Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   David Rosenberg vervoegt het Vlaams Belang (https://forum.politics.be/showthread.php?t=272401)

gunter5148 21 juni 2024 23:03

David Rosenberg vervoegt het Vlaams Belang

Ik moet bekennen, ik had van David Rosenberg voor deze avond nog nooit gehoord, en ik weet buiten wat er vandaag over gezegd wordt, niets van.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/06...-belang-in-an/

Michael Freilich, ook een excuus-jood maar nu van een andere partaai, mag zijn licht laten schijnen over deze politieke zet van het Blok, vlak voor de volgende, zeer belangrijke, verkiezingen.

Dit heeft de beste man te zeggen;
N-VA-Kamerlid Michael Freilich reageert verbaasd. Hij zegt zich "ernstige vragen" te stellen over de motieven van Vlaams Belang. "Het lijkt erop dat zij politiek gewin zoeken zonder substantiële acties te ondernemen."

Freilich reageert "verbaasd." Ik vraag mij af waarom hij verbaasd is. Is dat omdat iemand van het VB ooit zou gezegd hebben dat ze die rosenberg niet op de lijst zouden zetten, terwijl ze het nu TOCH doen?
Of omdat een politieke partij iets doet om politiek gewin uit te halen (substantiële acties ondernemen of niet, acties VOLGEN altijd uit gewin want geen macht is geen acties.) In essesntie zegt freilich dus; jullie zijn machteloos maar doen er ook niets mee.

Hij gaat verder;
Freilich spreekt tegen dat de Joodse gemeenschap in Antwerpen zich onveilig voelt. "Dankzij de aanzienlijke inspanningen van zowel het stadsbestuur als de burgemeester (N-VA-voorzitter Bart De Wever, red.), en mede door mijn aandringen op federale steun, zijn er de afgelopen jaren geen significante incidenten gemeld", zegt hij.
Hier zegt hij, aangezien er niet elke dag doden vallen nav religieus geweld; alles kaat koet...

Ten laatste;
Freilich vindt het "onaanvaardbaar" dat Vlaams Belang figuren als Dries Van Langenhove blijft steunen en loven, "terwijl die op sociale media voortdurend Joden openlijk demoniseert".

Hier trekt freilich de guilt by association schuif nog even open.
Slaat nergens op.

Al bij al een povere tussenkomst van freilich dus...

Wat vind u van de aanstelling van rosenberg? Goede zet of te doorzichtig?

Dadeemelee 21 juni 2024 23:08

VB gaat wiet legaliseren.

Als de Heilige Maagd Maria dat maar goedvindt!

Nr.10 21 juni 2024 23:09

De reeds gevestigde excuus-jood reageeert venijnig op de nieuw aangevoerde excuus-jood.

Herr Flick 21 juni 2024 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10376899)

Ja zie wij hebben een echte maagd gulle hebt Goedele Liekes

Dadeemelee 21 juni 2024 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10376903)
Ja zie wij hebben een echte maagd gulle hebt Goedele Liekes

Ik denk dat hare Jozef daar al een stokje voor (-in) gestoken heeft. :lol:

gunter5148 21 juni 2024 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10376899)

ja, en de ovld zijn verloederd tot een quasi communistische emmer stront.

Dat heeft OOK niets met het onderwerp te maken, en is toch waar.

Daarnaast, I could not care less wat het vb, de nva en zijne grote leider, het politiek kaasrandje dat de ovld is geworden, of wie dan ook denkt mij te moeten zeggen over wiet. Ik luister toch niet. Ik en ik alleen beslis wat er niet en wat er wél in mijn lijf gaat. Punt.

E. Gidius 22 juni 2024 05:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 10376897)
Ten laatste;
Freilich vindt het "onaanvaardbaar" dat Vlaams Belang figuren als Dries Van Langenhove blijft steunen en loven, "terwijl die op sociale media voortdurend Joden openlijk demoniseert".

Ik zou wel eens die citaten of beelden willen zien waarin DVL "de Joden voortdurend openlijk demoniseert".

Citaat:

[Wat vind u van de aanstelling van rosenberg? Goede zet of te doorzichtig?
Waarom zou dat doorzichtig zijn? Mag het VB geen Joden op zijn lijsten zetten? Is het VB tegen de Joden?

Als ik in het VB iets te zeggen had, zou ik ook Marokkanen, Turken, Congolezen, Armeniërs etc. op mijn lijsten zetten.

gunter5148 22 juni 2024 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10376926)
Ik zou wel eens die citaten of beelden willen zien waarin DVL "de Joden voortdurend openlijk demoniseert".

