Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   ideetje: politieke voorkeur in profiel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=26914)

big bad wolf 28 december 2004 13:33

ideetje: politieke voorkeur in profiel

n.a.v. deze topic wilde ik graag het volgende voorstellen:

zou het niet interessant zijn mocht er in het profiel een extra veld komen met je politieke voorkeur, zodat je niet bijna verplicht bent om een partijlogo in avatar of sig te hebben om duidelijk te maken bij welke partij je wél of n�*et hoort? kan ook gelden voor strekking

Cynicus 28 december 2004 13:44

Ik ben weliswaar een onafhankelijke denker, maar ik denk eerlijk gezegd dat uit veruit de meeste van mijn berichten mijn politieke voorkeur wel overduidelijk blijkt.

Geertje 28 december 2004 13:44

Wat wil je daar dan in ?

Links-rechts, ... of meer drugs voor-tegen, misdaadbestrijding hard-soft, koning voor-tegen, ...

Het is niet gemakkelijk om alle stromingen in enkele strekkingen onder te verdelen. Bvb. monarchie : in theorie is links tegen een koning en rechts voor, maar in de praktijk lijkt dit gewoon omgekeerd te zijn.

big bad wolf 28 december 2004 13:56

mij lijkt het interessantste om je favoriete partij te kiezen, dat weet iedereen meteen tot welke strekking je (het meest) hoort, sommige mensen springen dan weer van de hak op de tak in het stemhokje, maar willen zich mss het liefst omschrijven als extreem-recht of centrum-links, maar dat geldt dan weer niet voor al je standpunten..

Bobke 28 december 2004 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
mij lijkt het interessantste om je favoriete partij te kiezen, dat weet iedereen meteen tot welke strekking je (het meest) hoort, sommige mensen springen dan weer van de hak op de tak in het stemhokje, maar willen zich mss het liefst omschrijven als extreem-recht of centrum-links, maar dat geldt dan weer niet voor al je standpunten..

Wie dat wenst kan dat perfect doen.
Zelf heb ik niet direct een politieke voorkeur, ik hou nogal van een evenwichtige vertegenwoordiging van verschillende strekkingen in het politieke landschap.

groene flamingant 28 december 2004 14:35

Citaat:

Kan voor mijzelf moeilijk mijn favoriete partij weergeven, aangezien mijn ideeën niet exact in één bepaalde partij passen. En zoals gezegd: links of rechts, op wat slaat dat? Etisch? Economisch? Mijn strekking is vlaamsgezind en groen (daaronder te verstaan: radicaal waar het moet; realistisch waar nodig. Geen pestpolitiek.)

Ik denk dat zo'n extra veld met een politieke voorkeur ook niet echt nodig is, aangezien je al veel kan afleiden uit het profiel van een persoon en zijn handtekening.

woollywalter 28 december 2004 14:40

Ik vind dat het moeilijk is, soms is het duidelijk, maar in veel gevallen niet. Anders krijgen we de indruk dat het hier allemaal Belangers zijn..

Flipgirl 28 december 2004 14:47

Meestal is het toch na een aantal posts redelijk duidelijk ... Zelf vrij hard "zwevend" (ik kijk gewoon naar partijprogramma's elke verkiezing, niet naar de naam die erop kleeft), hou die "hokjes" dus maar vant forum ...

Raf 28 december 2004 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Wie dat wenst kan dat perfect doen.
Zelf heb ik niet direct een politieke voorkeur, ik hou nogal van een evenwichtige vertegenwoordiging van verschillende strekkingen in het politieke landschap.

Helemaal mee eens. Ik hou ook niet zo van die indeling in hokjes, die sommigen zo schijnt te obsederen. Ik heb trouwens voor geen enkele partij een uitgesproken voorkeur.

groene flamingant 28 december 2004 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Helemaal mee eens. Ik hou ook niet zo van die indeling in hokjes, die sommigen zo schijnt te obsederen. Ik heb trouwens voor geen enkele partij een uitgesproken voorkeur.

Er moet toch ergens een partij zijn die je voorkeur geniet? Je stemt hopelijk toch niet op iemand enkel omwille van een schone foto?

Bobke 28 december 2004 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Er moet toch ergens een partij zijn die je voorkeur geniet? Je stemt hopelijk toch niet op iemand enkel omwille van een schone foto?

Blijkbaar stemmen vele op een partij die ze een persoonlijk pleziertje deed, is dat de goede werkwijze? Waarschijnlijk is dat de reden waarom gemeenten meestal de kleur van hun burgemeester hebben.
Alle Belgen zijn gelijk voor de wet. Ge moet dus uw recht kunnen krijgen zonder tussenkomst van een politieker.

De rechtvaardige rechter 28 december 2004 19:25

geen slecht gedacht.

Raf 29 december 2004 08:13

Citaat:

Er moet toch ergens een partij zijn die je voorkeur geniet?

Nee, geen enkele.

labyrinth 29 december 2004 10:34

Citaat:

n.a.v. deze topic wilde ik graag het volgende voorstellen:

zou het niet interessant zijn mocht er in het profiel een extra veld komen met je politieke voorkeur, zodat je niet bijna verplicht bent om een partijlogo in avatar of sig te hebben om duidelijk te maken bij welke partij je wél of n�*et hoort? kan ook gelden voor strekking

Het witte zonlicht dat alle kleuren van de regenboog heeft en van vrede.....

groene flamingant 29 december 2004 13:09

Citaat:

Nee, geen enkele.

Er moet toch hopelijk wel érgens een politiek thema zijn dat je belangrijk vindt?

Raf 29 december 2004 13:14

Citaat:

Er moet toch hopelijk wel érgens een politiek thema zijn dat je belangrijk vindt?

Meerdere zelfs. Dat betekent nog niet dat ik daar a priori een voorkeur voor een politieke partij aan verbind.

Dixie 29 december 2004 13:33

een heel goed gedacht!

groene flamingant 29 december 2004 13:37

Citaat:

Meerdere zelfs. Dat betekent nog niet dat ik daar a priori een voorkeur voor een politieke partij aan verbind.

Maar elke politieke partij heeft natuurlijk zijn prioriteiten. Als je zelf je prioriteiten hebt, dan kom je toch automatisch uit bij de partij die jouw prioriteiten wil verdedigen?

Raf 29 december 2004 14:02

Citaat:

Maar elke politieke partij heeft natuurlijk zijn prioriteiten. Als je zelf je prioriteiten hebt, dan kom je toch automatisch uit bij de partij die jouw prioriteiten wil verdedigen?

Nee, dan kom ik bij verschillende partijen uit... Is het nu zo moeilijk te begrijpen dat niet iedereen zich bij voorbaat vastpint op één bepaalde partij?

labyrinth 29 december 2004 14:40

Citaat:

Nee, dan kom ik bij verschillende partijen uit... Is het nu zo moeilijk te begrijpen dat niet iedereen zich bij voorbaat vastpint op één bepaalde partij?

idd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be