakteristieken beschikt om te slagen in deze uitdaging: een Cx van amper 0.17, Bridgestone banden met een zeer lage rolweerstand en een gewicht van niet meer dan 1.755 kg, ondanks een batterij van 100 kWh. Maar dat maakt de prestatie niet minder impressionant! Alle specs ook het specifiek gewicht van het compleet batterijpack (200 Wh/kg) is te vinden bij Mercedes: Citaat:
|
Pff je kan inschrijven voor de zonnewagens koers die ook op vélo banden rijden.
Allez kom strijk hem maar nog eens en vergeet geen stijfsel. Ik zal intussen mijn plastieken flessen sparen want ik zie dat ze daar veel van gebruiken. En mijne kankerbak staat stil dus verbruikt hij niets in tegenstelling van die batterijen die dan staan op te laden en wel verbruiken. |
Citaat:
Maak uw fabeltjes dus iemand anders wijs. :-D Een model 3 verliest momenteel 0,2% per dag als je hem helemaal niet gebruikt. Dus na een maand amper 6%. https://www.youtube.com/watch?v=InhSfKCQg4M |
De auto kan volgens de automaker een actieradius van 1000km halen op een enkele acculading. Dat geschatte bereik blijkt volgens Mercedes uit 'een simulatie van realistische verkeersomstandigheden'. De auto heeft echter nog geen onafhankelijke testprocedures als de WLTP ondergaan.
Maw....het is theoretisch blabla. |
Citaat:
Een klein duwtje volstaat. Dat zal bij uwe ev niet lukken. |
Citaat:
Staat in draadstarter (met 3 links): De Mercedes VISION EQXX slaagde er bijgevolg in het laagste verbruik ooit bij een elektrische wagen te behalen, 8,7kWh per 100 kilometer. De langeafstandsrit werd afgelegd met een verzegelde laadaansluiting en het team werd begeleid door een onafhankelijke deskundige van de certificatie-instelling TÜV Süd. Overigens bij WLTP gaat die wagen zeker 1.300 km halen, want labo-rollenbank is bij hogere temperaturen en trager gereden. Probeer nog eens wat onzin, want je begrijpt nog niet eens wat WLTP verschilt van echte praktijktesten. 8O Citaat:
|
"het team werd begeleid door een onafhankelijke deskundige van de certificatie-instelling TÜV Süd."
En die bolde er heel de tijd voor zeker om de EV mee te zuigen ? De wagen die de weg aflegde zou je in het echt eens moeten zien .....alles afgeplakt .....verlichting uit .....verwarming uit .....wegen uitgestippeld altijd bergaf .....wegen vrijgemaakt zodat ze overal vrije doorgang hadden ......de chauffeur een pluimgewicht ....binnenbekleding eruit .....Mercedes Vision EQXX had 11 uur en 32 minuten nodig om de 1.008 km af te leggen ...gemiddelde van +/- 90km/u . Ongeloofwaardige testen TUV erbij of niet . |
Citaat:
9kWh/100km is omgerekend naar diesel equivalent aan ongeveer 3l/100km. 3l/100km prototypes zijn er al eerder geweest. Zo spectaculair is het dus niet. Vertalen naar een commerciëel gebruiksvriendelijk en aantrekkelijk product, dat is een andere zaak. Dat is in het verleden ook niemand gelukt. |
Citaat:
Maar die Aixammekes met andere naam doen niet wat ik van een auto wil. |
Citaat:
Maar behalve prototypes en een aantal van 250 commercieel geproduceerd, zijn ze ook niet verder geraakt... |
Citaat:
- Test gedaan tijdens zachte temperaturen - Geen winterbanden maar smalle eco-banden - Airco uitgeschakeld - Verwarming uitgeschakeld - Achterruit ontdooiing uitgeschakeld - Ruitenwissers uitgeschakeld - Niet te fel optrekken - Zeker niet remmen |
Citaat:
Wat er ook van zij, die XL1 zal in de praktijk ook best zuinig geweest zijn. |
Citaat:
https://www.telegraaf.nl/sport/15352...s-van-100-km-u |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be