Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2023, 16:29   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard Autolaadpunten op NMBS parkings, pilootproject.

Van treinen en trams gesproken die zouden nu echt op electriciteit mogen rijden? Geeft dat niet teveel verlies op al die bovenleidingen en transfohuisjes langs de spoorweg?

CD&V heeft al een goed idee: (eh da rijmt) Is dat een nieuwe draad waard?

kzal eens proberen, maar na deze post zijn de BEV-bashers al present, die zitten direct op hun plofkast.

Niet slecht, die lege NMBS-parkings die in het centrum van de steden liggen sowieso met laadpunten uit te rusten. Lijkt me zelfs evident dat ze dat niet al gedeeltelijk gedaan hebben (trage laadpunten tot 11 kW).

Nu kunnen er ook nog een pak snellaadpunten bij, vermogen genoeg aan die (grote) treinstations. Vooral dan als er maar weinig treinen rijden.

Citaat:
https://www.hln.be/binnenland/cdenv-...inen~a373d016/

CD&V wil auto's laten opladen aan bovenleidingen trams en treinen

CD&V stelt voor om de bovenleidingen van trams en treinen te gebruiken als netwerk voor laadpunten voor elektrische wagens. Volgens internationale normen is er één publiek laadpunt per tien elektrische auto's nodig. Dat wil zeggen dat België tegen 2035 zo'n 200.000 laadpunten moet tellen, stelt CD&V.

IVT 16-02-23, 18:28 Bron: BELGA

"Bovenleidingen van trams en treinen zouden theoretisch gezien perfect gekoppeld kunnen worden aan laadpunten om elektrische voertuigen op te laden", zeggen Vlaams Parlementslid Orry Van de Wauwer en Kamerlid Jef Van den Bergh. "De bovenleidingen worden niet altijd volledig benut. 's Nachts bijvoorbeeld, rijden een stuk minder tot geen trams of treinen. Om die reden kunnen bovenleidingen perfect stroom leveren aan laadpunten op gunstige en strategische locaties."

In de commissie mobiliteit in de Kamer gaf minister Georges Gilkinet aan dat er een pilootproject loopt. In eerste instantie wordt gekeken naar stationparkings van NMBS.

Laatst gewijzigd door Micele : 25 februari 2023 om 16:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2023, 21:25   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wie gaat zijn auto overdag op een nmbs-parking zetten?
- dagelijkse pendelaars. Maar die komen vaak 's ochtends van thuis naar het station, en 's avonds weer naar huis. Ok, als die thuis niet kunnen opladen, dan af en toe op de stationsparking.
- wie eens uitzonderlijk per trein reist. Ok, als het thuis niet kan, dan is dit een comfort om de boel eens grondig op te laden.

Wie gaat 's nachts zijn auto op een nmbs-parking zetten?
- zij die vlakbij het station wonen ... maar dat zijn vaak mensen die niet eens een auto nodig hebben
- ik alleszins niet. Mijn auto moet vlak bij mij staan. Liefst op een beveiligde plaats zelfs, zonder dat alle soorten uitschot eens kunnen checken of er niets uit te pikken valt dat wat kan opbrengen.

Eigenlijk zou op elke parking een flink aantal laadpalen moeten staan. Zoveel als mogelijk gecombineerd met zonnepanelen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2023, 21:38   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
- dagelijkse pendelaars. Maar die komen vaak 's ochtends van thuis naar het station, en 's avonds weer naar huis. Ok, als die thuis niet kunnen opladen, dan af en toe op de stationsparking.
- wie eens uitzonderlijk per trein reist. Ok, als het thuis niet kan, dan is dit een comfort om de boel eens grondig op te laden.

- zij die vlakbij het station wonen ... maar dat zijn vaak mensen die niet eens een auto nodig hebben
- ik alleszins niet. Mijn auto moet vlak bij mij staan. Liefst op een beveiligde plaats zelfs, zonder dat alle soorten uitschot eens kunnen checken of er niets uit te pikken valt dat wat kan opbrengen.

Eigenlijk zou op elke parking een flink aantal laadpalen moeten staan. Zoveel als mogelijk gecombineerd met zonnepanelen.
Terug x zoveel parkeerplaatsen weg voor wie niet moet opladen.

Moeten ze dan terug nieuwe parkings verzinnen.

