Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaams begrotingsevenwicht ? Fabeltje dat op groeiende schulden ligt ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=269581)

De Rode Willem 14 juli 2023 05:13

Vlaams begrotingsevenwicht ? Fabeltje dat op groeiende schulden ligt !

https://www.serv.be/serv/persbericht...-schuld-stijgt

Citaat:

De Vlaamse geconsolideerde schuld groeide de afgelopen jaren sterk aan door de aanzienlijke begrotingstekorten en investeringen in Vlaamse Veerkracht, van € 20,02 mld in 2019 naar € 33,44 mld in 2022, met 63,6% net onder de schuldratiodrempel. In dat cijfer is de ziekenhuisschuld niet meegeteld die de Vlaamse overheid overnam van de federale overheid. Volgens de SERV zal de schuld dit jaar toenemen tot € 39,26 mld waardoor de schuldratio uitkomt op 69,2%. In de SERV-raming zou de Vlaamse schuldratio tegen 2027 verder aangroeien tot 78,5% (€ 49,10 mld).
.
Niet meer uitgeven dan men binnen krijgt
MAAR
de schulden exploderen

De nieuwe rechtse kromredenering !
Als ik thuis niet meer uitgeef dan ik binnen krijg, maak ik ook geen schulden !

Weer een NVA leugen doorprikt
En het allerlaatste schijnheiligdommetje van de nva ligt ook op de bodem van de Vlaemschen ravijn te zieltogen
Of zijn er op dit forum nog mensen die wel nog iets kunnen ontwaren om op de nva te stemmen ?
Microscoopbezitters bvb ?

maddox 14 juli 2023 05:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10201308)

MAAR
de schulden exploderen

En het allerlaatste schijnheiligdommetje van de nva ligt ook op de bodem van de Vlaemschen ravijn te zieltogen
Of zijn er op dit forum nog mensen die wel nog iets kunnen ontwaren om op de nva te stemmen ?

U vergeet het kleine detail dat Vlaanderen een hele boel van de inkomsten mag doorsluizen naar de graaiende handjes van de Vivaldi regering.

Je zou het kunnen vergelijken alsof u uw gezinsinkomen moet delen met uw irritante buurman, en in ruil daarvoor krijgt u een halfrotte appel.

De Rode Willem 14 juli 2023 05:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10201309)
U vergeet het kleine detail dat Vlaanderen een hele boel van de inkomsten mag doorsluizen naar de graaiende handjes van de Vivaldi regering.

Je zou het kunnen vergelijken alsof u uw gezinsinkomen moet delen met uw irritante buurman, en in ruil daarvoor krijgt u een halfrotte appel.

De gewesten worden gefinancierd vanuit de Federale !
En wie niet meer uitgeeft dan binnen komt, die vergroot zijn schulden niet
Dit is totaal knoeiwerk van de VlaReg !

reservespeler 14 juli 2023 05:55

Citaat:

MAAR
de schulden exploderen

Uit hezelfde artikel.

Volgens berekeningen van de Sociaal-Economische Raad van Vlaanderen (SERV) zal de Vlaamse begroting in 2023 een tekort van 3,12 miljard euro hebben. Dat is 54 miljoen lager dan het resultaat bij de aangepaste begroting 2023. Bij ongewijzigd beleid neemt het begrotingstekort volgend jaar verder af naar 1,93 miljard euro. Oosterweel en Vlaamse Veerkracht buiten beschouwing gelaten, kan de Vlaamse begroting bij ongewijzigd beleid in evenwicht zijn in 2026, een jaar eerder dan de Vlaamse Regering zelf vooropstelt. Tegelijk stelt de SERV vast dat de Vlaamse schuld dit jaar toeneemt tot 39,26 miljard en tegen 2027 zelfs 49,10 miljard euro kan bedragen.

reservespeler 14 juli 2023 05:56

Citaat:

MAAR
de schulden exploderen

Uit hetzelfde artikel

Danny Van Assche, ondervoorzitter SERV: “We stellen vast dat de Vlaamse overheid bij ongewijzigd beleid een begrotingsevenwicht zal benaderen in 2026. De Vlaamse sociale partners vinden dat de Vlaamse overheid zo efficiënt mogelijk moet blijven inzetten op een duurzame economische groei om een antwoord te bieden op de maatschappelijke en economische uitdagingen waarmee we vandaag worden geconfronteerd. Tegelijk moet de Vlaamse Regering haar schuld onder controle houden, net als alle andere regeringen in België. De overheidsschuld wordt immers hét criterium in de nieuwe Europese begrotingsregels.

maddox 14 juli 2023 05:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10201314)

Dus, het wordt nog beter. U mag uw inkomen volledig afgeven aan uw irritante buurman, en die maakt dan nog eens schulden in uw naam daarbovenop, terwijl u uw (en zijn) hypotheek probeert te betalen. Maar niet getreurd, de buurman schuift wel een paar bonnen voor de voedselbank door.

