Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Wat is het echte probleem tussen Rousseau en Bouchez? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=273090)

De schoofzak 5 november 2024 16:24

Wat is het echte probleem tussen Rousseau en Bouchez?

Allez jongens, ik begrijp dat niet. Dat kan toch niet.

Het probleem zou zijn dat de heel rijken niet genoeg zouden bijdragen.

Dus te kort samengevat:
Rousseau: wie 5 mio geld verdient buiten het arbeidscircuit, moet daarop (meer) betalen (dan nu).
Bouchze: neen, die gaat niet (meer) betalen (dan nu).

En daarop zou men geen vergelijk kunnen vinden????

Er zit andere stront aan de knikker.
De Wever zwijgt, want hij is de formateur, en die zwijgt zeker tot aan zijn ontslag.
Maar de onderhandelaars van de Betrokkenen (les engagés) en CD&V, die zouden toch hun mond kunnen opendoen???

De schoofzak 5 november 2024 16:29

En dat woord "eerlijk" snap ik ook niet.
Ik heb een vriend die veel veel rijker is dan ik. Maar stinkend rijk is die.
Ik laat gerust toe dat hij mij eens meer trakteert dan ik hem. Zo van: hij betaalt het eerste rondje, ik het tweede, en hij het derde en dan gaan we naar huis. Hij noch ik balen daarvan. Het valt binnen de normen van onze eerlijkheid.

Maar toch geen tien keer na mekaar op een avondje, dat hij dus alles zou betalen en ik niks, of maar een keer. Dat valt niet binnen mijn gedacht van eerlijkheid.

(da's niet waar hoor, die vriend is fictief ...)

De gemuilkorfde 5 november 2024 16:34

Een beeld zegt meer dan duizend woorden.

ViveLaBelgique 5 november 2024 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10430712)

Dus te kort samengevat:
Rousseau: wie 5 mio geld verdient buiten het arbeidscircuit, moet daarop (meer) betalen (dan nu).

De Wever zwijgt, want hij is de formateur, en die zwijgt zeker tot aan zijn ontslag.
Maar de onderhandelaars van de Betrokkenen (les engagés) en CD&V, die zouden toch hun mond kunnen opendoen???

Jij hebt er duidelijk niets van begrepen. Dat verbaast mij niets.

Knuppel 5 november 2024 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 10430756)

Leg jij dan even uit wat er niet begrepen wordt?

Knuppel 5 november 2024 21:01

Citaat:

In het nieuws: Rousseau staat lijnrecht tegenover Bouchez: "Uit Arizona geduwd" versus "Deserteur"

Het knettert langs alle kanten bij de Arizona-partijen. Na een laatste poging van formateur Bart De Wever (N-VA) om de formatiegesprekken te redden, hebben Vooruit en MR een andere lezing van de feiten. Vooruit vindt dat het alleen staat als linkse partij, terwijl MR-voorzitter Georges-Louis Bouchez weinig begrip heeft voor de houding van collega-voorzitter Conner Rousseau (Vooruit).

Dat de persoonlijke verhoudingen tussen Rousseau en Bouchez scheef zitten, is geen nieuws meer. Rousseau benadrukt dat wederom: “Als enkel Bart De Wever en ik aan tafel hadden gezeten, hadden we al lang een regering gehad”, zegt hij in Terzake. Volgens Rousseau probeert Bouchez Open Vld aan tafel te krijgen.

'Vooruit eruit, Open Vld erin' is makkelijker gezegd dan gedaan

Vooruit wil voorlopig niet verder onderhandelen over een nieuwe federale regering. De optie om Vooruit dan maar te vervangen door Open Vld ligt bij de andere onderhandelende partijen op tafel, maar niemand lijkt 100 procent gewonnen voor dat idee.

De weigering van Vooruit om verder te onderhandelen, doet N-VA, cd&v, Les Engagés en MR elders kijken. In plaats van de Arizona-coalitie met Vooruit kan men ook opteren voor een Zweedse coalitie met Open Vld. Die zal sowieso een rechtsere koers kunnen varen en wordt minder gehinderd door de weigeringen langs de linkervleugel. Volgens De Standaard zaten de vier partijen bijeen om die optie te bespreken vóór formateur Bart De Wever (N-VA) naar de koning trok om zijn ontslag aan te bieden. Koning Filip heeft hem toch verzocht om nog een week te proberen om Arizona te redden. Onder meer politicoloog Carl Devos (UGent) en verschillende kranten gaan er van uit dat er ondertussen toch gesproken wordt met Open Vld. De Wever zou daarvoor een vrijgeleide hebben gekregen.

De weigering van Vooruit om verder te onderhandelen, doet N-VA, cd&v, Les Engagés en MR elders kijken. In plaats van de Arizona-coalitie met Vooruit kan men ook opteren voor een Zweedse coalitie met Open Vld. Die zal sowieso een rechtsere koers kunnen varen en wordt minder gehinderd door de weigeringen langs de linkervleugel. Volgens De Standaard zaten de vier partijen bijeen om die optie te bespreken vóór formateur Bart De Wever (N-VA) naar de koning trok om zijn ontslag aan te bieden. Koning Filip heeft hem toch verzocht om nog een week te proberen om Arizona te redden. Onder meer politicoloog Carl Devos (UGent) en verschillende kranten gaan er van uit dat er ondertussen toch gesproken wordt met Open Vld. De Wever zou daarvoor een vrijgeleide hebben gekregen.