Het lijkt wel een spelletje "voor de dikste envelop onder de table".
Oud 25 februari 2023, 22:12   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kunnen ze dan hun verachterlijke parkeerboetes ook hier uitzaaien.
https://www.hln.be/mobiliteit/shoppe...stad~a1d9c89f/
Oud 26 februari 2023, 08:06   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Van treinen en trams gesproken die zouden nu echt op electriciteit mogen rijden? Geeft dat niet teveel verlies op al die bovenleidingen en transfohuisjes langs de spoorweg?

CD&V heeft al een goed idee: (eh da rijmt) Is dat een nieuwe draad waard?

kzal eens proberen, maar na deze post zijn de BEV-bashers al present, die zitten direct op hun plofkast.

Niet slecht, die lege NMBS-parkings die in het centrum van de steden liggen sowieso met laadpunten uit te rusten. Lijkt me zelfs evident dat ze dat niet al gedeeltelijk gedaan hebben (trage laadpunten tot 11 kW).

Nu kunnen er ook nog een pak snellaadpunten bij, vermogen genoeg aan die (grote) treinstations. Vooral dan als er maar weinig treinen rijden.
Wat doen we dan met de wet dat je niet langer dan nodig moogt parkeren op de parking van een laadpunt, dan nodig om uwen elentrieken brol op te laden?
Of gaan hier uitzonderingen op gemaakt worden?
Dit wilt eigenlijk zeggen dat zeer dure laadpunten maar gebruikt kunnen worden door één wagen / dag.

Straf, heel straf.

De belastingbetaler zal wel betalen!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2023, 08:08   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Weet dat je niet moogt parkeren op de parking van een oplaadpunt. Zelfs nen elentrieken otto mag da nie buiten de tijd die nodig is om zijne elektrieken brol op te laden.
Oud 26 februari 2023, 08:09   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Kunnen ze dan hun verachterlijke parkeerboetes ook hier uitzaaien.
https://www.hln.be/mobiliteit/shoppe...stad~a1d9c89f/
Inderdaad, want een gewone otto mag daar nie parkere. Nen elentrieke ook nie, buiten de tijd die ie nodig heeft om op te laden.
Oud 26 februari 2023, 08:11   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In Gent:

Parkeerplaatsen voorbehouden voor elektrische voertuigen
Volgens de Wegcode (artikel 70.2.1, 3°, h) moet een parkeerplaats die voorbehouden is voor elektrische voertuigen (bv. aan laadpalen) aangeduid zijn met een verkeersbord E9a 'parkeren toegelaten' (blauw bord met een witte P) met daaronder een bord waarop het symbool van een stekker is afgebeeld. Deze combinatie van borden geeft aan dat parkeren op die plaats is voorbehouden voor elektrische voertuigen. Elektrische voertuigen hoeven hier geen parkeertarief te betalen, maar moeten wel betalen voor het stroomverbruik bij het laden.

Onder de noemer elektrisch voertuig vallen de voertuigen die 100% elektrisch zijn en plug-in hybrides (dit zijn voertuigen die zowel een verbrandingsmotor als een elektrische motor hebben). Wie dit artikel overtreedt begaat een eerstegraadsovertreding en riskeert een boete van 58 euro. Vanaf 1 oktober 2022 moeten elektrische voertuigen die op een parkeerplaats met laadpunt staan, aan die laadpaal aangesloten zijn. Overtredingen worden eveneens beboet aan 58 euro. Als je natuurlijk de parkeerplaats langer dan de laadtijd bezet houdt, ben je weinig solidair met de andere E-rijders die hun voertuig willen laden...
Oud 26 februari 2023, 09:14   #9
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Als de laders zo goed gaan zijn als het rollend materieel of infrastructuur dan wordt het nog lachen, groen lachen voor de bezitters van elektrische wagens.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2023, 10:35   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Als de laders zo goed gaan zijn als het rollend materieel of infrastructuur dan wordt het nog lachen, groen lachen voor de bezitters van elektrische wagens.
Scheelt er iets aan de electriciteit dat aan de spoorwegen geleverd wordt? Verkeerde electronen?

Of denk je nu echt dat NMBS zelf die laadpunten ging/gaat plaatsen?

btw de bestaande laadpunten via de site van NMBS:
Citaat:
https://www.belgiantrain.be/nl/stati.../electric-cars
Stations met oplaadfaciliteiten

Elektrisch opladen is voorzien in de parkings bij de volgende stations:

Aalst
Aarschot
Antwerpen-Centraal Kievit P1
Braine-l'Alleud P1
Brugge
Deinze P1
Denderleeuw
Ede
Gembloux
Gent Sint-Pieters
Gent-Dampoort
Genval
Hasselt
Landen
La Hulpe
Leuven
Mechelen
Namur P1
Neerpelt
Ottignies P1
Rixensart
Roeselare
Sint-Niklaas
Sint-Truiden
Ternat
Tienen
Verviers
Wetteren
Zottegem

Veelgestelde vragen

Waar bevinden zich parkings met laadpalen?