De Rode Willem 14 juli 2023 06:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10201325)
Uit hetzelfde artikel

Danny Van Assche, ondervoorzitter SERV: “We stellen vast dat de Vlaamse overheid bij ongewijzigd beleid een begrotingsevenwicht zal benaderen in 2026. De Vlaamse sociale partners vinden dat de Vlaamse overheid zo efficiënt mogelijk moet blijven inzetten op een duurzame economische groei om een antwoord te bieden op de maatschappelijke en economische uitdagingen waarmee we vandaag worden geconfronteerd. Tegelijk moet de Vlaamse Regering haar schuld onder controle houden, net als alle andere regeringen in België. De overheidsschuld wordt immers hét criterium in de nieuwe Europese begrotingsregels.

Dat moet u mij eens uitleggen
evenveel uitgeven als men binnen krijgt (begroting in evenwicht)
maar de schulden doen oplopen ?!

Dan publiceert men een onvelledige kromgetrokken begroting !
Zo simpel is dat
Maar als men katastrofes als Oosterweel uit de uitgave schrapt, tja ....
Dan liegt men de Vlaming met een kluitje in het riet !

De Rode Willem 14 juli 2023 06:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10201327)
Dus, het wordt nog beter. U mag uw inkomen volledig afgeven aan uw irritante buurman, en die maakt dan nog eens schulden in uw naam daarbovenop, terwijl u uw (en zijn) hypotheek probeert te betalen. Maar niet getreurd, de buurman schuift wel een paar bonnen voor de voedselbank door.

De café's zijn nog niet open en er wordt toch al een hoop stomme toogpraat verkocht
Welkom in de Vlaemschen leefwereld.

Het Oosten 14 juli 2023 06:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10201314)

Plus het feit dat de Vlaamse regering nu weer en opnieuw zitten te bakkeleien over het stikstofakkoord dat in feite dus geen echt akkoord was. Wat een hutsepot daar op het Martelarenplein !

Jakko 14 juli 2023 07:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10201336)
Dat begrijpend lezen niet uw sterkste kant is, weten we al langer. Uw irritante draadtitels maken dat meer en meer medeforummers een aversie tegen u krijgen.

Wie is we? Wie zit er dan nog bij je? De trolbrigade van de N-VA? Op de man spelen is een teken van zwakte. Een teken dat hij goed bezig is, mijn gedacht.

maddox 14 juli 2023 07:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 10201346)
Wie is we? Wie zit er dan nog bij je? De trolbrigade van de N-VA? Op de man spelen is een teken van zwakte. Een teken dat hij goed bezig is, mijn gedacht.

Het is wel Rode Willem die me direct "Rechts" noemt, en mijn verduidelijkingen als toogpraat afdoet.

Dus ik ben goed bezig volgens u?

reservespeler 14 juli 2023 07:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 10201346)

Het overgrote deel van de resterende forumgebruikers vindt dat irritant.

De Rode Willem 14 juli 2023 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10201361)
Het overgrote deel van de resterende forumgebruikers vindt dat irritant.

Tja
andere, meestal onderbouwde, meningen irritant vinden ?!
Lijkt dat niet heel sterk op geen inhoudelijk weerwoord kunnen bieden ?
of is dat eerder
stikken in de overtuiging van het eigen groot gelijk ?

Als politics.be het "binnenland" forum pluralistisch wil houden
dan
moeten naast de rechtse meningen
ook de
andere aan bod kunnen komen

op de manier uitgedrukt die de schrijver zelf bepaald.
Wie dat irritant vindt, moet maar Betnelan smeren en Zyrtex innemen !

Jakko 14 juli 2023 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10201351)
Het is wel Rode Willem die me direct "Rechts" noemt, en mijn verduidelijkingen als toogpraat afdoet.