Waarom zou dat doorzichtig zijn? Mag het VB geen Joden op zijn lijsten zetten? Is het VB tegen de Joden?

Als ik in het VB iets te zeggen had, zou ik ook Marokkanen, Turken, Congolezen, Armeniërs etc. op mijn lijsten zetten.

Natuurlijk mag het vb op zijn lijst zetten wie ze willen. Ik zeg toch nergens van niet.

Maar uiteindelijk zullen ze dat toch doen voor stemmenwinst.

Gaat dat laatste hiermee ook lukken?
Dat is de vraag.

Xenophon 22 juni 2024 10:18

Citaat:

Ik moet bekennen, ik had van David Rosenberg voor deze avond nog nooit gehoord, en ik weet buiten wat er vandaag over gezegd wordt, niets van.

Michael Freilich, ook een excuus-jood maar nu van een andere partaai, mag zijn licht laten schijnen over deze politieke zet van het Blok, vlak voor de volgende, zeer belangrijke, verkiezingen.

N-VA-Kamerlid Michael Freilich reageert verbaasd. Hij zegt zich "ernstige vragen" te stellen over de motieven van Vlaams Belang. "Het lijkt erop dat zij politiek gewin zoeken zonder substantiële acties te ondernemen."

Freilich reageert "verbaasd." Ik vraag mij af waarom hij verbaasd is. Is dat omdat iemand van het VB ooit zou gezegd hebben dat ze die rosenberg niet op de lijst zouden zetten, terwijl ze het nu TOCH doen?
Of omdat een politieke partij iets doet om politiek gewin uit te halen (substantiële acties ondernemen of niet, acties VOLGEN altijd uit gewin want geen macht is geen acties.) In essesntie zegt freilich dus; jullie zijn machteloos maar doen er ook niets mee.

Hij gaat verder;
Freilich spreekt tegen dat de Joodse gemeenschap in Antwerpen zich onveilig voelt. "Dankzij de aanzienlijke inspanningen van zowel het stadsbestuur als de burgemeester (N-VA-voorzitter Bart De Wever, red.), en mede door mijn aandringen op federale steun, zijn er de afgelopen jaren geen significante incidenten gemeld", zegt hij.
Hier zegt hij, aangezien er niet elke dag doden vallen nav religieus geweld; alles kaat koet...

Ten laatste;

Slaat nergens op.

Ik ben benieuwd wie de eerste zal zijn om de Jood die bij het VB is een nazi-Jood of Hitler-Jood te noemen.

Of een antisemitische Jood. Je weet wel, al die onnozele zever.

Xenophon 22 juni 2024 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 10377007)
Natuurlijk mag het vb op zijn lijst zetten wie ze willen. Ik zeg toch nergens van niet.

Maar uiteindelijk zullen ze dat toch doen voor stemmenwinst.

Gaat dat laatste hiermee ook lukken?

Dat is de vraag.

Misschien.

Wat we ons wel kunnen indenken is dat het steeds moeilijker wordt van het VB te associëren met Hitler. Tot grote spijt van de anti-Vlamingen.

ViveLaBelgique 22 juni 2024 10:50

Joden zijn weer een beetje boos...

Deze keer is de ex-woordvoerder van een joodse belangenvereniging boos op een andere jood.

dalibor 22 juni 2024 10:55

Die Rosenberg zat in de serie Shalom Allemaal op Play4. Zijn vader Henri ook trouwens. Dat is een advocaat.

E. Gidius 22 juni 2024 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10377022)
Wat we ons wel kunnen indenken is dat het steeds moeilijker wordt van het VB te associëren met Hitler. Tot grote spijt van de anti-Vlamingen.

Een grote tegenvaller op dit punt was het buitengooien van de AfD door het RN omwille van het minimaliseren van de SS-misdaden.

Witte Kaproen 22 juni 2024 11:48

Citaat:

Hij gaat verder;

Ten laatste;

Slaat nergens op.

David Rosenberg zal het VB meer aanvaardbaar maken als normale partij en dus gaat hij het Cordon een stuk afbreken.

Dat is goed voor Bart ,als zal blijken dat hij het VB zal nodig hebben om burgemeester van Antwerpen te kunnen blijven.

Witte Kaproen 22 juni 2024 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10377022)
Misschien.

2

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be