De vorming van Arizona staat op losse schroeven. Terwijl een optie mét Open Vld en zónder Vooruit overwogen wordt, is een derde optie ook denkbaar: een klassieke tripartite met PS maar zonder N-VA. Heeft dat kans op slagen?

De optie met PS wordt niet echt overwogen.
Bron: BusinessAM

Herr Flick 5 november 2024 23:05

Bouchez die jaloers is op de sportsletsen van de Connard ?

Wie zal het zeggen... t zijn alle twee strand jeanetten, de ene frequenteert Nieuwpoort de andere loopt wel eens los in Knokke.

Heeft den ene geen rondeke gegeven in t Hemelrijk en den andere wel...

ik zou het echt niet weten Schoof ik zou zeggen schijn uw deskundig licht eens over deze materie.

Dadeemelee 5 november 2024 23:09

Citaat:

Dus te kort samengevat:

Er is geen probleem tussen Rousseau en Bouchez.

De onderhandelingsnota is opgesteld door De Wever.

Dus er is een probleem tussen de copains Rousseau en De Wever

Zucht 5 november 2024 23:14

Blijkbaar hebben ze zo'n rugby scrum gedaan en de Rousseau heeft het onderspit gedolven en is "eruit geduwd".

Dadeemelee 5 november 2024 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 10430920)
Blijkbaar hebben ze zo'n rugby scrum gedaan en de Rousseau heeft het onderspit gedolven en is "eruit geduwd".

Ja goed, nogal wiedes.

Er zijn vier partijen pro de onderhandelinsnota en één is er plotseling volledig tegen terwijl ze eerst pro waren.

Conclusie: het is de schuld van Bouchez. :silly:

Zucht 5 november 2024 23:44

"Ma, ze fokke me mij."

Herr Flick 6 november 2024 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 10430928)
"Ma, ze fokke me mij."

Ma is direct afgekomen om hare kleine te troosten en den Bart te zeggen dat hij hem zo niet mag pesten.

fred vanhove 6 november 2024 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10430715)
Maar toch geen tien keer na mekaar op een avondje, dat hij dus alles zou betalen en ik niks, of maar een keer. Dat valt niet binnen mijn gedacht van eerlijkheid.

Dat zal een echte rijke NOOIT doen. Die zal geen EURO te veel betalen. Integendeel die is terwijl jij een bestelling doet al bezig met rekenen.

reservespeler 6 november 2024 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 10430756)

Kunt u het dan eens uitleggen hoe het juist zit?

reservespeler 6 november 2024 07:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10430917)

Nog iemand die er niets van begrijpt.

reservespeler 6 november 2024 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10430969)
Dat zal een echte rijke NOOIT doen. Die zal geen EURO te veel betalen. Integendeel die is terwijl jij een bestelling doet al bezig met rekenen.

"De rijke" vrienden die ik heb, redeneren niet zoals jij denkt.

MORPHEUS 6 november 2024 07:58

Citaat:

Dus te kort samengevat:

Het probleem is het cordon

In democratie moet het zwaartepunt liggen bij de meerderheid

Elke partij heeft in zijn DNA een zwaartepunt links,centrum, rechts

De kiezer bepaald het gewicht en zo is een partij in het democratische geheel een deelzwaartepunt. Met zijn gewicht en richting

N-VA is de grootste partij van België en heeft zijn gewicht mee en drukt op de rechterkant
Vbl is de tweede grootste partij en zit ook rechts van de hefboom
Mr is de derde partij in België

Samen zijn die drie partijen goed voor 62 zetels van de 150

Maar men schrapt de 20 zetels van VBL

In het hoofd van vooruit verdwijnt hiermee het democratische gewicht van de ongeveer 1 miljoen mensen
En schat vooruit hun eigen gewicht op de democratische hefboom hoger in dan dat de bevolking heeft toegewezen

In het hoofd van MR en N-VA is de partij VBL weg. Maar niet het gewicht op hefboom. De bijna 1 miljoen stemmers verdienen respect en democratische medezeggenschap op de hefboom

En dat is het conflict die nu speelt

Oplossing
Gedoogbeleid van VBL federaal
Cordon blijft bestaan en de democratische verhoudingen zijn gerespecteerd

Pandareus 6 november 2024 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10430917)

Maar 't was toch een mooie poging vanwege de forumwoordvoerder van N-VA nietwaar ?

IJsboer 6 november 2024 10:05

Citaat:

Dus te kort samengevat:

Het probleem is dat het twee fuckboys zijn (=vrouwen worden er geil van) en willen ze geen van de twee ridderlijk opstellen want fuckboys zijn arrogant en zullen zich nooit als een gentleman gedragen.

ViveLaBelgique 6 november 2024 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10430973)
Kunt u het dan eens uitleggen hoe het juist zit?

Jij verwacht geen uitleg van mij.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be