Dus ik ben goed bezig volgens u?

Een persoonlijke aanval is niet netjes, maar Reservespeler zou dat anders aangepakt hebben. Hij meent te moeten spreken in naam van de N-VA, hierin blijkbaar gesteund door vele forummers. Ik weet wel dat de rechtse mening hier in de meerderheid is, maar af en toe eens een draadje opstarten dat niet gesmaakt wordt door rechts, moet kunnen. Het is hier tenslotte een forum. Ik zie dat "Rechts" echter niet staan, als dat al een belediging is? Tegenstanders die het niet eens zijn met de Vlaams-Nationalisten worden nogal vaak als "linksen" of Belgicisten weggezet alsof zij de spreekbuis van de Vlamingen zijn. Reservespeler heeft last met draden die door De Rode Willem worden opgestart. We kunnen daar misschien eens een draad over opstarten, te beginnen met die van Reservespeler?

quercus 14 juli 2023 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10201324)
Uit hezelfde artikel.

Volgens berekeningen van de Sociaal-Economische Raad van Vlaanderen (SERV) zal de Vlaamse begroting in 2023 een tekort van 3,12 miljard euro hebben. Dat is 54 miljoen lager dan het resultaat bij de aangepaste begroting 2023. Bij ongewijzigd beleid neemt het begrotingstekort volgend jaar verder af naar 1,93 miljard euro. Oosterweel en Vlaamse Veerkracht buiten beschouwing gelaten, kan de Vlaamse begroting bij ongewijzigd beleid in evenwicht zijn in 2026, een jaar eerder dan de Vlaamse Regering zelf vooropstelt. Tegelijk stelt de SERV vast dat de Vlaamse schuld dit jaar toeneemt tot 39,26 miljard en tegen 2027 zelfs 49,10 miljard euro kan bedragen.

De Rode Linkse Luller heeft het verschrikkelijk moeilijk met het feit dat: 1) er een Vlaamse Regering bestaat; 2) dat de openbare financiën van die VlaReg behoorlijk in orde zijn, wat niet het geval is voor die van Vivaldi; 3) dat Vlaanderen bestaat en niet “Noord-België” wordt genoemd.

fox 14 juli 2023 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10201366)
Tja
andere, meestal onderbouwde, meningen irritant vinden ?!
Lijkt dat niet heel sterk op geen inhoudelijk weerwoord kunnen bieden ?
of is dat eerder
stikken in de overtuiging van het eigen groot gelijk ?

Als politics.be het "binnenland" forum pluralistisch wil houden
dan
moeten naast de rechtse meningen
ook de
andere aan bod kunnen komen

op de manier uitgedrukt die de schrijver zelf bepaald.
Wie dat irritant vindt, moet maar Betnelan smeren en Zyrtex innemen !

Ik heb nog nooit enige onderbouw gezien in uw berichten. Nu, je bent daar niet de enige in, getuige een aantal andere topics op dit forum. Op een correcte manier aan de hand van feiten discussieren zit er hier al lang niet meer in. Nee, men heeft het hier liever over de kleur nagellak om het toch maar niet te moeten hebben over de organisatie van ons land.

Ik denk dat ik er even tussenuit ga. Misschien kom ik 2024 nog eens piepen of zo.

quercus 14 juli 2023 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10201336)
Dat begrijpend lezen niet uw sterkste kant is, weten we al langer. Uw irritante draadtitels maken dat meer en meer medeforummers een aversie tegen u krijgen.

In feite zouden we er best aan doen de Grote Rode Linkse Luller volkomen te negeren en op geen enkel van zijn schreeuwepistels te antwoorden. Voortaan mag hij, wat mij betreft, blaffen tegen de maan. No response.

Henri1 14 juli 2023 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10201412)
In feite zouden we er best aan doen de Grote Rode Linkse Luller volkomen te negeren en op geen enkel van zijn schreeuwepistels te antwoorden. Voortaan mag hij, wat mij betreft, blaffen tegen de maan. No response.

Ik denk dat het beter is om de poster van de "koos-&verwijtnamen" te negeren....

quercus 14 juli 2023 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10201413)
Ik denk dat het beter is om de poster van de "koos-&verwijtnamen" te negeren....

Och…, je doet maar. Who cares?

Henri1 14 juli 2023 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10201416)
Och…, je doet maar. Who cares?

U moet toegeven dat het laag bij de grond was hé ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be