![]() |
Helft nieuwe auto's is een SUV
Gaat al beginnen. DE EV zijn pakken zwaarder en bijgevolg een pak schadelijker voor oa zwakke weggebruikers onze wegen en parkeerplaatsen. De SUV met benzine zijn na ze ook een pak zwaarder zijn ook nog eens een pak minder zuinig.
Wie had dat nu kunnen voorspellen behalve dan de Fred dat onze steden niet gezonder gingen worden en al zeker niet minder gevaarlijk.....:roll: De onnozele apen gaan nog veel heimwee krijgen naar de kleine zuinige stadsautootjes en dan mochten die nog type Golf GTI of 205 GTI zijn:lol: Epoque de merde zei Alain Delon en ik kan hem alleen gelijk geven. https://www.demorgen.be/snelnieuws/h...-suv~b40f3615/ |
Tja, welke keuze is er nog eigenlijk. Duur of heel duur.
Dan is die paar €1000 extra voor de hogere zit, de ogenschijnlijke grotere bagagecapaciteit en het "stoere" geen punt meer. Maar , iemand die in een centrum van iets dat groter is dan het hol van Pluto woont, die mag er de ongemakken wel bijnemen. Parkeerplaats vinden bijvoorbeeld. En de kans op milieurebellen... |
Citaat:
De zwaarste en vooral SUVs -zie foto- zullen ook US-modellen zijn, diesel en benzine, diesel nog wat zwaarder. En bij plug-in hybrides SUVs zal er weinig gewichtsverschil zijn met een pure BEV op BEV-platform, dus geen omgebouwde ICE. Cijfers kan ik geven. |
Citaat:
Voor de tiguan van mijn zoon=1650l Die SUV zijn vanbuiten groot. Dat lijkt stoer. Maar ze zijn heel onpraktisch in verhouding tot (oude) monovolumes. Etiguen hybride is 40kg zwaarder dan mijn oude diesel. Ik wil niet spreken van de aankoopprijs van zo een hybride. Maar die zijn relatief duur. (buiten de subsidies die je kan krijgen als bedrijfswagen.) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Ombouw naar LPG doe ik zelf wel. |
Citaat:
En we hebben geen kinderen om naar school te brengen. |
Citaat:
Iedereen zijn keuze, ik betaal al 3.000€ jaarlijkse tax en het aantal regeltjes is niet meer te stoppen. Op den duur zijt ge maar een goede als ge met een oude beroeste velo rondrijd. |
Vraag is ook wat is tegenwoordig allemaal een SUV ?
Sommige zijn opgekriekte coupe's en dan nog met 2 wiel aandrijving. Al dan niet met battery pack voor hybride of elektrisch te rijden. Sommige cabrio's wegen meer dan sommige SUV's met vierwielaandrijving. Sommige elektrische bakken wegen meer dan sommige SUV's of monovolumes. Het is allemaal heel relatief wat je wil gaan verbieden of als wet wil gaan toepassen om een bepaalde klasse auto's te gaan viseren. Is het nodig om met een range rover de kleine naar t school te gaan voeren in centrum stad ? Ja maar misschien moet die mens daarna naar zijn werk, en moet die een zware aanhanger trekken of moet die op een werf zijn. (maar dan zal m wel met nen Hilux rijden) Die mens met zijne Nissan Juke, heeft het misschien in zijne rug, en zit gemakkelijker als hij wat hoger zit. En dan hebt ge nog Hassan in zijnen AMG met geprogrammeerde uitlaat om iedereen het leven zuur te maken. Dat is dan gene SUV. Allee ja ze moeten maar zien wat ze ermee doen. |
Citaat:
Mijn oom had destijds een Citroen ID en iedereen vond dat toen een enorme grote auto. Als je die nu nog eens ziet op weg naar een meeting is dat een heel normale auto. Een Renault 16 was destijds een ferme limousine....die zie nu niet meer staan naast een Renault Scenic Een nieuwe VW polo is nu zo groot als een Passat vroeger.....een Toyota Yaris is bijna 3 X groter geworden en is nu groter dan een Audi 80 van lang geleden. |
Citaat:
Wat mij vooral stoort zijn de pick-ups (en de écht grote suv’s). Ze nemen 2 parkeerplaatsen in en doms een stuk van het trotoir en ze zijn ronduit gevaarlijk voor voetgangers, fietsers en ‘normale’ auto’s. |
Citaat:
Vergelijk eens de afmetingen van een Mini uit de jaren 60 met een huidige mini of de afmetingen van een VW Golf uit 1975 met een huidige Golf. Neem eens uw meter en vergelijk eens de afmetingen van een Toyota Corolla uit 1976 met een huidige Corolla:roll: |
Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_UKL_platform Citaat:
|
Citaat:
Wie vandaag de dag zou nu nog een Renaultje R4 groot genoeg vinden of een Dauphine ? |
![]() ![]() https://nl.automobiledimension.com/kleine-suv.php 21 "SUVs" vanaf 3,7 m en 4,2 m lengte. Wie weet zijn er onder de microcars/stadsautos ook SUVs lol. Alles boven 1,5 m hoog wordt nu SUf verklaard ![]() ![]() https://nl.automobiledimension.com/stadsautos.php |
Citaat:
|
Citaat:
De naam SUV is overgewaaid uit de USA, waar het terreinwagens zijn. Nochtans hanteert men ook crossover of een hogere sedan. |
Citaat:
Het is ‘een auto die eruit wil zien als een echte alle terrein wagen’. |
Citaat:
|
Citaat:
En bovendien voldoende grondspeling. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be