![]() |
Vlaams begrotingsevenwicht ? Fabeltje dat op groeiende schulden ligt !
https://www.serv.be/serv/persbericht...-schuld-stijgt
Citaat:
MAAR de schulden exploderen De nieuwe rechtse kromredenering ! Als ik thuis niet meer uitgeef dan ik binnen krijg, maak ik ook geen schulden ! Weer een NVA leugen doorprikt En het allerlaatste schijnheiligdommetje van de nva ligt ook op de bodem van de Vlaemschen ravijn te zieltogen Of zijn er op dit forum nog mensen die wel nog iets kunnen ontwaren om op de nva te stemmen ? Microscoopbezitters bvb ? |
Citaat:
Je zou het kunnen vergelijken alsof u uw gezinsinkomen moet delen met uw irritante buurman, en in ruil daarvoor krijgt u een halfrotte appel. |
Citaat:
En wie niet meer uitgeeft dan binnen komt, die vergroot zijn schulden niet Dit is totaal knoeiwerk van de VlaReg ! |
Citaat:
Uit hezelfde artikel. Volgens berekeningen van de Sociaal-Economische Raad van Vlaanderen (SERV) zal de Vlaamse begroting in 2023 een tekort van 3,12 miljard euro hebben. Dat is 54 miljoen lager dan het resultaat bij de aangepaste begroting 2023. Bij ongewijzigd beleid neemt het begrotingstekort volgend jaar verder af naar 1,93 miljard euro. Oosterweel en Vlaamse Veerkracht buiten beschouwing gelaten, kan de Vlaamse begroting bij ongewijzigd beleid in evenwicht zijn in 2026, een jaar eerder dan de Vlaamse Regering zelf vooropstelt. Tegelijk stelt de SERV vast dat de Vlaamse schuld dit jaar toeneemt tot 39,26 miljard en tegen 2027 zelfs 49,10 miljard euro kan bedragen. |
Citaat:
Danny Van Assche, ondervoorzitter SERV: “We stellen vast dat de Vlaamse overheid bij ongewijzigd beleid een begrotingsevenwicht zal benaderen in 2026. De Vlaamse sociale partners vinden dat de Vlaamse overheid zo efficiënt mogelijk moet blijven inzetten op een duurzame economische groei om een antwoord te bieden op de maatschappelijke en economische uitdagingen waarmee we vandaag worden geconfronteerd. Tegelijk moet de Vlaamse Regering haar schuld onder controle houden, net als alle andere regeringen in België. De overheidsschuld wordt immers hét criterium in de nieuwe Europese begrotingsregels. |
Citaat:
|
Citaat:
evenveel uitgeven als men binnen krijgt (begroting in evenwicht) maar de schulden doen oplopen ?! Dan publiceert men een onvelledige kromgetrokken begroting ! Zo simpel is dat Maar als men katastrofes als Oosterweel uit de uitgave schrapt, tja .... Dan liegt men de Vlaming met een kluitje in het riet ! |
Citaat:
Welkom in de Vlaemschen leefwereld. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus ik ben goed bezig volgens u? |
Citaat:
|
Citaat:
andere, meestal onderbouwde, meningen irritant vinden ?! Lijkt dat niet heel sterk op geen inhoudelijk weerwoord kunnen bieden ? of is dat eerder stikken in de overtuiging van het eigen groot gelijk ? Als politics.be het "binnenland" forum pluralistisch wil houden dan moeten naast de rechtse meningen ook de andere aan bod kunnen komen op de manier uitgedrukt die de schrijver zelf bepaald. Wie dat irritant vindt, moet maar Betnelan smeren en Zyrtex innemen ! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat ik er even tussenuit ga. Misschien kom ik 2024 nog eens piepen of zo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be