![]() |
Wat is het echte probleem tussen Rousseau en Bouchez?
Allez jongens, ik begrijp dat niet. Dat kan toch niet.
Het probleem zou zijn dat de heel rijken niet genoeg zouden bijdragen. Dus te kort samengevat: Rousseau: wie 5 mio geld verdient buiten het arbeidscircuit, moet daarop (meer) betalen (dan nu). Bouchze: neen, die gaat niet (meer) betalen (dan nu). En daarop zou men geen vergelijk kunnen vinden???? Er zit andere stront aan de knikker. De Wever zwijgt, want hij is de formateur, en die zwijgt zeker tot aan zijn ontslag. Maar de onderhandelaars van de Betrokkenen (les engagés) en CD&V, die zouden toch hun mond kunnen opendoen??? |
En dat woord "eerlijk" snap ik ook niet.
Ik heb een vriend die veel veel rijker is dan ik. Maar stinkend rijk is die. Ik laat gerust toe dat hij mij eens meer trakteert dan ik hem. Zo van: hij betaalt het eerste rondje, ik het tweede, en hij het derde en dan gaan we naar huis. Hij noch ik balen daarvan. Het valt binnen de normen van onze eerlijkheid. Maar toch geen tien keer na mekaar op een avondje, dat hij dus alles zou betalen en ik niks, of maar een keer. Dat valt niet binnen mijn gedacht van eerlijkheid. (da's niet waar hoor, die vriend is fictief ...) |
Een beeld zegt meer dan duizend woorden.
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bouchez die jaloers is op de sportsletsen van de Connard ?
Wie zal het zeggen... t zijn alle twee strand jeanetten, de ene frequenteert Nieuwpoort de andere loopt wel eens los in Knokke. Heeft den ene geen rondeke gegeven in t Hemelrijk en den andere wel... ik zou het echt niet weten Schoof ik zou zeggen schijn uw deskundig licht eens over deze materie. |
Citaat:
De onderhandelingsnota is opgesteld door De Wever. Dus er is een probleem tussen de copains Rousseau en De Wever |
Blijkbaar hebben ze zo'n rugby scrum gedaan en de Rousseau heeft het onderspit gedolven en is "eruit geduwd".
|
Citaat:
Er zijn vier partijen pro de onderhandelinsnota en één is er plotseling volledig tegen terwijl ze eerst pro waren. Conclusie: het is de schuld van Bouchez. :silly: |
"Ma, ze fokke me mij."
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In democratie moet het zwaartepunt liggen bij de meerderheid Elke partij heeft in zijn DNA een zwaartepunt links,centrum, rechts De kiezer bepaald het gewicht en zo is een partij in het democratische geheel een deelzwaartepunt. Met zijn gewicht en richting N-VA is de grootste partij van België en heeft zijn gewicht mee en drukt op de rechterkant Vbl is de tweede grootste partij en zit ook rechts van de hefboom Mr is de derde partij in België Samen zijn die drie partijen goed voor 62 zetels van de 150 Maar men schrapt de 20 zetels van VBL In het hoofd van vooruit verdwijnt hiermee het democratische gewicht van de ongeveer 1 miljoen mensen En schat vooruit hun eigen gewicht op de democratische hefboom hoger in dan dat de bevolking heeft toegewezen In het hoofd van MR en N-VA is de partij VBL weg. Maar niet het gewicht op hefboom. De bijna 1 miljoen stemmers verdienen respect en democratische medezeggenschap op de hefboom En dat is het conflict die nu speelt Oplossing Gedoogbeleid van VBL federaal Cordon blijft bestaan en de democratische verhoudingen zijn gerespecteerd |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be