Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Soutkin Jehaes: "Natuurlijk is het VB tegen abortus". (https://forum.politics.be/showthread.php?t=265384)

reservespeler 26 juni 2022 14:56

Soutkin Jehaes: "Natuurlijk is het VB tegen abortus".

Theo Francken:
Gangmaker van @openvld
, je weet wel dat talentenprogramma van de links-liberalen, ze kreeg gisteren haar diploma.

10/10 voor het examen hatespeech. Een groot talent, niveau Verhofstadt en De Gucht.

Lachaert:
  1. Ze heeft zich intussen verontschuldigd. Best.
  2. Jury bestond uit mensen die jullie soms ook raadplegen. Links-liberalen?
  3. Wat zijn Vlaams nationalisten toch sterke mannen om zich met trollenleger te gooien op een jonge zwangere vrouw die een fout maakte. Flinke jongens. ????
Theo Francken:
Ah bon nu is zij plots het slachtoffer. ????

Heeft ze die tweet verwijderd omdat ze van mening is veranderd of omdat het moest van u?

Dus als je jong, vrouw en zwanger zijt, mag je zulke uitspraken doen. Of begrijp ik dat verkeerd?
Die verontschuldigingen zijn zeker niet gemeend, hetgeen ze schreef over de mensen van het VB wel.

Henri1 26 juni 2022 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9984005)

Theo Francken:
Gangmaker van @openvld
, je weet wel dat talentenprogramma van de links-liberalen, ze kreeg gisteren haar diploma.

10/10 voor het examen hatespeech. Een groot talent, niveau Verhofstadt en De Gucht.

Lachaert:
  1. Ze heeft zich intussen verontschuldigd. Best.
  2. Jury bestond uit mensen die jullie soms ook raadplegen. Links-liberalen?
  3. Wat zijn Vlaams nationalisten toch sterke mannen om zich met trollenleger te gooien op een jonge zwangere vrouw die een fout maakte. Flinke jongens. ????
Theo Francken:
Ah bon nu is zij plots het slachtoffer. ????

Heeft ze die tweet verwijderd omdat ze van mening is veranderd of omdat het moest van u?

Dus als je jong, vrouw en zwanger zijt, mag je zulke uitspraken doen. Of begrijp ik dat verkeerd?
Die verontschuldigingen zijn zeker niet gemeend, hetgeen ze schreef over de mensen van het VB wel.

Waarom heeft ze zich verontschuldigd?
Ze mag niet vrijuit spreken of wat ?

De schoofzak 26 juni 2022 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9984051)

Ja zeg, wat flauw van de Lafchaert dat hij er niet bijzegt waarom ze zich verontschuldigde of moest verontschuldigen.
Want nu snappen sommige mensen het niet.

Citaat:

Misschien niet bij de VLD?
Of misschien wel, maar iedereen mag zich na een uitspraak ook verontschuldigen.
Da's allemaal nogal moeilijk voor simpele geesten.

reservespeler 26 juni 2022 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9984055)
Ja zeg, wat flauw van de Lafchaert dat hij er niet bijzegt waarom ze zich verontschuldigde of moest verontschuldigen.
Want nu snappen sommige mensen het niet.

Misschien niet bij de VLD?
Of misschien wel, maar iedereen mag zich na een uitspraak ook verontschuldigen.
Da's allemaal nogal moeilijk voor simpele geesten.

2

Dadeemelee 26 juni 2022 18:47

Citaat:

Alleen VB’ers en NVA’ers mogen zo’n grappen maken, begrijpt ge dat dan niet? 8-)

reservespeler 26 juni 2022 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9984141)
Alleen VB’ers en NVA’ers mogen zo’n grappen maken, begrijpt ge dat dan niet? 8-)

Ik zie het grappige van haar uitspraak niet in.
De OVLD voorzitter blijkbaar ook niet.

Dadeemelee 26 juni 2022 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9984190)

Niet alle als grap bedoelde uitspraken zijn grappig.

Ik herinner mij een partijvoorzitter die andersdenkenden de raad gaf hun aders door te snijden en om hem een blowjob te geven. 8-)

ViveLaBelgique 26 juni 2022 21:55

Ik begrijp de uitspraak niet. Je zou juist denken dat het Vlaams Belang voor abortus is omdat hun ouders zulke vermeende monsters op de wereld gezet hebben.

Patrick M 27 juni 2022 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9984222)
Ik begrijp de uitspraak niet. Je zou juist denken dat het Vlaams Belang voor abortus is omdat hun ouders zulke vermeende monsters op de wereld gezet hebben.

