![]() |
Autolaadpunten op NMBS parkings, pilootproject.
Van treinen en trams gesproken die zouden nu echt op electriciteit mogen rijden? Geeft dat niet teveel verlies op al die bovenleidingen en transfohuisjes langs de spoorweg? :roll:
CD&V heeft al een goed idee: (eh da rijmt) Is dat een nieuwe draad waard? kzal eens proberen, maar na deze post zijn de BEV-bashers al present, die zitten direct op hun plofkast. :-) Niet slecht, die lege NMBS-parkings die in het centrum van de steden liggen sowieso met laadpunten uit te rusten. Lijkt me zelfs evident dat ze dat niet al gedeeltelijk gedaan hebben (trage laadpunten tot 11 kW). Nu kunnen er ook nog een pak snellaadpunten bij, vermogen genoeg aan die (grote) treinstations. Vooral dan als er maar weinig treinen rijden. Citaat:
|
Wie gaat zijn auto overdag op een nmbs-parking zetten?
- dagelijkse pendelaars. Maar die komen vaak 's ochtends van thuis naar het station, en 's avonds weer naar huis. Ok, als die thuis niet kunnen opladen, dan af en toe op de stationsparking. - wie eens uitzonderlijk per trein reist. Ok, als het thuis niet kan, dan is dit een comfort om de boel eens grondig op te laden. Wie gaat 's nachts zijn auto op een nmbs-parking zetten? - zij die vlakbij het station wonen ... maar dat zijn vaak mensen die niet eens een auto nodig hebben - ik alleszins niet. Mijn auto moet vlak bij mij staan. Liefst op een beveiligde plaats zelfs, zonder dat alle soorten uitschot eens kunnen checken of er niets uit te pikken valt dat wat kan opbrengen. Eigenlijk zou op elke parking een flink aantal laadpalen moeten staan. Zoveel als mogelijk gecombineerd met zonnepanelen. |
Citaat:
Moeten ze dan terug nieuwe parkings verzinnen. Het lijkt wel een spelletje "voor de dikste envelop onder de table". |
Kunnen ze dan hun verachterlijke parkeerboetes ook hier uitzaaien.
https://www.hln.be/mobiliteit/shoppe...stad~a1d9c89f/ |
Citaat:
Of gaan hier uitzonderingen op gemaakt worden? Dit wilt eigenlijk zeggen dat zeer dure laadpunten maar gebruikt kunnen worden door één wagen / dag. Straf, heel straf. De belastingbetaler zal wel betalen! |
Citaat:
|
Citaat:
|
In Gent:
Parkeerplaatsen voorbehouden voor elektrische voertuigen Volgens de Wegcode (artikel 70.2.1, 3°, h) moet een parkeerplaats die voorbehouden is voor elektrische voertuigen (bv. aan laadpalen) aangeduid zijn met een verkeersbord E9a 'parkeren toegelaten' (blauw bord met een witte P) met daaronder een bord waarop het symbool van een stekker is afgebeeld. Deze combinatie van borden geeft aan dat parkeren op die plaats is voorbehouden voor elektrische voertuigen. Elektrische voertuigen hoeven hier geen parkeertarief te betalen, maar moeten wel betalen voor het stroomverbruik bij het laden. Onder de noemer elektrisch voertuig vallen de voertuigen die 100% elektrisch zijn en plug-in hybrides (dit zijn voertuigen die zowel een verbrandingsmotor als een elektrische motor hebben). Wie dit artikel overtreedt begaat een eerstegraadsovertreding en riskeert een boete van 58 euro. Vanaf 1 oktober 2022 moeten elektrische voertuigen die op een parkeerplaats met laadpunt staan, aan die laadpaal aangesloten zijn. Overtredingen worden eveneens beboet aan 58 euro. Als je natuurlijk de parkeerplaats langer dan de laadtijd bezet houdt, ben je weinig solidair met de andere E-rijders die hun voertuig willen laden... |
Als de laders zo goed gaan zijn als het rollend materieel of infrastructuur dan wordt het nog lachen, groen lachen voor de bezitters van elektrische wagens.
|
Citaat:
Of denk je nu echt dat NMBS zelf die laadpunten ging/gaat plaatsen? :? btw de bestaande laadpunten via de site van NMBS: Citaat:
Dubbelcheck, bvb Station Hasselt: https://chargefinder.com/nl/laadpaal...sselt-1/3ye5r9 De 6 laadpunten van Allego zijn momenteel alle vrij en werken. |
Citaat:
Want dat parkeerverbod geldt enkel als er een onderbord bijstaat met het symbool van de laadkabel. Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
Citaat:
Maar dat kan men vermijden als daar dus een extra gebodsbord bijhangt dat de parkeertijd beperkt is dat ook niet anders als bij gewone autos. Bijvoorbeeld 4 uur parkeren/laden in Blankenberge: Citaat:
Wie nog veel verder dan 200 km moet rijden daarvoor zijn er snellaadpalen hé. |
Citaat:
Er ligt toch overal elektriciteit, waarom moet men het van de bovenleiding van den ijzeren weg gaan halen ? Is het gewone elektriciteitsnet niet goed genoeg misschien ? Het bovenleidingsnet is beter ? En dat hangt niet aan de het gehele landelijke of zelfs Europese net ? |
Zouden die NMBS laadpalen mee staken?
Of zijn dat goede supports voor de palletten en bakken juppi? |
Citaat:
Maar ik zie al dat je gewoon wat wilt trollen. Lees eens de draadstarter: Citaat:
|
Citaat:
|
Dus, gaan "we" de bovenleidingen in't midden van de nacht gebruiken om de zonne-energie naar de laadplaatsen bij het station te brengen.
En dat terwijl iedereen met een EV zijn auto thuis aan de stekker hangt om met zijn allen een enorme "netstabilisatiebatterij" te vormen. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be