Neem een kijkje op Vind een NMBS-parking of "Stations met oplaadfaciliteiten" hierboven. In de beschrijving van elke parking lees je of er eigen laadpalen aanwezig zijn. In onze parkings zijn de plaatsen voor herlaadbare elektrische en hybride wagens duidelijk afgebakend met hun eigen kleurcode.

Hoeveel kost laden?

Je kan de geldende tarieven steeds raadplegen op: http://allego.eu/cp

Hoe snel laadt mijn voertuig?

De laadpunten worden voorzien van een maximaal vermogen van 22kW. Het effectieve laadvermogen is afhankelijk van het type voertuig, alsook het aantal bezette laadpunten.

Hoe weet ik of ik kan laden op stationsparkings met mijn laadpasje?

Als je zeker wil zijn of je gebruik kan maken van het laadnetwerk, kan je best contact opnemen met de leverancier van je laadpas. Hierbij dien je te vermelden dat je gebruik wil maken van het publieke laadnetwerk van Allego.

Wat doe ik bij een storing aan de laadpaal?

Alle laadpunten worden voorzien van een telefoonnummer en een authentificatiecode. De technische bijstand is 24/7 beschikbaar voor het verhelpen van een storing of een technisch probleem. Ook bij schade aan de laadpaal kan deze support worden gecontacteerd.
Die laadpalen in de buurt van deze stations zijn dus wslk allemaal door Allego gezet en beheerd.
Dubbelcheck, bvb Station Hasselt: https://chargefinder.com/nl/laadpaal...sselt-1/3ye5r9
De 6 laadpunten van Allego zijn momenteel alle vrij en werken.

Laatst gewijzigd door Micele : 26 februari 2023 om 11:00.
Oud 26 februari 2023, 11:05   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Weet dat je niet moogt parkeren op de parking van een oplaadpunt. Zelfs nen elentrieken otto mag da nie buiten de tijd die nodig is om zijne elektrieken brol op te laden.
Tuurlijk weet ik dat NIET !!! Zou ik dan dom zijn? Aaidontinkso.
Want dat parkeerverbod geldt enkel als er een onderbord bijstaat met het symbool van de laadkabel.

Citaat:
h) Een onderbord waarop het hiernavolgend symbool is afgebeeld, duidt aan dat het parkeren voorbehouden is voor elektrische of hybride elektrische voertuigen.

Elektrische of hybride elektrische voertuigen. Op plaatsen voorzien van een publieke laadinfrastructuur, moeten de elektrische of hybride elektrische voertuigen geconnecteerd zijn met die laadinfrastructuur.

De categorie van voertuigen mag worden afgebeeld op dit onderbord.

Voorbeeld :

Meerdere categorieën van voertuigen mogen op dit onderbord worden vermeld.

Het symbool, met of zonder de categorie of categorieën van voertuigen, mag op het verkeersbord van het type E9 afgebeeld worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 26 februari 2023 om 11:08.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2023, 11:10   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk weet ik dat NIET !!! Zou ik dan dom zijn? Aaidontinkso.
Want dat parkeerverbod geldt enkel als er een onderbord bijstaat met het symbool van de laadkabel.
Ze moeten daar dus enkel geconnecteerd zijn. Tenzij er nog een extra bord staat van het maximum aantal uren. Dan zul je de blauwe schijf moeten gebruiken.

Citaat:
Elektrische of hybride elektrische voertuigen. Op plaatsen voorzien van een publieke laadinfrastructuur, moeten de elektrische of hybride elektrische voertuigen geconnecteerd zijn met die laadinfrastructuur.

Laatst gewijzigd door Micele : 26 februari 2023 om 11:12.
Oud 26 februari 2023, 11:16   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Inderdaad, want een gewone otto mag daar nie parkere. Nen elentrieke ook nie, buiten de tijd die ie nodig heeft om op te laden.
Niet altijd. Enkel geconnecteerd zijn is genoeg, is de batterij volgeladen laadt die niet meer bij hé. Of bvb als de EV-bestuurder zijn appje ingesteld heeft op max 80% laden, stopt die ook met laden op 80% hé.