Waarom zouden VB'ers monsters zijn?
Omdat ze van een andere mening zijn dan de grote hoop?

Karel Martel B 27 juni 2022 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9984209)
Ik herinner mij een partijvoorzitter die andersdenkenden de raad gaf hun aders door te snijden en om hem een blowjob te geven. 8-)

Ik herinner mij een partijvoorzitter die zichzelf verzoop.

reservespeler 27 juni 2022 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 9984589)
Ik herinner mij een partijvoorzitter die zichzelf verzoop.

Wie was dat?

Ik ken wel een ex-cafébaas, ex-partijvoorzitter, ex-minister, en ex-gouverneur die op aanraden van z'n advocaat onderdook.

ViveLaBelgique 27 juni 2022 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M (Bericht 9984588)

Het is aan Open VLD om de uitspraak te verduidelijken.

kelt 16 juli 2022 09:19

Hoe lang is het al geleden dat deze ganse kwestie,bijna een half levenswerk van verschillende parlementairen van een vorige generatie (die ondertussen al bijna allemaal overleden zijn) geregeld is,en dat in eigenlijk vrij duidelijke,afgelijnde wetgeving?

Welnu,het is niet omdat in zekere andere naties ze er in geslaagd zijn er zo een hoop rommel van te maken,dat men hier persé weer moet zitten die discussie van een KWART EEUW GELEDEN opnieuw te voeren of,erger nog, in de wetgeving te gaan klooien.

Er is ANDER,DRINGENDER werk,er zijn tientallen stuks andere wetgeving op federaal niveau die ,bij hoogdringendheid,eens aan een revisie toe zijn omdat ze onze maatschappij SLOPEN...(te beginnen met het "pensioendossier")
Maar ik weet het,emo-trutterij ,dat begrijpen de meesten van onze execellenties nog,SERIEUZE zaken (wetenschap,economie-boekhouding,systematische aanpak -) gaat VER boven hun petje en is saai....:evil:

reservespeler 18 juli 2022 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9996002)
Hoe lang is het al geleden dat deze ganse kwestie,bijna een half levenswerk van verschillende parlementairen van een vorige generatie (die ondertussen al bijna allemaal overleden zijn) geregeld is,en dat in eigenlijk vrij duidelijke,afgelijnde wetgeving?

Welnu,het is niet omdat in zekere andere naties ze er in geslaagd zijn er zo een hoop rommel van te maken,dat men hier persé weer moet zitten die discussie van een KWART EEUW GELEDEN opnieuw te voeren of,erger nog, in de wetgeving te gaan klooien.

Er is ANDER,DRINGENDER werk,er zijn tientallen stuks andere wetgeving op federaal niveau die ,bij hoogdringendheid,eens aan een revisie toe zijn omdat ze onze maatschappij SLOPEN...(te beginnen met het "pensioendossier")
Maar ik weet het,emo-trutterij ,dat begrijpen de meesten van onze execellenties nog,SERIEUZE zaken (wetenschap,economie-boekhouding,systematische aanpak -) gaat VER boven hun petje en is saai....:evil:

Wat is daar mis mee?
Als ik lees hoeveel energie daar al in gestoken is ...

Pandareus 18 juli 2022 17:16

Citaat:

Dat is inderdaad niet duidelijk... Haar reactie was heel ad rem, boenk erop en moeilijk NOG beter te maken.

Geen enkele reden om zich te verontschuldigen.

Pandareus 18 juli 2022 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9984190)

Zwakke reactie van de voorzitter...

Skobelev 19 juli 2022 06:41

“Natuurlijk zijn Vlaams Belangers tegen abortus. Hun ouders zouden namelijk onmiddellijk abortus gepleegd hebben, moesten ze op voorhand geweten hebben wat voor degoutante monsters hun kinderen zouden zijn.” Het is dit soort haatspraak dat minister van Justitie Vincent Van Quickenborne voor de strafrechter wil krijgen. Maar ook als die komt van een partijgenoot van hem, namelijk Soetkin Jehaes? Zij is momenteel namelijk raadgever Europese en internationale betrekkingen op het kabinet van Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld).

Proper. De aard van het beest komt boven.

reservespeler 19 juli 2022 06:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9997468)
Zwakke reactie van de voorzitter...

Het enige goede wat ie ooit gedaan heeft als voorzitter.

Henri1 19 juli 2022 22:07

Citaat:

Dat het monsters zijn hebben ze aan hun ideologie te danken. Maar deporteren is iets anders dan aborteren hé.

reservespeler 20 juli 2022 06:31

Citaat:

Alleen een andere mening?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be