Citaat:
https://stroohm.be/wie-mag-parkeren-...-met-laadpaal/

Hoe weet je dat een plaats voorbehouden is voor elektrische voertuigen?

De aanduiding van parkeerplaatsen en het voorbehouden van die plaatsen voor elektrische voertuigen is reeds geregeld in de Wegcode onder artikel 70.2.1, 3°, h)

Er dient een verkeersbord type E9a ‘Parkeren toegelaten’ (Blauw bord met een witte P) te staan. Aangevuld met een onderbord waarop het symbool van een stekker is afgebeeld. Dit bord geeft aan dat het parkeren is voorbehouden voor elektrische voertuigen. Er is geen nood aan een specifiek politiereglement. De gemeenten moeten enkel de vermelde verkeersborden aanbrengen op de parkeerplaatsen die hiervoor bedoeld zijn.

Let op! De wetgeving vermeldt niet dat de elektrische wagen daadwerkelijk moet laden!
Wie natuurlijk echt overdrijft en daar de ganse dag en nacht blijft staan valt dan onder laadpaalklever: https://www.demorgen.be/nieuws/auto-...jgen~b4c7b254/

Maar dat kan men vermijden als daar dus een extra gebodsbord bijhangt dat de parkeertijd beperkt is dat ook niet anders als bij gewone autos.
Bijvoorbeeld 4 uur parkeren/laden in Blankenberge:
Citaat:
https://kw.be/nieuws/verkeer-en-mobi...en-aan-banden/

27 maart 2022, 17:39

Het lokaal bestuur stelde vast dat bestuurders van elektrische voertuigen niet altijd correct gebruik maken van parkeerplaatsen waar ook publieke laadpalen staan om het voertuig op te laden.

“De wagens nemen vaak van ’s ochtends tot ’s avonds de publieke laadplaatsen in, terwijl ze eigenlijk volledig opgeladen zijn. Op die manier wordt belet dat andere bestuurders van de service gebruik kunnen maken”, zegt schepen van Mobiliteit Patrick De Klerck (Open VLD).

Om het oneigenlijke gebruik van de laadpalen een halt toe te roepen, wordt een beperking van de parkeertijd tot maximum 4 uur ingevoerd. “Bij foutief gebruik riskeert men vanaf nu een retributie van 50 euro. Het parkeerbedrijf zal controleren of de stekker in het stopcontact zit en de wagen dus effectief aan het opladen is”, klinkt het.

Uitbreiding
Momenteel zijn er 17 voorbehouden parkeerplaatsen in Blankenberge om een elektrisch voertuig op te laden. “Voor de verdere uitbreiding van het aantal laadpunten sluiten we aan op het Vlaams initiatief ter zake”, besluit schepen De Klerck.
4 uur aan 11 kW is ruim genoeg. Maar 4 uur aan 3,7 kW kan eventueel wat te weinig zijn. De 11 kW laadpunten kan men dus allemaal in tijd beperken.
Wie nog veel verder dan 200 km moet rijden daarvoor zijn er snellaadpalen hé.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 3672706.jpg‎ (189,6 KB, 156x gelezen)

Laatst gewijzigd door Micele : 26 februari 2023 om 11:44.
Oud 26 februari 2023, 11:46   #14
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Scheelt er iets aan de electriciteit dat aan de spoorwegen geleverd wordt? Verkeerde electronen?

Of denk je nu echt dat NMBS zelf die laadpunten ging/gaat plaatsen?

btw de bestaande laadpunten via de site van NMBS:

Die laadpalen in de buurt van deze stations zijn dus wslk allemaal door Allego gezet en beheerd.
Dubbelcheck, bvb Station Hasselt: https://chargefinder.com/nl/laadpaal...sselt-1/3ye5r9
De 6 laadpunten van Allego zijn momenteel alle vrij en werken.
CD&V wil stroom halen van de bovenleidingen staat in het artikel. Ik rij nu al wel eens in vertraging omdat er niet genoeg sap op de draad zit. Komt er een apart verkeersbord niet laden tijdens de spits of bij koud weer ?

Er ligt toch overal elektriciteit, waarom moet men het van de bovenleiding van den ijzeren weg gaan halen ? Is het gewone elektriciteitsnet niet goed genoeg misschien ? Het bovenleidingsnet is beter ? En dat hangt niet aan de het gehele landelijke of zelfs Europese net ?

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 26 februari 2023 om 11:49.
Oud 26 februari 2023, 11:49   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Zouden die NMBS laadpalen mee staken?
Of zijn dat goede supports voor de palletten en bakken juppi?
Oud 26 februari 2023, 11:54   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
CD&V wil stroom halen van de bovenleidingen staat in het artikel. Ik rij nu al wel eens in vertraging omdat er niet genoeg sap op de draad zit. Komt er een apart verkeersbord niet laden tijdens de spits of bij koud weer ?

Er ligt toch overal elektriciteit, waarom moet men het van de bovenleiding van den ijzeren weg gaan halen ? Is het gewone elektriciteitsnet niet goed genoeg misschien ? Het bovenleidingsnet is beter ? En dat hangt niet aan de het gehele landelijke of zelfs Europese net ?
Die worden nooit fysiek van die bovenleiding afgetakt hé. Beetje logisch denken mag.

Maar ik zie al dat je gewoon wat wilt trollen.

Lees eens de draadstarter:
Citaat:
"De bovenleidingen worden niet altijd volledig benut. 's Nachts bijvoorbeeld, rijden een stuk minder tot geen trams of treinen. Om die reden kunnen bovenleidingen perfect stroom leveren aan laadpunten op gunstige en strategische locaties."
Waar ligt het meeste vermogen aan electriciteit in het midden van de stad (dus zonder industrie)?

Laatst gewijzigd door Micele : 26 februari 2023 om 12:02.
Oud 26 februari 2023, 12:05   #17
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die worden nooit fysiek van die bovenleiding afgetakt hé. Beetje logisch denken mag. Lees jij geen posten?
Die van u niet neen, en als ik het toch eens doe blijkt geregeld dat je jouw diarree aan posts en links zelf ook niet leest. Het enige dat ik in uw posts in deze draad las was dat ze naast de kwestie waren. Ja er zijn al laadpunten in en aan stations maar volgens het CD&V voorstel uit het openingsartikel wil men die nu aftakken van de bovenleidingsnetten van den ijzeren weg, bovenleiding of onderstation maakt niet uit. Die zijn nu op bepaalde tijdstippen of plaatsen al niet sterk genoeg om het treinverkeer te ondersteunen. 's Nachts rijdt het goederenvervoer.

Laatst gewijzigd door Vlad : 26 februari 2023 om 12:06.
Oud 26 februari 2023, 12:06   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dus, gaan "we" de bovenleidingen in't midden van de nacht gebruiken om de zonne-energie naar de laadplaatsen bij het station te brengen.

En dat terwijl iedereen met een EV zijn auto thuis aan de stekker hangt om met zijn allen een enorme "netstabilisatiebatterij" te vormen.
Oud 26 februari 2023, 12:07   #19
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die van u niet neen, en als ik het toch eens doe blijkt geregeld dat je jouw diarree aan posts en links zelf ook niet leest. Het enige dat ik in uw posts in deze draad las was dat ze naast de kwestie waren. Ja er zijn al laadpunten in en aan stations maar volgens het CD&V voorstel uit het openingsartikel wil men die nu aftakken van de bovenleidingsnetten van den ijzeren weg, bovenleiding of onderstation maakt niet uit. Die zijn nu op bepaalde tijdstippen of plaatsen al niet sterk genoeg om het treinverkeer te ondersteunen. 's Nachts rijdt het goederenvervoer.
Daarom het pilootproject dat lopende is om dat te onderzoeken. Staat duidelijk in de openingspost hé. Zelfs in de draadtitel.

Citaat:
In de commissie mobiliteit in de Kamer gaf minister Georges Gilkinet aan dat er een pilootproject loopt. In eerste instantie wordt gekeken naar stationparkings van NMBS.

Laatst gewijzigd door Micele : 26 februari 2023 om 12:34.
Oud 26 februari 2023, 12:15   #20
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom het pilootproject dat lopende is om dat te onderzoeken. Staat duidelijk in de openingspost hé.
Op het tramnet zal dat misschien lukken. Op het spoornet waar veel goederenverkeer is niet. Maar zoals iemand hierboven al schreef. Nabij stations hebben minder mensen een wagen en mensen die met hun wagen naar het station komen gaan die daar 's nachts niet laten staan want dan geraken ze niet van of naar het station. Mensen met een auto nabij een station kunnen trouwens nu al 's nachts laden want er staan al laadpalen maar ik betwijfel of dat veel gebeurd. Het zal wel weer op een dure onrechtstreekse verlieslatende subsidie voor de deeleconomie uitdraaien.

Laatst gewijzigd door Vlad : 26 februari 2023 om 12:16.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be